سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت خبر داد:

دستگیری چهار درخت دزد در تهران

فرمانده انتظامی شهرستان ری خبر داد

دستگیری عاملان تبدیل درختان به ذغال

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری پنج نفر در پی سرقت درختان و کشف یک انبار شلوار قاچاقی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۷۱۱۰

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ دوستعلی جلیلیان درباره دستگیری دو نفر که با دزدیدن درختان، آن‌ را برای تبدیل به ذغال می‌فروختند، گفت: پس از وقوع چند فقره سرقت درخت در محدوده قیامدشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری این محل قرار و رصد و تحقیقات میدانی برای دستگیری متهم یا متهمان صورت گرفت. سرانجام با تحقیقات تخصصی ماموران هویت دو سارق را شناسایی کردند و مخفیگاه این افراد نیز در محدوده باغ اناری قیامدشت شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری درباره دستگیری این دو سارق گفت: سارقان طی یک عملیات ضربتی دستگیر و به کلانتری منتقل شدند. سارقان به سرقت درختان و فروش آن‌ها به همدست دیگرشان اعتراف کردند و مدعی شدند که مالخر مذکور درخت‌های سرقتی را تبدیل به ذغال می کرده است.

جلیلیان اظهار کرد: تحقیقات پلیسی در این رابطه ادامه داشت تا در مرحله دیگری یک کارگاه تولیدی غیر مجاز ذغال شناسایی شد و پس از هماهنگی‌های قضائی ماموران انتظامی، متهم در حین تبدیل چوب به ذغال دستگیر شد. در بازرسی از این کارگاه ۳۰ اصله درخت بریده شده و یک تن ذغال کشف شده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال کشف شده را حدود یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پس از تکمیل شدن پرونده هر سه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه از کشف چهار هزار ثوب شلوار قاچاق درعملیات ماموران پلیس امنیت شهرستان ری نیز خبر داد و در این باره گفت: طی تحقیقاتی که ماموران پلیس شهر ری انجام دادند مشخص شد که پوشاک قاچاق در یک انبار کالا در محدوده قلعه نو نگهداری می‌شود. بر همین اساس رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های قضایی انجام شد و در بازرسی از این محل چهار هزار شلوار قاچاق کشف شد که بر اساس نظر کارشناسان ارزش آن‌ها ۲۰ میلیارد ریال است.

به گفته جلیلیان، هویت و مخفیگاه مالکان این اموال شناسایی شد و متهمان که دو نفر بودند در مخفیگاهشان در محدوده خیابان پیروزی دستگیر شدند. متهمان با پی‌جویی‌های انجام شده از سوی ماموران به جرم ارتکابی خود اعتراف کرده و پس از آن روانه دادسرا شدند.

منبع: پایگاه پلیس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها