بهترین گیمبال‌ های تصویربرداری با کیفیت در حال حرکت

ثابت مثل کوه

برای خرید بعدی، چرا به رادیو فکر نکنید؟

بازگشت به ریشه‌ها

یکی از مزایای اصلی رسانه‌های شنیداری، امکان استفاده از آنها حین انجام کارهای دیگر و درگیر نکردن تمام حواس ماست. به ‌همین دلیل بسیاری از ما حین رانندگی یا رفت‌و‌آمد با وسایل نقلیه عمومی به رادیو یا پادکست گوش می‌کنیم تا از وقت‌مان بهتر استفاده کرده باشیم.
کد خبر: ۱۳۰۶۴۸۱

این موضوع در کنار قابلیت دریافت امواج اف‌ام توسط گوشی‌های جدید باعث شده تا خرید رادیو به‌عنوان یک دستگاه مجزا تقریبا منسوخ شود البته با محدودیت‌های رفت‌و‌آمد ناشی از همه‌گیری کرونا و خانه‌نشین شدن خیلی‌ها، به‌نظر می‌رسد زمان بازگشت رادیو به طاقچه‌ خانه‌ها فرا رسیده است.

با خرید یک رادیوی دیجیتال، دیگر نیاز نیست برای استفاده از رادیو به گوشی متکی باشید یا برای پخش فایل‌های صوتی سراغ کامپیوتر یا تلویزیون بروید.

همچنین می‌توانید کنار انجام کارهای روزمره از برنامه‌های موردعلاقه یا پادکست‌ های محبوب‌تان لذت ببرید و کمی گذشت زمان در این روزهای طولانی و تکراری را قابل ‌تحمل‌تر کنید. به همین بهانه، برخی از بهترین رادیوهای موجود در بازار را با هم بررسی و ویژگی‌های آنها را مقایسه می‌کنیم.

برای خانه

اگر قصد دارید از رادیو تنها در خانه استفاده کنید و خیلی قصد جابه‌جا‌کردن آن را ندارید، یکی از بهترین گزینه‌ها رادیوی MD-۱۷۰۰BT محصول Kemai است.

این رادیو که طراحی‌ای مشابه رادیوهای لامپی قدیمی دارد، از همان سیستم پیچی قدیمی برای پیدا کردن ایستگاه‌ های رادیویی استفاده می‌کند که در نوع خود سرگرم‌کننده و نوستالژیک است.

به‌علاوه ابعاد نسبتا بزرگ و وزن زیاد این رادیو باعث می‌شود خیلی قابل‌ حمل نباشد و بیشتر برای استفاده در خانه مناسب باشد البته تنها شباهت این محصول با رادیوهای قدیمی در همین موارد خلاصه می‌شود.

زیر این پوسته خاطره‌انگیز یک پخش‌کننده صوتی همه‌کاره قرار گرفته است که صدای قوی و باکیفیت و امکانات متنوعی دارد. این رادیو در کنار داشتن دکمه‌های اختصاصی برای کنترل پخش، پشتیبانی همزمان از برق و باتری، یک باتری داخلی با ظرفیت ۱۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت هم دارد که عمر مناسبی دارد و شما را از خرید مداوم باتری بی‌نیاز می‌کند.

به‌علاوه پشتیبانی از اتصال بلوتوث، AUX، USB و کارت‌های حافظه SD و microSD انعطاف‌پذیری بی‌نظیری به آن داده است که شما را راضی نگه خواهد داشت.

همه جا همراه شما

این رادیوی کوچک و جمع و جور باوجود ابعاد کوچک و وزن کم خود، امکانات متنوعی به شما ارائه می‌کند که آن را به یکی از جذاب‌ترین محصولات در این رده تبدیل کرده است.

این رادیو همراه با یک باتری لیتیومی قابل شارژ با کابل microUSB به خریداران ارائه می‌شود، هرچند درصورت لزوم می‌توانید از سه باتری قلمی برای تامین انرژی آن استفاده کنید.

به‌علاوه پشتیبانی از اتصال بلوتوث و کارت‌های حافظه microSD، قابلیت خواندن فایل‌های mp۳ روی حافظه‌های فلش را هم دارد که به شما امکان می‌دهد هرطور می‌خواهید به آن متصل شوید.

به‌علاوه وجود یک خروجی هدفون در این رادیوی قابل‌حمل به این معنی است که هرجا بخواهید می‌توانید به‌تنهایی به رادیو یا موسیقی گوش دهید. همچنین این رادیو یک چراغ کوچک LED هم دارد که امکان استفاده از آن به‌عنوان چراغ‌ قوه اضطراری را فراهم می‌کند.

رادیوی خورشیدی

این محصول بهترین انتخاب برای کسانی است که ممکن است همیشه به برق دسترسی نداشته باشند یا بخواهند از رادیو پخش خود در سفر و طبیعت‌گردی استفاده کنند.

باتری داخلی قابل‌ شارژ با کابل microUSB این رادیو ۱۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که بسته به نحوه استفاده شما چند ساعتی دوام خواهد آورد اما برگ برنده اصلی این رادیو، داشتن یک پنل خورشیدی برای شارژ باتری‌ داخلی بدون نیاز به برق و داشتن یک خروجی۵V برای شارژ کردن گوشی‌های مدرن است.

این قابلیت ویژه باعث می‌شود بتوانید تنها به ‌شرط تابش آفتاب نه‌تنها از پخش‌کننده موسیقی استفاده کنید بلکه از آن به‌عنوان یک پاوربانک خورشیدی هم بهره ببرید.

به‌علاوه در جعبه این رادیو یک چراغ‌ قوه کوچک وجود دارد که می‌توانید با اتصال به پورت USB از آن استفاده کنید.

سایر امکانات معمول رادیوهای جدید از جمله اتصال بلوتوث، ورودی USB و پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD از دیگر امکانات این رادیوی همه‌کاره است.

بهترین ارزش در برابر قیمت

اگر دوست دارید یک رادیوی مدرن با قابلیت جابه‌جایی مناسب و البته امکانات مناسب ارتباطی داشته باشید، اما نمی‌خواهید هزینه زیادی بکنید یکی از گزینه‌های مناسب رادیوی ME-۱۱۱۳ شرکت Marshall است.

محصولات این شرکت سال‌هاست که در بازار داخلی ما حضور دارند و توانسته‌اند عملکرد قابل‌ قبولی از خود به ‌نمایش بگذارند.

به‌علاوه کیفیت مناسب در برابر قیمت تنها چیزی نیست که این رادیو برای عرضه به شما دارد. جست‌وجوی ایستگاه‌ها به‌صورت دستی باید انجام شود، اما دکمه‌های اختصاصی برای پخش، توقف و تغییر آهنگ روی بدنه قرار گرفته که کاملا کاربردی است.

همچنین امکان استفاده از باتری قلمی به‌معنی امکان استفاده از آن حتی بدون دسترسی به برق است. به‌علاوه وجود یک دسته نگهدارنده در بالای بدنه حمل آن را با وجود وزن یک کیلوگرمی آن نسبتا ساده کرده است. در نهایت باید به وجود پورت‌های کارت حافظه و USB در کنار اتصال بلوتوث اشاره کنیم که باعث می‌شود هیچ چیزی از محصولات مشابه خود کم نداشته باشد.

خشایار مریدپور - روزنامه نگار فناوری - ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها