در این نوشته قصد داریم ضمن آشناسازی شما مخاطبان عزیز با اینورتر و فواید کاربرد آن، که یکی از پیشرفته ترین تجهیزات الکترونیکی روز است، شما را با شرکت لیان الکتریک ویرا که از پیشگامان عرصه فروش و تعمیرات تجهیزات حفاظتی و کنترلی است، آشنا نماییم.
کد خبر: ۱۳۳۷۳۶۱
اینورتر چیست و کاربرد آن چه فوایدی دارد؟
 
معرفی شرکت لیان الکتریک ویرا

شرکت لیان الکتریک ویرا به همراه کادری مجرب و حرفه­ای در زمینه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی فعالیت می­نماید. دپارتمان­های فروش و بازرگانی این مجموعه به عنوان مجری فرایند فروش به همراه کادر فنی متبحر، تمامی تلاش خود را در جهت تامین کالا از برترین سازندگان جهان معطوف نموده­اند. این  شرکت توانسته است با ارائه به­روز­ترین تجهیزات حفاظتی و کنترلی، کنترل دورها و سافت استارترهای هوشمند یکی از تامین کنندگان اصلی برای شرکت­های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب و صنعت نفت و گاز باشد. این مجموعه موفق شده است ضمن همکاری با شرکت اسپانیایی Fanox ، شرکت نیوزیلندی AuCom و شرکت انگلیسی Invertek در جهت افزایش بهره­وری صنعت برق کشور گام­های مهمی بردارد. این نکته از این نظر حائز اهمیت است که حتی تحریم­های اقتصادی موجود نیز به هیچ عنوان بر روی تامین کالا و خدمات پس از فروش از جانب شرکت لیان الکتریک ویرا تاثیر گذار نبوده است. احترام به حقوق مشتری و ارائه ایده­های نو در زمینه فروش از اصول اولیه کادر این مجموعه می­باشد تا در افزایش بهره­وری و نهایتا رضایت مشتریان خود سهیم باشند.
 
اینورتر چیست و کاربرد آن چه فوایدی دارد؟
لیان الکتریک که متشکل از تیمی حرفه ای و مجرب است در زمینه آشنا سازی مخاطبان با انواع تجهیزات الکتریکی و الکترومکانیکی تلاش وافری انجام می دهند. علاوه بر آن از تکنسین ها و کارشناسان  با تجربه جهت انجام انواع تعمیرات استفاده می کنند که راهنمایی در مورد کاربردهای اینورتر و مشاوره انتخاب صحیح محصول متناسب با نیاز مشتری.تعمیرات اینورتر، تعمیرات درایو موتور و تعمیرات تخصصی سافت استارتر از جمله آن هاست.
 
اینورتر چه کاری انجام می دهد؟

امروزه کاربرد این وسیله افزایش یافته است و مردم اغلب سیستم های تهویه مطبوع و یا یخچال های مجهز به اینورتر را مشاهده می کنند. لوازم خانگی بهره مند از اینورتر در مراکز خرید و فروشگاه های آنلاین گسترش یافته است. همه می دانند که وجود این تجهیزات باعث بهینه سازی مصرف انرژی در لوازم خانگی می شود، اما کمتر توضیح داده شده است که این ابزار به چه طریقی این کار را انجام می دهند.

اینورترها که همچنین درایوهای AC یا درایو فرکانس متغیر (VFD) نامیده می شوند، دارای دو کارکرد هستند:

1.      آنها ابزارهایی الکتریکی هستند که می توانند جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل کنند.

2.      آن ها همچنین مسئول کنترل سرعت و گشتاور برای موتورهای الکتریکی هستند.
 
اینورتر چیست و کاربرد آن چه فوایدی دارد؟
امروزه بسیاری از وسایلی که ما در منزل یا محل کار از آن ها استفاده می کنیم دارای موتورهای الکتریکی کوچک یا بزرگ هستند که توسط جریان برق راه اندازی می شوند. نکته کلیدی که برای جلوگیری از هدر رفت انرژی لازم است، آن است که سرعت موتور با فرآیند مورد نیاز همخوانی و مطابقت داشته باشد. در کارخانجات، اتلاف انرژی و مواد اولیه حتی می تواند باعث گردد که کل پروژه تحت مخاطره قرار گیرد، و همین نشان دهنده اهمیت کاربرد اینورترها می باشد که دو کار را هم زمان انجام می دهند؛

1.      ارتقای بهره وری

2.      حفظ و ذخیره انرژی

برندهای اینورتر عرضه شده توسط شرکت لیان الکتریک ویرا

پیش از پرداختن به فواید استفاده از اینورتر در این بخش به معرفی برندهایی خواهیم پرداخت که شما می توانید از طریق ارتباط با مشاوران و کارشناسان بخش فروش لیان الکتریک آن ها را تهیه نمایید. برندهای عرضه شده توسط شرکت لیان الکتریک از جمله برترین و به‌روزترین نمونه های جهانی در زمینه فرآیندهای اتوماسیونی و کنترل موتور می باشند که عبارتند از:

2.      درایوهای کنترل دور اینورتک (INVERTEK)

3.      درایوهای کنترل دور اشنایدر (SCHNEIDER)

4.      درایوهای کنترل دور زیمنس (SIEMENS)

5.      درایوهای کنترل دور VACON
 
اینورتر چیست و کاربرد آن چه فوایدی دارد؟
فواید استفاده از اینورتر

1. صرفه جویی در مصرف انرژی: کارکردهای فن و پمپ به طور قابل توجهی از اینورتر سود می برند و با کنترل گردش موتور باعث حدود 20 الی 50 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. مانند آن است که برای کاهش سرعت ماشین به جای استفاده از ترمز با کاهش فشار پدال گاز موجب کاهش سرعت شویم که به معنای مصرف سوخت کمتر می باشد.

2. راه اندازی نرم: اینورترها موتورها را با انتقال قدرت در فرکانس پایین راه اندازی می کنند. سپس به تدریج فرکانس و سرعت موتور را با دستیابی به سرعت دلخواه افزایش می دهند.

3. جریان آغازین کنترل شده: جریان مورد نیاز برای استارت موتور حدود هفت الی هشت برابر جریان بار کامل آن می باشد. اینورتر جریان استارت را کاهش می دهد و در نتیجه باعث کاهش فشار به موتور و افزایش عمر آن می گردد.

4. کاهش اختلالات خطوط برق: راه اندازی یک موتور AC می تواند باعث تخلیه عظیمی در سیستم توزیع قدرت شود که سبب افت ولتاژ می گردد. در نتیجه تجهیزات حساسی مانند کامپیوترها و سنسورها وقتی که یک موتور بزرگ استارت می خورد، خراب می شوند. اما اینورتر این افت ولتاژ را حذف کرده و در نتیجه از تجهیزات حساس حفاظت می کند.

5. نصب آسان: اینورترها از پیش برنامه ریزی شده اند. قدرت کنترل تجهیزات جانبی، خطوط ارتباطی و سیم های موتور از قبل در کارخانه سیم پیچی شده اند. در نتیجه برای نصب تنها نیاز به وصل کردن خط به منبع قدرت وجود دارد که می تواند اینورتر را تغذیه کند.

متخصصان و کارشناسان لیان الکتریک ویرا همواره آماده ارائه مشورت و راهنمایی در زمینه خرید تجهیزات الکترونیکی حفاظتی و همچنین خدمات پس از فروش به هموطنان گرامی می باشد.
 

آدرس شرکت: تهران، جنت آباد جنوبی، مجتمع اداری مریم، پلاک ۱۲، واحد ۱۰۹

شماره های تماس: +98 2191077077 |  +98 2191011011

ایمیل شرکت: info@lianelectric.com
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها