بسیاری از افراد صبح خود را با نوشیدن قهوه شروع می‌کنند

درمان کبد چرب با این نوشیدنی فرنگی

یک متخصص داخلی و گوارش مطرح کرد؛

کبدتان را با مصرف این خوراکی ها پاکسازی کنید

یک متخصص داخلی و گوارش گفت: بهترین و ساده‌ترین راه برای پاکسازی کبد داشتن یک رژیم غذایی مناسب است.
یک متخصص داخلی و گوارش گفت: بهترین و ساده‌ترین راه برای پاکسازی کبد داشتن یک رژیم غذایی مناسب است.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، ایرج خسرونیا، متخصص داخلی و گوارش اظهار کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از مردم جهان به دلیل نداشتن یک برنامه غذایی مناسب و افراط در مصرف قند و چربی‌ های ناسالم به بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های کبدی مبتلا می‌شوند، این در حالی است که کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن محسوب می‌شود و وظیفه اصلی آن سم زدایی بدن است.

وی بیان کرد: کبد بطور طبیعی براساس وظیفه‌ای که دارد هر روز در حال پاکسازی خود و بدن است، اما گاهی اوقات لازم است برای داشتن یک عملکرد بهتر به روند پاکسازی کبد کمک کرد. در صورتی که کبد وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام ندهد در کنار عادت‌های نادرست غذایی این عضو حساس بدن دچار مشکل و عارضه‌هایی مانند کبد چرب خواهد شد.

متخصص داخلی و گوارش تصریح کرد: کبد چرب از جمله بیماری‌های شایعی است که ممکن است در ابتدا هیچگونه علامتی نداشته باشد و در یک سونوگرافی بطور تصادفی تشخیص داده شود.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد برای سم زدایی کبد معمولا از انواع دمنوش‌ها استفاده می‌کنند. در حقیقت بهترین راه برای پاکسازی این عضو از بدن مصرف انواع میوه وسبزیجات در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب است، زیرا در صورتی که فرد از هرگونه دمنوشی برای پاک سازی کبد استفاده کند، اما رژیم غذایی مناسبی نداشته باشد هیچ تاثیری را مشاهده نخواهد کرد.

این متخصص داخلی و گوارش افزود: مصرف میوه‌ها و سبزیجاتی از قبیل گوجه فرنگی، هویج، چغندر، سیب و کلم بروکلی و در کل سبزیجات حاوی برگ سبز می‌توانند به پاکسازی کبد در منزل کمک کند.

خسرونیا تصریح کرد: تا حد امکان از مصرف غذا‌های چرب و سرخ کرده مانند کباب، کتلت، کوکو، سوسیس، کالباس و فست فودها خوداری کرده و مواد غذایی از قبیل گوشت مرغ و ماهی را جایگزین گوشت قرمز کنید.

او گفت: برخی از افراد بر این باورند که انجام حجامت جهت پاکسازی کبد موثر است، اما این باور درست نیست و تنها با انجام آزمایش خون و سونو گرافی می‌توان به مشکلات کبد پی برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها