ابتکار شرکت «ایده‌ بنیان شریف» در صدور شناسه الکترونیکی نشانی گیرنده برای دریافت مرسولات پستی، خیال شما را از بابت تغییرات پی در پی نشانی پستی‌تان آسوده می‌کند

صاپست، یک نشانی پستی برای همیشه

انیمیشن‎سازان شرکت خلاق و نوآور «سینما سبز رهام»، انواع انیمیشن در موضوعات مختلف را باکیفیتی برتر و قیمتی مناسب تولید می‎کنند

سینما سبز رهام، پیشرو در انیمیشن‎سازی لرستان

انیمیشن یا پویانمایی، هنر جان‌بخشی به تصاویر بی‎جان با تفاوت‎های جزئی با هم است که وقتی پشت سر هم قرار می‎گیرند و باسرعت به نمایش درمی‎آیند، آن کاراکترهای منفرد و ساکن، با هم روایتی را نمایش می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۱۵۵۳۲

فیلم‎سازان و تولیدکنندگان محتواهای بصری در انیمیشن محدویت‎های جهان واقعی را ندارند و تا هر جا بخواهند با قوه خیال پیش می‎روند و شخصیت‎هایی خلق می‎کنند که هم مخاطب را سرگرم می‎کند و هم فضای روایت را بهتر متوجه می‎شود.

سینما سبز رهام، پیشرو در انیمیشن‎سازی لرستان

انیمیشن فارغ از اینکه مخاطبش کودک باشد یا بزرگسال، به‎روش منحصربه فرد خودش و به‎سادگی قصه‎ها و احساسات را بازگو می‎کند و آنقدر خوب می‎تواند مردم دنیا را به هم وصل کند که گاهی نوشته‎ها و فیلم‎های مستند و زنده هم عاجز می‎مانند و قدرت انتقال مفهوم با انیمیشن را ندارند.

در این رابطه شرکت خلاق و نوآور «سینما سبز رهام» در زمینه تولید انواع انیمیشن دوبعدی، سه‎بعدی، کات‎اوت، تیزرهای تبلیغاتی، موشن گرافیک، استاپ موشن، کمیک موشن و بازی‎های رایانه‎ای تجربه دارند.

انیمیشن‎ها در زمینه‎های مختلفی مثل آموزش، سرگرمی، ساخت مجموعه‎های سریالی و فیلم‎های سینمایی، تبلیغات و بازاریابی، معماری و مهندسی، طراحی صنعتی، ساخت مدل‎های سه‎بعدی علمی و پزشکی، بازی‎ها، شبیه‎سازی‎ها و ... مورد استفاده قرار می‎گیرند.

برای مثال در دنیای کسب‎وکار، آمارها نشان می‎دهد اگر یک ویدئو انیمیشنی در صفحه اول وبگاهتان قرار دهید، بازدیدکننده‎ها مدت بیشتری را در وبگاه شما می‎گذرانند و رتبه وبگاه شما در موتورهای جستجو تا 80درصد می‎تواند بهتر شود.

به‌علاوه استفاده از انیمیشن در حوزه آموزش به درک بهتر مطالب، افزایش خلاقیت فراگیران و انگیزه برای کشف و یادگیری کمک می‎کند.

برای ورود به‎دنیای جذاب انیمیشن‎سازی می‎توانید از آموزش‎های بی‎شماری که در اینترنت پیدا می‎شود، استفاده کنید یا اگر نیاز به تولید انیمیشن برای انتقال مفهوم مورد نظر به مخاطبانتان را دارید به استودیوهای حرفه‎ای سفارش ساخت انیمیشن بدهید.

تحول کسب‎وکار شما با انیمیشن

انیمیشن‎ها نکات کلیدی شرکت یا محصول شما را ساده و موثر معرفی می‎کنند. اگر فروشنده محصولی هستید، یا قصد دارید مفهومی را توضیح دهید، یا از ایده خود با سرمایه‎گذاران صحبت کنید، فیلم‏های انیمیشنی کوتاه راهی مطمئن برای جذب مخاطب و علاقه‎مندکردن آنها هستند. با این حال همه انیمیشن‎ها هم موفق نیستند. انیمیشنی محبوبیت به‎دست می‎آورد که در پشت آن تفکر خلاقانه قرار گرفته باشد.

مهین دژاگاه، مدیرعامل استودیو سینما سبز رهام درباره پروژه‎های این شرکت به جام‌جم می‎گوید: «در سینما سبز رهام، با همکاری هشت تا 10 نفر از همکاران متخصص و حرفه‎ای در این استودیو، تیزرهای تبلیغاتی و پروژه‎های مختلفی را تا به‎امروز برای سازمان‎های دولتی مختلف در لرستان اجرا کرده‎ایم. کیفیت بالای پروژه‎های ما و قیمت مناسب نسبت به رقبایمان باعث شده در بیشتر موارد قراردادمان با مشتری باز هم تمدید شود.»

انیمیشن‎های دو بعدی و سه بعدی چه تفاوت‎هایی دارند؟

بیشتر مردم دیدن فیلم‎های واقعی را ترجیح می‎دهند و انیمیشن‎های سه‎بعدی با عمق بخشیدن به شخصیت‎های داستان، به دنیای واقعی نزدیک‎تر هستند و با استقبال بیشتری روبه‎رو می‏شود. اما انیمیشن دو بعدی هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده، کاربردهای خودش را دارد و برخلاف تصور رایج، کنار گذاشته نشده است. درباره تفاوت انیمشن‏های دوبعدی و سه‎بعدی می‎توان گفت، انیمیشن‎های دو بعدی هنری‎تر و انیمیشن‎های سه بعدی مکانیکی‏ تر هستند.

در انیمیشن‎های دو بعدی آنچه تماشا می‎کنید، فریم به فریم با دست کشیده شده است، اشیا، شخصیت‎ها و فضای داستان فقط طول و عرض دارد و درپایان کار، انیمیشن‎ساز کوهی از تصویرسازی‎ها را روی میز کار خود دارد؛ درحالی‎که در انیمیشن‎های سه بعدی، یک مدل سه‌بعدی به‌عنوان اسکلت کار قرار می‎گیرد و بعد می‎توان آن را تحت کنترل و بازی درآورد. در این شکل از انیمیشن طراحی‎ها با نرم‎افزارهای مختلف رایانه‎ای صورت می‎گیرد و درمقایسه با انیمیشن‎های دو بعدی، ماهیت پیچیده‎تری دارند.

مدیرعامل استودیو سینما سبز رهام تعدادی از نرم‏افزارهای مورد استفاده در استودیو سینما سبز رهام، را نام می‏برد و می‌گوید: «ما در استودیو سینما سبز رهام با نرم‎افزارهای مختلفی مانند مایا، تری‌دی مکس، لایت ویو، افترافکت، فوتوشاپ و ... کار می‎کنیم.»

نقش انیمیشن در شکل‎گیری آینده کودکان

همه کودکان با قدرت خلاقیت ذاتی به دنیا می‎آیند، اما باگذشت زمان و درطول زندگی ممکن است قریحه خلاقیت‎شان کم‎کم خاموش شود. اما انیمیشن‎ها می‎توانند این روند را معکوس کنند. تماشای انیمیشن برای کودکان از یک سو به کسب مهارت‎های زندگی و توانایی حل مسأله کمک می‎کند و از طرف دیگر با درگیرکردن تمام حواس، قدرت درک بیشتر و عملکرد بهتر حافظه را به‎همراه دارد. فیلم‎های انیمیشنی که بحث‌برانگیز طراحی شده‎اند، به کودکان تفکر انتقادی، قدرت بحث گروهی و تقویت مهارت‎های کلامی را آموزش می‎دهند. محققان می‎گویند فیلم‎های انیمیشنی، سرعت رشد مغز بچه‎ها را سه برابر کرده و حافظه را تا 65درصد تقویت می‎کند. همین‎طور روابط فضایی اشیا، اندازه، شکل و موقعیت آنها به کودکان کمک می‎کند تا سطح درک عمیق‏تری داشته باشند. درهمین راستا متخصصان حرفه‎ای استودیو سینما سبز رهام، فیلم‎های کارتونی کوتاه برای کودکان تولید می‌کنند.

چشم‎اندازهای سینما سبز رهام

مهین دژاگاه، فارغ‎التحصیل رشته کارشناسی انیمیشن است و بعد از پنج سال فعالیت در زمینه انیمیشن‎سازی، تصمیم می‎گیرد شرکت فیلم‎سازی خودش را بانام «سینما سبز رهام» در سال 91 تاسیس کند. دژاگاه دراین مدت بیشتر به کارگردانی فیلم‏های انیمیشنی مشغول بوده است.

سینما سبز رهام، پیشرو در انیمیشن‎سازی لرستان

سینما سبز رهام نیز در حال حاضر از واحدهای فناورِ مستقر در مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان لرستان است. از نمونه کارهای او می‎توان به «جهاد اقتصادی» از تولیدات اکران شده حوزه معاون فرهنگي حوزه هنري تبليغات اسلامي استان لرستان، «پول» باموضوع شعار سال جهاد اقتصادي در مدت زمان چهار دقيقه، «ازدواج آسان» باموضوع سخت‎گیری خانواده‎ها برای ازدواج جوانان، «روز خاکستری» باموضوع محیط‎زیست، «سلول‎های خورشیدی» باموضوع مصرف بهینه برق و مجموعه‎های انیمیشنی دررابطه با آموزش استفاده از فضاهای مجازی، پیشگیری از بیماری کرونا، کار و تلاش پیامبران و امامان و شهادت دانشمندان هسته‎ای اشاره کرد.

مدیرعامل این شرکت در گفت‎وگو با جام‎جم از چشم‎اندازهای استودیو سینما سبز رهام می‎گوید: «به‎زودی وبسایت سینما سبز رهام به زبان انگلیسی نیز آماده خواهد شد تا بتوانیم سفارش از کشورهای دیگر نیز داشته باشیم. همچنین قصد داریم به‎جای تولید فیلم‎های کوتاه، تمرکز بیشتری بر فیلم‎های سینمایی بلند داشته باشیم.»

راه‌های ارتباط با استودیو «سینما سبز رهام»

وبسایت: roham-animate.info
ایمیل: roham.animation@gmail.com

تلفن تماس: 09169562352

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها