بازی جدید خالقان Dishonored همان وسترنی است که منتظرش بودیم

رقص با گرگ‌ ها

نشان‌ واره Star Wars، شبیه بهشتی برای هواداران این مجموعه است

میراث جنگ ستارگان

بازی LEGO Star Wars The Skywalker Saga جدیدترین نسخه بازی‌های لگو است که خیلی‌ها آن را دست کم می‌گرفتند اما یکی از پرجزئیات‌ترین بازی‌ های لگو و یکی از بهترین بازی‌های ساخته‌شده بر اساس سری فیلم‌های استار وارز است.
بازی LEGO Star Wars The Skywalker Saga جدیدترین نسخه بازی‌های لگو است که خیلی‌ها آن را دست کم می‌گرفتند اما یکی از پرجزئیات‌ترین بازی‌ های لگو و یکی از بهترین بازی‌های ساخته‌شده بر اساس سری فیلم‌های استار وارز است.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۱۹

این بازی که سه سال پیش در جریان E3 2019 معرفی شده بود به نظر خیلی دیر به دستمان رسیده اما حالا می‌دانیم که سازنده‌ها زمان کافی را برای ساخت بازی صرف کرده‌اند.

با این که بازی‌های لگو همیشه به نظر برای کودکان یا بازه سنی کوچک‌تری ساخته می‌شد اما LEGO The Skywalker Saga در این زمینه سعی کرده تا بازی بزرگسالانه‌تر و برای هواداران دو آتشه استار وارز هم جذابیت داشته باشد.

نیرو همراهت باد

اگر طرفدار سری فیلم‌های Star Warsباشید، قطعا می‌دانید این مجموعه سه تریلوژی یا سه‌گانه مختلف دارد. اولین سه‌گانه که به‌عنوان سه‌گانه پیش‌درآمد هم شناخته می‌شود به ترتیب از قسمت ۴ و ۵ و ۶ فیلم‌ها شروع می‌شود و بعد سه‌گانه دوم که با فیلم‌های ۱ و ۲ و ۳ به پایان می‌رسد.

سه‌گانه جدید یا مجموعه‌ای که از سال ۲۰۱۵ با اپیزود ۷ آغاز شد و در سال ۲۰۱۹ با اپیزود ۹ به پایان رسید به نوعی ادامه‌ دهنده قصه‌ای بود که تمامش حول محور خانواده اسکای‌ واکر و جنگ بین تاریکی و روشنایی جریان داشت.

بازی‌های Star Wars در طول سال‌ها توسط استودیوهای مختلفی تولید شده‌اند و به مناسبت عرضه هر فیلم، معمولا یک بازی جدید از این دنیا منتشر شده که بخش‌هایی خارج از فیلم‌ها را پوشش می‌داده است.

برخلاف سنت سابق، بازی The Skywalker Saga شامل ۹ فیلم این مجموعه می‌شود. بازیکن می‌تواند از همان ابتدا تصمیم بگیرد می‌خواهد بازی را از کدام سه‌گانه شروع کند.

از آنجا که هرکدام از این سه‌گانه‌ها به نوعی قصه و نقطه آغاز و پایان خودشان را دارند، هیچ انتخاب درست یا غلطی وجود ندارد. با وجود این، ترتیب بازی کردن‌شان در هر سه‌گانه مشخص و اجباری است یا به عبارتی برای بازی کردن اپیزود۵ باید حتما اپیزود۴ را تمام کرده باشید.

امیدی جدید

مشابه دیگر بازی‌های لایسنس‌شده لگو، در این مجموعه هم می‌توانید قسمت‌های مختلف و شاخصی از هر فیلم را بازی کنید. مثلا در اپیزود۶ یا Return of the Jedi که بخش‌هایی از فیلم منحصر به لباس طلایی پرنسس لیا و جاباست، بازی همان صحنه فیلم را با یک توئیست جالب رو کرده یا سعی می‌کند چیزهای جالبی برای هواداران پر و پا قرص بازی داشته باشد.

علاوه بر این، فیلم‌های Star Wars همیشه مکان‌های زیادی برای گشت و گذار داشته‌اند که هیچ‌وقت نمی‌توانستیم آنها را طوری که باید، بگردیم. حالا و با The Skywalker Saga، لذت گشت و گذار در یک بازی لگویی حتی بیش از پیش هم بیشتر شده است.

فراتر از همه این که بازی جدید لگو

Star Wars در واقع ۹ قصه متوالی از سه سه‌گانه مختلف است. این که سازنده‌ها چطور توانسته‌اند توازن بین این ۹ فیلم را با گیم‌پلی بازی و تکرارپذیری آن تلفیق کنند، یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای این بازی است. در این بازی هر اپیزود چند مرحله مختلف دارد که هرکدام به نوعی با دیگری متفاوتند.

با این که هسته اصلی هر مرحله جنگیدن با شمشیرهای لایت سیبر و پیشروی است اما فعالیت‌های دیگری مثل مسابقه دادن هم در هرکدام آنها وجود دارد. علاوه بر تمام اینها هر مرحله طوری طراحی شده تا مانند دیگر بازی‌های لگو، بعد از تمام کردن هر مرحله دوباره بخواهید به آن برگردید و قسمت‌های مخفی و آیتم‌های جامانده را جمع‌آوری کنید.

عنوان LEGO Star Wars The Skywalker Saga  را می‌توانید با قیمت ۵۰دلار روی پی‌سی، پلی‌استیشن ۴ و ۵ و اکس‌باکس وان و سری اکس واس بازی کنید. بازی همچنین برای نینتندو سوییچ نیز در دسترس قرار دارد.

مسعود تیموری - کارشناس بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها