برای بهبود عملکرد بدن باید بدانید

۷ دلیل خوب برای مصرف روزانه اسفناج!

کمتر کسی می داند که مصرف روزانه اسفناج منجر به کاهش سطح کلسترول شده و از مشکلات گردش خون و قلب پیشگیری می کند.
کد خبر: ۱۳۱۵۳۲۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این سبزی تیره رنگ منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین ها و سایر ریزمغذی ها است و می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. مواد مغذی موجود در اسفناج منجر به تقویت تعادل در سالمندان می شود و برای بهبود عملکرد شناختی نیز مفید است.

شما می توانید این سبزی را بنا به ۷ دلیل سالم، روزانه به رژیم غذایی تان اضافه کنید:
بهبود سطح حافظه: اسفناج در لیست غذاهایی قرار دارد که مصرف آنها منجر به تقویت حافظه می شود. اسفناج سرشار از اسید فولیک، ویتامین ب ۶، ویتامین های سی و آ و آنتی اکسیدان های مختلف است که به بهبود عملکرد شناختی کمک می کنند. همچنین پتاسیم موجود در این سبزی منجر به افزایش جریان خون در مغز می شود و تمرکز را به بالاترین سطح می رساند.
تقویت سلامت بینایی: اسفناج منبع خوبی از بتاکاروتن، لوتئین و زانتان است که خواص آنتی اکسیدانی دارند. کاروتنوئیدها و ویتامین سی موجود در اسفناج از صدمات حاصل از رادیکال های آزاد بر روی شبکیه چشم جلوگیری می کند. در واقع مصرف اسفناج راهی برای پیشگیری از مشکلات بینایی در سنین پیری است.
بهبود وضعیت ماهیچه ها: برای بهبود وضعیت ماهیچه ها هر ۷ روز هفته را اسفناج بخورید. اسفناج حاوی یک عنصر به نام C۰-Q۱۰۲است که خواص آنتی اکسیدانی ان منجر به تقویت ماهیچه ها می شود. هم چنین کلسیم موجود در اسفناج، عضلات را ریلکس می کند تا از گرفتگی آن ها حین ورزش بکاهد. به علاوه داشتن مقدار بالایی آهن در این گیاه، نقش مهمی در عضله سازی دارد.
مبارزه با پوکی استخوان: اسفناج منبع خوبی از ویتامین کا است. این ویتامین به خوبی شناخته نشده و یکی از اثرات آن این است که به بدن کمک می کند تا کلسیم را در استخوان ها حفظ کند. کلسیم، فسفر، پتاسیم، روی و سلنیوم املاحی هستند که به مقدار زیاد دراسفناج وجود دارند و می ‌توانند علاوه بر تاثیر مستقیم در استخوان‌ سازی، به سلامت کبد کمک ‌کنند. مصرف اسفناج همچنین علاوه بر پیشگیری از پوکــی ‌استخـوان ممکن ‌است خطر بروز بیماری‌ های قلبی، سرطان روده بزرگ را نیز کاهش دهد.
بهبود سوخت و ساز بدن: میزان پروتئین موجود در اسفناج قابل توجه است. همچنین هضم این سبزی آسان است و تاثیر بسیار مثبتی بر متابولیسم شما دارد. علاوه بر این، اسفناج سرشار از منیزیم است. منیزیم برای تنظیم قند خون و متابولیسم بدن ضروری به نظر می رسد. مطالعات نشان داده کسانی که بیشترین میزان منیزیم را دریافت می کنند، بسیار کمتر دچار دیابت نوع ۲ می شوند.
جلوگیری از آترواسکلروز: آترواسکلروز ناشی از سخت شدن شریان ها است و یکی از بیماری های خاموش محسوب یم شود. با این حال مصرف روزانه اسفناج به واسطه وجود لوتئین در آن، از بروز این عارضه و در نتیجه حملات قلبی و حوادث مغزی -عروقی جلوگیری می کند. مصرف لوتئین منجر به کاهش کلسترول و چربی در رگ های خونی می شود.
جلوگیری از التهاب: اسفناج غنی از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. التهاب برای قلب بسیار خطرناک است و شانس ابتلا به نقرس و آرتروز را افزایش می دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها