برای خرید بعدی، چرا به رادیو فکر نکنید؟

بازگشت به ریشه‌ها

بهترین ساعت‌ های هوشمند بازار کدامند؟

به‌ وقت سلامت در سال نو

خانه‌ نشینی، تحرک ناکافی و اضافه وزن یکی از عوارض جانبی یک سال محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری برای بسیاری از ما بوده‌است. همین باعث شده پایش مستمر سلامت و کاهش وزن به کمک فعالیت بدنی به هدف اصلی خیلی‌ها در سال پیش رو تبدیل شود.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۳۷

برای این کار ابزارهای بسیاری وجود دارد، اما ساعت‌ های هوشمند بدون‌شک از بهترین آنها هستند. یک ساعت هوشمند خوب علاوه بر داشتن عمرباتری طولانی و پایش سلامت، باید بتواند موقعیت مکانی شما هنگام ورزش را ثبت کند و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های دیگر را که معمولا روی گوشی‌های هوشمند دیده نمی‌شوند، در اختیارتان قرار دهد.

در کنار همه اینها، داشتن قیمت مناسب و ارزش کافی در برابر خرید، مواردی هستند که شاید انتخاب بهترین گزینه را برای خیلی‌ها سخت کند. برای همین تصمیم گرفتیم با بررسی بهترین ساعت‌های هوشمند فعلی بازار، خریدنی‌ترین آنها را براساس قیمت و قابلیت‌ها فهرست کنیم تا بهتر و سریع‌تر بتوانید انتخاب کنید.

برای کاربران اپل

بهترین ساعت هوشمند به نسبت قیمت و امکانات در بازار فعلی، البته برای کاربران گوشی‌های اپل، بدون شک Apple Watch SE است.

دلیل انتخاب این مدل به جای نسل ششم ساعت‌های اپل، وجود امکانات تقریبا یکسان بین این دو محصول و اختلاف قیمت قابل ملاحظه آنهاست که می‌تواند برای بسیاری از کاربران به‌خصوص در بازار ایران در تصمیم‌گیری مهم باشد.

این محصول از همان سخت‌افزار قدرتمند، طراحی فوق‌العاده و کیفیت ساخت بالای ساعت‌های هوشمند اپل برخوردار است و در ازای قیمتی بسیار منطقی‌تر، فقط بخشی از امکانات نه‌چندان حیاتی مدل گران‌قیمت‌تر Watch ۶ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تنها نکات منفی، عمر باتری نسبتا کوتاه این ساعت‌هوشمند است که نمی‌تواند کل روز شما را همراهی کند و حدود ۱۸ساعت دوام دارد. هرچند نگاهی به دیگر امکانات این ساعت هوشمند به‌نسبت قیمت آن باعث می‌شود به‌راحتی عنوان بهترین انتخاب را بین محصولات اپل از آن خود کند.

برای اندرویدی‌ ها

ساعت‌های هوشمند سری Active شرکت سامسونگ در کنار داشتن امکانات سخت‌افزاری مناسب، نازک‌تر، سبک‌تر و راحت‌تر هستند و نسل دوم این سری را باید تکاملی همه‌جانبه در این حوزه دانست. این ساعت خوش‌ساخت و باکیفیت، نمایشگر ۱.۲ اینچی روشن و خوبی دارد که کار خواندن نوشته‌ها را راحت می‌کند و آنقدر جمع و جور است که به‌راحتی دور مچ هر دستی بسته شود.

یک نوار گردان دور صفحه نقش مکمل ورودی کاربر را ایفا می‌کند که بسیار کاربردی و جذاب است. همچنین وجود انواع حالت‌های ثبت عملکرد ورزشی، حسگرهای ضربان و نوار قلب، اپلیکیشن اختصاصی سلامت و پایش کیفیت خواب کاربر از دیگر قابلیت‌هایی است که می‌توانید در این محصول پیدا کنید.

در نهایت باید به قابلیت سازگاری این محصول با تمام گوشی‌های هوشمند حتی آیفون اشاره کنیم، هرچند این توانایی هنوز آنقدر کامل نشده و خیلی نباید روی استفاده از آن با گوشی‌های غیراندرویدی حساب کنید.

سبک‌تر، نه کمتر

انتخاب بعدی ما، نسخه سبک‌تر شده‌ای از ساعت هوشمند شرکت Fitbit یعنی Versa Lite است که مثل Watch SE تقریبا تمام قابلیت‌های محصول اصلی را با قیمتی معقول‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد. مهم‌ترین کاستی‌های این محصول شاید وجود یک صفحه نمایشگر ۳۰۰ در ۳۰۰پیکسل با فناوری LCD و نبود آنتن داخلی GPS باشد.

همچنین قابلیت‌هایی مثل پرداخت الکترونیک در این مدل دیده نمی‌شوند که اصلا برای کاربران ایرانی کاربردی ندارند. اما به‌جای آن باید به عمرباتری بسیار مناسب این ساعت که می‌تواند تا چهار روز روشن باشد، بدنه سبک و جمع‌وجور و قابلیت‌های سلامتی و ورزشی آن اشاره کنیم که در کنار قیمت مناسب‌تر آن می‌تواند همراهی ایده‌آل برای فعالیت‌های ورزشی آینده شما باشد. همچنین این ساعت هوشمند از سیستم‌عامل داخلی سازنده با نام Fitbit OS استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد فارغ از سیستم‌عامل گوشی هوشمند خود با آن کار کنید.

برای ورزشکاران کم پول

گزینه آخر پیشنهادی ما، محصولی ازشرکت هوآوی است که می‌تواند برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به فعالیت‌های فیزیکی بسیار جذاب باشد.

البته این محصول، قدرتمندترین سخت‌افزار یا گسترده‌ترین تنوع اپلیکیشن‌ها را روی مچ دست شما قرارنمی‌دهد، اما عمر باتری بسیار طولانی دارد، ظاهرش جذاب است، نمایشگر بزرگ و پرنوری دارد، کیفیت ساخت آن بالاست و مهم‌تر از همه این که برای خرید این ساعت هوشمند نیازی به گرفتن وام نخواهید داشت! نه‌تنها می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های ورزشی را تشخیص دهد و عملکرد دقیق شما را ثبت و ردگیری کند، بلکه قادر است به‌کمک هوش‌مصنوعی خود در مواردی حتی پیشنهادهایی برای بهبود عملکردتان در اختیارتان قرار دهد. البته این تمرکز بیش از حد روی قابلیت‌های ورزشی باعث شده کارایی زیادی در موارد دیگر نداشته و بازار هدفش بسیار تخصصی باشد.

همچنین بسیاری از این قابلیت‌ها باوجود ادعای سازنده به‌خوبی با گوشی‌های اپل کار نمی‌کنند. با این حال، این ساعت کماکان یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن در بازار فعلی به‌خصوص برای ورزشکارانی که بودجه محدودی دارند، محسوب می‌شود.

خشایار مریدپور - روزنامه نگار فناوری / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها