نگاهی به مشخصات گونه آفریقایی کرونا
کدام واکسن‌ها در برابر این گونه موثرترند؟

نگاهی به مشخصات گونه آفریقایی کرونا

نتایج بررسی‌ ها نشان می‌دهد، یک دز واکسن کووید ۱۹ تقریباً به همان اندازه که در برابر گونه هندی ویروس کرونا اثربخشی دارد، در برابر ویروس انگلیسی نیز موثر است.
کد خبر: ۱۳۱۷۰۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، مقامات بهداشتی انگلیس روز شنبه گفتند که یک دز واکسن کووید ۱۹ تقریباً به همان اندازه که در برابر گونه هندی ویروس کرونا اثربخشی دارد، در برابر ویروس انگلیسی نیز موثر است.

مت‌ هنکاک ، وزیر بهداشت انگلیس گفت که این داده‌ها پیشگامانه است و وی به طور روزافزونی امیدوار است که دولت بتواند ماه آینده اعمال محدودیت‌ها برای کنترل همه‌گیری راکاهش دهد.

مطالعه‌ای که توسط بهداشت عمومی انگلستان (PHE) انجام شد نشان داد که واکسن فایزر/بیون‌تک دو هفته پس از دز دوم ۸۸ درصد در برابر بیماری علامت‌دار از نوع B۱۶۱۷۲ موثر است؛ این در مقایسه با اثربخشی ۹۳ درصدی در برابر سویه‌ای است که نوع غالب کووید ۱۹ در انگلیس است.

بهداشت عمومی انگلیس می‌گوید: دو دز واکسن آسترازنکا ۶۰ درصد در برابر گونه هندی کرونا موثر است و اثربخشی این واکسن در برابر گونه انگلیسی بالغ بر ۶۶ درصد است.

انگلیس سریع‌ترین برنامه واکسیناسیون اروپا را تاکنون انجام داده است، اما با گسترش کرونای هندی با یک چالش جدید روبرو شده است.

داده‌های منتشر شده در روز شنبه نشان داد که موارد جدید کووید ۱۹ گزارش شده در انگلیس طی ۷ روز منتهی به ۲۲ مه ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس موسسه بهداشت عمومی آلمان یادآور شد، واکسن‌های موجود کووید ۱۹ ممکن است در برابر نوع B۱۶۱۷۲ تأثیر کمتری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها