سرپرست دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه آمار واکسیناسیون در این استان رو به افزایش است، گفت: ۱۸ درصد جمعیت پنج تا ۱۱ سال استان تاکنون نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کردند.
کد خبر: ۱۳۵۷۴۳۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمد مهدی مجذوبی در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا افزود: همچنین در زمینه بانوان باردار با اجرای طرح واکسیناسیون فعال و رهگیری بانوان، آمار واکسیناسیون این قشر رو به افزایش بوده و در نوبت اول به ۸۹ درصد رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: آمار بستری در همه شهرستان های این استان از روز گذشته به طور محسوسی کاهش یافته و از ۲۹۹ نفر به ۲۳۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسیده است.
سرپرست دانشگاه تصریح کرد: مرکز جدید و منتخب در شهرک شهید بهشتی شهر همدان با هدف تقویت و سرعت بخشیدن به آمار واکسیناسیون راه اندازی شده است.
بازرس ستاد کرونا استان همدان نیز گفت: برنامه هایی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و در بخش حمایتی در دست اجرا بوده و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بسته حمایتی و کمک های مومنانه توزیع می شود.
سردار مهدی فرجی افزود: با توجه به محدودیت های سفر در ۲ سال گذشته بنابراین باید تدابیر لازم برای پیشگیری از کمبود پزشک در تعطیلات نوروزی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی صورت گیرد.
معاون بهداشتی دانشگاه نیز گفت: آمار بستری کرونا رو به ایستایی با شیب کاهشی در برخی شهرستان ها و مراجعه بیماران سرپایی به اورژانس بیمارستان ها رو به کاهش است و به آهستگی در حال خروج از پیک ششم کرونا هستیم.
دکتر فاطمه ترکمان اسدی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن نوروز ۱۴۰۱ با هماهنگی فرمانداران می توان مهلتی برای تزریق واکسن توسط کسانی که قصد سفر دارند پیش بینی کرد تا سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.
وی ادامه داد: نیازمند بهره گیری از ظرفیت تابلوها، بیلبوردها و راهنمای شهری سفرهای نوروزی برای انعکاس پیام های بهداشتی در حین سفر هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها