با بهترین فلش ‌درایوهای بازار بیشتر آشنا شوید

فلش خوب، گیگی چند؟

حافظه‌ های فلش در حال حاضر بهترین انتخاب برای آنهایی هستند که می‌خواهند فایل‌های ضروری و مهم خود را همه‌جا در دسترس داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۰۳۵۹۹

فلش ‌درایو‌های جدید با بهره‌گیری از فناوری USB 3.0 برای انتقال پرسرعت داده و ظرفیت‌هایی که با هارددیسک‌های چند سال پیش رقابت می‌کنند، به بهترین نوع حافظه فیزیکی قابل‌ حمل تبدیل شده‌‌اند.

به‌ویژه که این فلش ‌درایوها می‌توانند به‌سادگی به گوشی‌های هوشمند و سیستم‌های چندرسانه‌ای هم متصل شوند و کارکردی چندگانه پیدا کنند البته برای خرید حافظه‌های فلش به‌خصوص مدل‌های پرظرفیت و پرسرعت جدید که می‌توانند گران‌قیمت هم باشند، باید به مواردی غیر از ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات هم توجه کنید.

برای همین برخی از بهترین فلش ‌درایوهای فعلی بازار و خصوصیات آنها را بررسی می‌کنیم تا هم با قابلیت‌های جدیدترین محصولات این رده بیشتر آشنا شوید و هم برای خرید فلش بعدیتان تصمیم بهتری بگیرید.

بهترین بهترین‌ها

مدل Supersonic Rage از شرکت نام‌آشنای Patriot یکی از بهترین فلش ‌درایو‌های بازار است که با سرعت خواندن 180 مگابایت ‌بر ‌ثانیه و سرعت نوشتن 50 مگابایت ‌بر ‌ثانیه می‌تواند کاربران حرفه‌ای را هم راضی نگه دارد.

درواقع سرعت بالای این فلش آن را جایگزینی ایده‌آل برای حافظه‌های خارجی حالت ‌جامد می‌کند و در عین حال بسیار ایمن‌تر و قابل‌حمل‌تر هم است. این فلش ‌درایو برای رسیدن به چنین سرعت‌هایی از اتصال USB 3.1 استفاده می‌کند.

هرچند قابلیت سازگاری با نسخه‌های قدیمی‌تر هم دارد و می‌توانید آن را به هر پورت USB که خواستید متصل کرده و بدون نصب هرگونه نرم‌افزار اضافی از آن استفاده کنید.

پوشش محافظ لاستیکی و طراحی جمع‌شو این فلش‌ درایو آن را بسیار بادوام و مقاوم می‌کند. در نتیجه این محصول بهترین انتخاب برای کسانی است که می‌خواهند بدون نگرانی از آسیب‌ دیدن حافظه قابل‌ حمل خود، از آن در محیط‌های کاری و حتی صنعتی استفاده کنند.

این فلش در ظرفیت‌های مختلف از 32 گیگابایت تا یک ترابایت تولید شده، هرچند خرید ظرفیت‌های بالاتر از 128 گیگابایت آن شاید از نظر اقتصادی چندان منطقی نباشد.

چرا بخریم: سرعت خواندن/ نوشتن فوق‌العاده، ظرفیت بالا، قابل حمل و بادوام
چرا نخریم: ظرفیت‌های بالاتر 128 گیگابایت گران تمام می‌شوند

انتخاب ما

این محصول به ‌دلیل ایجاد بهترین توازن بین کارایی، کیفیت و قیمت انتخاب ما در بین محصولات فعلی است.

شرکت SanDisk نیازی به معرفی ندارد و Ultra CZ48 با کیفیت و خوش‌ساخت با سرعتی بالاتر از میانگین رقبا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران معمولی به‌شمار می‌رود. طراحی بدنه این فلش ‌درایو زیبا و کاربردی است و از ورودی USB حافظه شما در زمان‌هایی که به آن نیازی ندارید حفاظت می‌کند.

به‌علاوه این محصول در ظرفیت‌های بالاتر از 128 گیگابایت هم به ‌نسبت رقبا افزایش قیمت کمتری دارد و می‌توانید به خرید مدل‌های 256 و 512 گیگابایت آن هم فکر کنید.

این محصول هم با نسخه‌های قدیمی‌تر USB سازگار است و می‌توانید آن را به دستگاه‌های قدیمی‌تر هم متصل کنید، هرچند دیگر نمی‌توانید انتظار سرعت‌ بسیار بالایی از آن داشته باشید.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که اگر سرعت انتقال داده مهم‌ترین عامل تصمیم‌گیری شماست شاید بهتر است ‌دنبال محصول دیگری باشید، چون با همین قیمت می‌توانید فلش ‌درایو‌های سریع‌تر (و نه الزاما با ظرفیت بیشتر) خریداری کنید.

چرا بخریم: قیمت و کیفیت مناسب نسبت به کارایی، سرعت بالاتر از متوسط، طراحی زیبا و کاربردی
چرا نخریم: برخی محصولات هم‌قیمت سرعت‌های بالاتری دارند

خوش‌قیمت‌ترین

برند Kingstone بین خریداران ایرانی نامی شناخته‌‌شده است و DataTraveler 100 G3 به‌خوبی از این اعتبار دفاع می‌کند.

این محصول در ظرفیت‌های متنوع از 32 تا 256 گیگابایت تولید شده و از اتصال USB 3.1 برای رسیدن به سرعت خواندن تا 100 مگابایت‌ بر ‌ثانیه بهره می‌برد.

اما آنچه این فلش‌درایو را از رقبا متمایز می‌کند، قیمت فوق‌العاده آن به‌خصوص در حجم‌های پایین‌تر است که آن را انتخابی بسیار منطقی برای کسانی می‌کند که بودجه محدودی دارند.

هرچند به ‌دلیل سرعت نسبتا پایین‌تر از متوسط این محصول در قیاس با سایر فلش ‌درایوهای USB 3.0 ظرفیت‌های بالاتر این محصول هم خیلی گران‌قیمت نیست.

در نهایت باید به طراحی کلاسیک فشاری شرکت Kingstone اشاره کنیم که علاوه بر محافظت از پورت USB در مواقعی که به آن نیاز ندارید، زیبا و جمع‌و‌جور هم است و کار کردن با آن را بسیار ساده می‌کند.

چرا بخریم: بهترین ارزش نسبت به قیمت، طراحی جمع‌و‌جور، سرعت قابل قبول
چرا نخریم: سرعت انتقال داده پایین‌تر به ‌نسبت باقی فلش‌های USB 3.0

پیشنهاد اقتصادی

اگر به یک حافظه پرظرفیت با قیمت مناسب و کارایی معمولی نیاز دارید و خیلی هم نمی‌خواهید خرج روی دست خودتان بگذارید، بد نیست نگاهی به مدل Pinstripe از شرکت Verbatim بیندازید البته سرعت انتقال 10 مگابایت‌ بر ثانیه‌ای و حداکثر ظرفیت 128 گیگابایتی‌ Pinstripe باعث می‌شود نتوانید از این محصول به‌عنوان جایگزینی برای حافظه‌ های خارجی حالت‌ جامد استفاده کنید اما کماکان برای کاربردهای روزمره کاربران معمولی بیشتر از کافی خواهد بود.

این فلش‌ درایو هم طراحی تاشو دلرد که باعث می‌شود احتمال آسیب ‌دیدن پورت USB در مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنید به حداقل برسد اما یک نکته جالب در نظر گرفتن یک سوراخ روی بدنه برای اتصال این فلش ‌درایو به جاکلیدی است که به‌خوبی نشان می‌دهد این محصول برای کاربردهای روزمره طراحی شده است.

به‌علاوه، با این قیمت کمتر حافظه فلشی با این ظرفیت را پیدا می‌کنید که از فناوری USB 3.0 استفاده کند.

این موضوع می‌تواند عاملی تعیین‌کننده برای خریدارانی باشد که خیلی به سرعت‌های خیره‌کننده مدل‌های گران‌قیمت نیاز ندارند و ‌دنبال یک فلش ‌درایو جادار با سرعتی معقول برای جابه‌جایی فایل‌های شخصی مثل موسیقی، فیلم و عکس هستند.

چرا بخریم: ظرفیت مناسب، قیمت بسیار عالی
چرا نخریم: سرعت انتقال بسیار پایین در قیاس با دیگر محصولات

خشایار مریدپور - روزنامه‌نگار فناوری / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها