مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به غنای موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی این استان گفت: این موزه به عنوان یک ظرفیت مناسب معرف قابلیت ها و جاذبه های طبیعی است.
کد خبر: ۱۳۵۱۱۱۳
موزه تاریخ طبیعی معرف جاذبه های طبیعی البرز استبه گزارش جام جم آنلاین البرز، فردین حکیمی با اشاره به اینکه ۱۰ سال از راه اندازی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی این استان در پارک شهید چمران کرج می گذرد، افزود: این موزه مجموعه ای از انواع گونه های جانوری و گیاهی، سنگ ها و کانی ها برای آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و علاقه مندان به محیط زیست کشور است که با توجه به موقعیت مکانی موزه،  از ظرفیت مناسبی برای  اطلاع رسانی برخوردار است.
وی گفت: موزه تاریخ طبیعی البرز  از جمله اماکن فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی است که نقش مهمی در شناساندن زیست بوم های مختلف جانوری و گیاهی البرز  به کشور دارد.
حکیمی تاکید کرد: نباید موزه های تاریخ طبیعی را که حاصل زحمات فراوان محققان ، دوستداران طبیعت و فعالان عرصه محیط زیست است  را با مجموعه های نمایشگاهی که فقط برای نمایش و بازدید مردم برپا می شوند، اشتباه گرفت.
وی اظهار داشت: اختصاص بخش های  جانورشناسی، گیاه شناسی و  آموزش بوم شناسی در این موزه  موجب شده تا غنای علمی ، فرهنگی ، تحقیقاتی و نمایشگاهی آن بیشتر شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  البرز خاطرنشان ساخت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان البرز به  منظورافزایش سطح آگاهی و گرایش عموم به سمت تنوع زیستی و حفاظت از آن، با استفاده از کارشناسان موزه  راه اندازی شده و سالانه بیش از ۱۵ هزار نفر ازجمله  دانش آموزان مدارس (در زمان غیر کرونایی) از موزه بازدید می کردند.
حکیمی از تمام علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش دعوت کرد تا از این مجموعه جالب و آموزشی به صورت رایگان  دیدن کنند.
موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان البرز واقع در ضلع غربی پارک شهید چمران همه روزه پذیرای علاقه مندان وحامیان محیط زیست و همچنین گردشگران و میهمانان استان البرز است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها