بادمجان یکی از اعضای مهم سفره های ایرانی است؛ با استفاده از بادمجان می توان غذاهای متنوع و بسیار لذیذی آماده کرد اما باید انتخاب بادمجان خوب را بلد باشید.
بادمجان یکی از اعضای مهم سفره های ایرانی است؛ با استفاده از بادمجان می توان غذاهای متنوع و بسیار لذیذی آماده کرد اما باید انتخاب بادمجان خوب را بلد باشید.
کد خبر: ۱۳۳۷۸۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، برای تشخیص بادمجان شیرین از تلخ باید چند نکته را هنگام خرید بادمجان رعایت کنید. این نکات سبب می شوند که شما بادمجان های شیرین را انتخاب کنید.

بادمجان های کوچک را انتخاب کنید

بادمجان های بزرگ بیشتر دانه دارند و دانه نیز عامل اصلی تلخی بادمجان است. پس برای اینکه بادمجان های انتخابی شما شیرین باشد، بهتر است به سراغ بادمجان هایی بروید که اندازه متوسط یا کوچکی دارند.

بادمجان های سفت و منسجم را انتخاب کنید

بیشتر بادمجان های کهنه تلخ هستند. برای تشخیص کهنه بودن بادمجان با انگشت پوست آن را فشار دهید، اگر بافت بادمجان نرم بود، بادمجان کهنه و احتمالا تلخ است پس شما باید بادمجان هایی را بخرید که نسبتا سفت و منسجم باشند، به این معنی که وقتی آنها را فشار می دهید سریعا به حالت عادی و اولیه خود باز گردد.

بادمجان های با پوست شفاف و خوش رنگ را انتخاب کنید

بادمجان هایی که مدت زیادی از زمان برداشتشان گذشته باشد، تلخی بیشتری پیدا می کنند زیرا طعم تلخ بادمجان با گذشت زمان شدت پیدا می کند. این نوع بادمجان ها پوستی کدر و چروکیده دارند پس بادمجان های شیرین هستند که تازه بوده و پوست شفاف و خوش رنگ دارند.

بادمجان های سالم و یک رنگ را بخرید

کبودی یا تغییر رنگ روی پوست بادمجان نشان دهنده خرابی و بی کیفیت بودن گوشت بادمجان است پس بهتر است بادمجانی را بخرید که سالم باشد و هیچ گونه تغییر رنگی روی پوست آن وجود نداشته باشد.

بادمجان به هر رنگی که باشد، باید سرتاسر میوه همان رنگ را داشته باشد و مثلا بخشی از آن سبز یا سفید نباشد. اگر روی پوست بادمجان جای خراش، بریدگی، سوراخ یا پوسیدگی باشد یعنی خراب است.

ساقه بادمجان را بررسی کنید

وجود کپک یا هر گونه علایم فاسد شدگی روی ساقه بادمجان بر روی شیرینی گوشت بامجان تاثیر می گذارد پس در انتخاب بادمجان شیرین به ساقه توجه کنید و بادمجانی با ساقه سالم و سبز رنگ بخرید.

هنگام خرید بادمجان، وزن آن را بسنجید

یکی از راه های تشخیص بادمجان شیرین سنجیدن وزن بادمجان است. بادمجان شیرین و تازه وزن بیشتری داشته و هنگام در دست گرفتن آن سنگینی آن حس می شود. بادمجان سنگین تر شرایط نگهداری و پرورش مطلوب تری نسبت به سایر بادمجان ها دارد.

تشخیص بادمجان تلخ

بادمجانی که مشخصات زیر را داشته باشد، به احتمال زیاد تلخ خواهد بود:

بادمجان تلخ بزرگ تر بوده و دانه بیشتری دارد.

پوست بادمجان تلخ کدر و چروکیده است.

بادمجان تلخ بافت نرمی دارد.

ساقه بادمجان تلخ سالم و سبز رنگ نیست.

بادمجان تلخ وزن کمتری دارند زیرا آب خود را از دست داده و تازه نیستند.

همیشه در خرید بادمجان، بادمجان هایی انتخاب کنید که گوشتی، براق، سنگین، بلند، پوست نازک و کشیده و سالم هستند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها