سیروس همتی مطرح کرد:

به وجه آموزشی بازپخش‌ها توجه کنیم

سیروس همتی، بازیگری که او را با ایفای نقش در آثاری چون مارمولک، خداحافظ بچه، خاک سرخ، دلدادگان و... می‌شناسیم، درباره تکرار برخی سریال‌های تلویزیونی بیان کرد: بازپخش برخی سریال‌های ماندگار ورای سرگرمی می‌تواند نوعی وجه آموزشی هم داشته باشد تا بدانیم چقدر در برخی کارها، تجربه داریم.
کد خبر: ۱۳۳۹۳۹۱

سیروس همتی، بازیگر در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان مطلب فوق، گفت: اینکه شبکه‌های مختلف تلویزیون، فیلم‌ها و سریال‌های خاطره‌ساز را بازپخش می‌کنند هم می‌تواند جنبه سرگرمی برای مخاطب داشته باشد و هم برای فعالان این حیطه جنبه آموزشی دارد.
همتی با اشاره به تجربیات خودش از این بازپخش‌ها بیان کرد: محرم و صفر امسال مثل سالیان قبل مشتاقانه سریال «مختارنامه» داود میرباقری و فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی را دیدم که هردویشان آثار مانا و گران‌سنگی هستند. این کیفیت بالا باعث می‌شود من هم مثل بسیاری از ایرانیان از همین حالا مشتاق تماشای کار بعدی میرباقری یعنی سریال «سلمان» باشم.
بازیگر «خداحافظ بچه» و «آشپزباشی» گفت: دیدن دوباره سریال‌های ماندگار همواره برایم لذت‌بخش است چون این‌گونه آثار در تاریخ هنر ما ماندگار هستند و ایرادی هم ندارد بارها پخش شوند. مگر آثار کلاسیک را بارها و بارها نمی‌بینیم و لذت نمی‌بریم؟ کم نیستند سریال‌های ایرانی که در زمره آثار کلاسیک جای می‌گیرند و با هر بار دیدن جلوه‌ای تازه می‌یابند.
این بازیگر ادامه داد: ورای جنبه‌های تکنیکی هر دو کار که نشان می‌دهند ایرانیان اگر بهشان اعتماد شود، از هر ناممکنی، ممکن می‌سازند. بازپخش «مختارنامه» و «روز واقعه»، ما را مواجه می‌کند با متن ارزشمند این آثار که یکی از داوود میرباقری و تیم همکارش است و دیگری از بهرام بیضایی است، کار قدرتمند  شکل می‌گیرد و ای کاش همیشه حواسمان به این باشد.
سیروس همتی درباره کارهای تازه‌اش گفت: به غیر از سریال «صبح آخرین روز» که روی آنتن رفت، در فیلم «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان بازی کردم که به نظرم هر دو کار، تجربه موفقی برایم بود.
همتی درباره ارتباطش با تلویزیون بیان داشت: همواره مخاطب تلویزیون بوده و هستم و سعی می‌کنم بین محتواهای مختلف تلویزیون، بهترین‌ها را انتخاب کنم و به تماشا بنشینم. به هر حال گاهی چند دقیقه از کاری، شما را ترغیب می‌کند تا انتها آن را ببینید و گاهی هم، نه.

حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها