با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد؛

تشییع و تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس در پالایشگاه تبریز

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز

شهدا از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند 

مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای شرکت پالایش نفت تبریزاظهار کرد: شهادت یکی از کمالات انسانی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و این افراد به دنبال کسب رضای الهی بودند. 
کد خبر: ۱۳۴۳۲۱۴
به گزارش جام جم آنلاین آذشهداربایجان شرقی ، غلامرضا باقری ادامه داد: تنها اینکه بگوییم با شهدا تجدید میثاق کرده‌ایم، کافی نیست؛ باید تمام اعمال و رفتار ما باید به گونه‌ای باشد تا در مسیر شهدا حرکت کند که امیدواریم در میان کار، خانواده، جامعه و در کل در هر لحظه این موضوع را به یاد داشته باشیم.

وی افزود: باید هر لحظه خود را در معرض دید الهی قرار دهیم که امیدوارم خداوند ما را از شفاعت شهدا محروم نکند.
 
اقتدار ایران اسلامی را مدیون خون پاک و مقدس شهدا هستیم

 فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز گفت: عزت، اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی را مدیون خون پاک و مقدس شهدا هستیم.

سرهنگ حسین پوراسماعیل در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای شرکت پالایش نفت تبریز اظهار کرد: در جنگ سال ۱۳۵۹، دولت‌هایی برای از بین بردن کشور و تحت تاثیر قرار دادن نظام سیاسی آن متحد شدند؛ هدف اصلی جنگ، تحمیل اراده و از بین بردن نظام سیاسی کشور بود تا حدالامکان این نظام و دولت از لحاظ سیاسی و وابستگی در اختیار دولت متهاجم قرار بگیرد. 
 
وی بیان کرد: عاملی که باعث شد تا ملت ما در مقابل هجمه‌ی دشمن ایستادگی کند و دشمن را به دار بکشد و نه تنهاشکست نخورده و حتی وجبی از خاک را به دشمن ندهد، اخلاص مردم و رزمندگان بود که سبب شد تا مردم علیرغم مشکلات زیاد در جبهه‌ها حاضر شده و به فرمان حضرت امام(ره) لبیک گویند.


فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز متذکر شد: اخلاص شهدا باعث شد تا عرصه‌ی جنگ و معادلات آن عوض شود؛ ایثار، شجاعت و شهامت رزمندگان سبب شد تا محاسبات بین المللی افرادی که تسلیحات نظامی را عامل موفقیت در جنگ قلمداد می‌کردند، بدانند که ایمان مردم قوی‌تر از موشک، توپ و تانک است. 

وی اضافه کرد: عظمت ۴۲ ساله‌ی جمهوری اسلامی نیز مدیون شجاعت و شهامت ملت است، طبق صحبت‌های الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان باید به آنها تذکر داد تا کشورها و نفراتی که توسط آمریکا و اسرائیل به چاه افتادند را به یاد آورند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد باید مواظب صحبت‌های خود باشند و حد و اندازه‌ی خود را حفظ کنند و بدانند در حدی نیستند که برای کشور ما خط و نشان بکشند.

سرهنگ پوراسماعیل گفت: بر اساس آیات قرآن، باید تاریخ را خواند و دید که در گذشته چه اتفاقی افتاده؛ به آنهایی که دلبند و پایبند سیاست آمریکا و اسرائیل بودند را باید توجه کرد که در منطقه  به چه وضعی دچار شدند.

فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز تاکید کرد: شهدا زنده‌، پابرجا و شاهد و ناظر اعمال ما در این دنیا و دنیای دیگر هستند و از ما سوال و جواب خواهند کرد، خوشا به حال افرادی که در مسیر شهادت واقعی قدم برمی‌دارند.

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای هشت سال دفاع مقدس شرکت پالایش نفت تبریز، از خانواده‌ها و فرزندان شهید شاغل در شرکت نیز تجلیل شد.




newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها