نیروهای آمریکایی به دزدی خود از سوریه ادامه می‌دهند

نیروهای آمریکایی که پس از اشغال بخش‌هایی از سرزمین سوریه به چپاول و سرقت گندم و نفت این کشور روی آورده‌اند، همچنان به دزدی محصولات استراتژیک سوری‌ ها ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۲۶۰۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، خبرگزاری سوریه (سانا) امروز (یکشنبه) از اقدام نیروهای اشغالگر آمریکایی مبنی بر انتقال کامیون‌ های حامل گندم‌های سرقت شده از سیلوهای «تل علو» در حومه شمال شرقی حسکه به شمال عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش، منابع محلی از روستای «سویدیه» در حومه «الیعربیه» گفتند که اشغالگران آمریکایی عصر دیروز (شنبه) کاروانی متشکل از ۲۴ کامیون حامل گندم سرقت شده از سیلوهای «تل علو» را همراه با تعدادی تانکر سرپوشیده از طریق گذرگاه غیرقانونی «الولید» از خاک سوریه به شمال عراق انتقال دادند.

سانا اضافه کرد که چهار روز پیش نیروهای اشغالگر آمریکایی ۴۴ ماشین قند را با تعدادی کامیون از سوریه خارج کردند.

نظامیان اشغالگر آمریکایی طی ماههای اخیر به سرقت ذخایر غذایی سوریه ادامه داده‌اند و این اقدامات با هماهنگی شبه نظامیان «قسد» (کردهای سوریه) در نقاط مرزی سوریه انجام پذیرفته است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام می‌داد.

به رغم تلاش‌های دولت سوریه برای تامین نیازهای مواد غذایی و مورد نیاز مردم سوریه که کمبود این نیازها بارها از سوی سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده شده است اما تروریست‌ها و کشورهای حامی آن‌ها بویژه آمریکا و ترکیه برای وابسته نگه داشتن مردم سوریه و افزایش درد و رنج آن‌ها اقدام به از بین بردن محصولات کشاورزی این کشور و یا سرقت آن‌ها می‌کنند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها