تابلوی «خرمن گندم» ۱۱ نوامبر به همراه دیگر آثار هنری از مجموعه ادوین ال کاکس، مرد نفتی تگزاس که سال گذشته در ۹۹ سالگی درگذشت به حراج گذاشته می شود.
کد خبر: ۱۳۴۲۹۵۹

به گزارش جام جم آنلاین، تابلوی «خرمن گندم» ۱۱ نوامبر به همراه دیگر آثار هنری از مجموعه ادوین ال کاکس، مرد نفتی تگزاس که سال گذشته در ۹۹ سالگی درگذشت به حراج گذاشته می شود.

تابلوی غارت شده «ون‌ گوگ» توسط نازی‌ ها، حراج می‌شود (+عکس)

نیویورک (AP) آسوشیتدپرس - حراجی کریستیز اعلام کرد تابلوی آبرنگ ونسان ون گوگ که توسط نازی ها در جنگ جهانی دوم غارت شده بود، ماه آینده در حراج در نیویورک به فروش می رسد. انتظار می رود این تابلو به قیمت ۲۰ میلیون دلار به فروش برسد.

حراجی کریستیز پس از تسهیل مذاکرات بین وارثان نفتی تگزاس که اکنون صاحب آن هستند و وارثان دو کلکسیونر هنری یهودی، اثر سال ۱۸۸۸ ون‌ گوگ با عنوان «خرمن گندم» را به حراج گذاشته است. سخنگوی کریستی گفت که جزئیات این توافق محرمانه است.

«خرمن گندم» ۱۱ نوامبر به همراه دیگر آثار هنری از مجموعه ادوین ال کاکس، مرد نفتی تگزاس که سال گذشته در ۹۹ سالگی درگذشت به حراج گذاشته می شود.

این اثر سه خرمن کاه را در یک روز تابستانی آفتابی و کشاورزان در حال کار را به تصویر می‌کشد.

تابلوی غارت شده «ون‌ گوگ» توسط نازی‌ ها، حراج می‌شود (+عکس)

این تابلو در سال ۱۹۱۳ توسط ماکس میروفسکی صنعتگر خریداری شد، که در سال ۱۹۳۸ از ترس آزار و شکنجه نازی ها از آلمان به آمستردام گریخت.

میروفسکی «خرمن گندم» را به یک فروشنده هنری مستقر در پاریس واگذار کرد، که آن را به الکساندرین دو روچیلد، یکی از اعضای خانواده بانکی مشهور یهودی، فروخت.

روچیلد در آغاز جنگ جهانی دوم به سوئیس گریخت و مجموعه هنری او از جمله آبرنگ ون گوگ در زمان اشغال توسط نازی ها مصادره شد.

هنوز مشخص نیست که این اثر هنری بین پایان جنگ و ۱۹۷۰ کجا بوده، اما کاکس آن را در گالری وایلدنشتاین در نیویورک در سال ۱۹۷۹ خریداری کرد.

جیووانا برتازونی، نایب رئیس بخش هنرهای قرن ۲۰ و ۲۱ در کریستیز، این اثر هنری را یکی از قوی‌ترین آثار ون گوگ بر روی کاغذ که در بازار آزاد ظاهر شده است، نامید.

او روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: همه چیز نفس گیر است: موضوع نمادین، شرایط و وضعیت عالی گواش، تراکم و غلظت جوهر روی تابلو، سبک عالی روایت چشم انداز تصویر و تناسب بلند پروازانه کامپوزیشن باعث جایگاه منحصر به فرد این تابلو شده است.

این تابلوی آبرنگ قبل از حراج در کریستیز لندن، از ۱۷ اکتبر تا ۲۱ اکتبر در معرض دید عموم قرار می گیرد. این اولین بار است که این تابلو از زمان نمایشش در سال ۱۹۰۵ (۱۱۶ سال قبل) در موزه استدلیک آمستردام، به صورت عمومی به نمایش گذاشته می‌شود.

تابلوی غارت شده «ون‌ گوگ» توسط نازی‌ ها، حراج می‌شود (+عکس)

 

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها