تقلب سخت‌ افزاری
با خاص‌ترین گوشی هوشمند گیمینگ سال ۲۰۲۱ آشنا شوید

تقلب سخت‌ افزاری

بهترین دانگل‌ های اتصال بلوتوث برای استفاده در خودرو

خداحافظی با سیم

صنعت خودروسازی اصولا در به‌کارگیری فناوری‌های جدید محافظه‌کارانه عمل می‌کند، چون هر فناوری الزاما به مرحله بالندگی و کاربرد گسترده و عمومی نمی‌رسد. در نتیجه فناوری‌هایی مثل سیستم‌های چندرسانه‌ای دیجیتال تنها چند سال است که به خودروهای تولید انبوه معمولی راه پیدا کرده‌اند.
صنعت خودروسازی اصولا در به‌کارگیری فناوری‌های جدید محافظه‌کارانه عمل می‌کند، چون هر فناوری الزاما به مرحله بالندگی و کاربرد گسترده و عمومی نمی‌رسد. در نتیجه فناوری‌هایی مثل سیستم‌های چندرسانه‌ای دیجیتال تنها چند سال است که به خودروهای تولید انبوه معمولی راه پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۱۷۰۱۴

 در نتیجه بسیاری از ما برای شنیدن موسیقی در خودرو کماکان از حافظه‌ های فلش استفاده می‌کنیم، درحالی که سال‌هاست مجموعه آهنگ‌های دلخواه‌مان در گوشی هوشمندمان ذخیره می‌شوند. البته همیشه می‌توانید برای خرید سیستم‌های پخش بهتر و پیشرفته‌تر هزینه کنید و در صورت تمایل حتی خودروی خود را به یک مرکز پخش چندرسانه‌ای مجهز کنید.

هرچند می‌توانید بدون آن‌که متحمل هزینه‌های گزاف خرید و نصب سیستم صوتی شوید، از قابلیت‌هایی مثل پخش بی‌سیم موسیقی یا پاسخگویی به تماس‌های تلفنی بدون نیاز به در دست نگه‌داشتن گوشی استفاده کنید.

راه‌حل استفاده از دانگل‌های قابل‌حمل بلوتوث است که به شما امکان اتصال بی‌سیم صوتی به هر دستگاه مجهز به جک ورودی کابل صوتی را می‌دهند و هزینه چندانی هم روی دست‌تان نخواهند گذاشت.

در ادامه برخی از بهترین این دانگل‌ها و ویژگی‌های آنها را با هم بررسی می‌کنیم تا بهتر بتوانید آنچه نیازتان را برآورده می‌کند، انتخاب کنید.

Kinivo

دانگل بلوتوث و کیت هندزفری Kinivo BTC450 یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که می‌خواهند فناوری بلوتوث را به خودورهای قدیمی خود اضافه کنند.

این محصول اتصال بلوتوث پایدار و بدون اختلالی با گوشی شما برقرار می‌کند و با اتصال به فندک گوشی انرژی موردنیازش را تامین می‌کند. البته این دانگل تنها حاوی یک خروجی برای کابل صدا نیست و علاوه بر میکروفن داخلی با فناوری خنثی‌سازی صداهای اضافه محیطی، کنترل‌های اولیه برای پخش موسیقی را هم در اختیارتان قرار می‌دهد.

همچنین یک دکمه روی این دانگل قابل نصب روی داشبورد تعبیه شده که قابلیت پاسخگویی یا قطع فوری تماس را هم به شما می‌دهد.
صدای میکروفن این محصول کیفیت بالایی دارد که آن را برای استفاده در خودرو و محیط معمولا شلوغ آن ایده‌آل می‌کند. به‌علاوه پورت فندکی با خروجی USB می‌تواند نقش یک شارژر همراه را هم برای مواقع اضطراری بازی کند.

چرا بخریم: نصب راحت، کنترل فیزیکی، فناوری خنثی‌کننده نویز محیطی
چرا نخریم: سیم‌های کوتاه ممکن است نصب را در برخی خودروها دشوار کند

Anker

شرکت چینی Anker سابقه طولانی در تولید انواع تجهیزات جانبی دیجیتال دارد و از نام‌های معتبر بازار به‌شمار می‌رود، در نتیجه تعجبی نیست که دانگل بلوتوثی Soundsync A3352 آنها جزو فهرست انتخابی ما هم هست.

استفاده از این دانگل بسیار راحت است و فقط باید آن را به پورت AUX سیستم پخش خودرو خود متصل کرده و با دستگاه موردنظر Pair کنید تا بتوانید از پخش بی‌سیم موسیقی و مکالمه هندزفری هنگام رانندگی لذت ببرید.

همچنین وزن و ابعاد بسیار جمع‌و‌جور این دانگل به صورتی است که در صورت لزوم می‌توانید آن را به‌راحتی همراه خود داشته باشید تا در خودروی دیگران هم از آن استفاده کنید.

به‌علاوه برد بلند گیرنده این دانگل به شما اجازه می‌دهد در صورت لزوم چند متری از ماشین فاصله بگیرید بدون آن‌که اتصال قطع شود.

تنها نقطه ضعف این محصول، صدای نویز استاتیک است که هنگام پخش نشدن صدا از بلندگوها شنیده می‌شود و می‌تواند برای برخی آزاردهنده باشد.

چرا بخریم: ابعاد جمع‌و‌جور، استفاده راحت، نصب مستقیم به پورت AUX پخش خودرو
چرا نخریم: صدای نویز هنگام عدم پخش موسیقی

Arsvita

اگر خودروی شما آن‌قدر قدیمی است که از پخش کاست استفاده می‌کنید یا مالک خودروهای کلاسیک قدیمی هستید، می‌توانید از پخش بی‌سیم موسیقی و مکالمه با گوشی از طریق بلندگوهای ماشین لذت ببرید.

خوشبختانه شرکت Arsvita برای این دسته از سیستم‌های پخش یک‌مبدل مخصوص طراحی کرده که مثل نوارهای قدیمی وارد ضبط می‌شود، اما صدای خود را از ورودی بلوتوثی دریافت می‌کند.

استفاده از کنترل این دانگل بسیار راحت است و به شما اجازه می‌دهد پس از اتصال گوشی، به‌لطف باتری داخلی تا هشت ساعت به‌صورت بی‌سیم موسیقی پخش کرده یا مکالمه کنید البته راه‌اندازی این محصول برای اولین بار خیلی هم سرراست نیست. برای این کار باید مبدل را شارژ کرده سپس دکمه روی کنترل را فشار داده و نگه دارید تا چراغ LED با علامت تلفن روی آن روشن شود.

حالا می‌توانید گوشی یا دستگاه موردنظرتان را Pair کنید و از مبدل خود به‌راحتی استفاده کنید. به‌این ترتیب دیگر نیازی به حمل انبوهی از کاست‌های قدیمی برای استفاده در سیستم پخش خود نخواهید داشت و می‌توانید از سرویس‌های آنلاین پخش موسیقی یا فایل‌های روی گوشی استفاده کنید.

این محصول همچنین به مالکان خودروهای قدیمی امکان می‌دهد بدون نیاز به دستکاری در خودرو، قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کنند که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

چرا بخریم: طراحی مخصوص خودروهای قدیمی، سازگاری با اندروید و iOS، شارژ سریع
چرا نخریم: راه‌اندازی خیلی راحت نیست

خشایار مریدپور - روزنامه‌نگار فناوری / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها