رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تشریح کرد؛

بایدها و نبایدهای خرید نوروزی آنلاین

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بایدها و نبایدهای خرید نوروزی آنلاین را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۳۰۷۹۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفتگو با فارس به مبحث خریدهای نوروزی آنلاین اشاره و اظهار داشت: خریدهای آنلاین از جمله موضوعاتی است که امروزه به واسطه شیوع ویروس کرونا بیش از پیش مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد و در این میان دانستن نکات و توصیه‌های کاربردی برای داشتن یک خرید اینترنتی ایمن بسیار ضروری است.

وی‌گفت: شهروندان لازم است که قبل از خرید از فروشگاه اینترنتی، اعتبار آن فروشگاه را از طریق سایت نماد اعتماد الکترونیکی بررسی کنند.

سرهنگ رجبی تصریح کرد: افراد ترجیحا از یک کارت بانکی مجزا با موجودی محدود برای خریدهای اینترنتی خود استفاده کنید تا در صورت افشای احتمالی اطلاعات کارت، امکان برداشت مبالغ هنگفت از حساب شما وجود نداشته باشد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: در هنگام ثبت اطلاعات مالی و کارت بانکی خود حتما به آدرس درگاه پرداخت دقت داشته تا در دام صفحات جعلی و فیشینگ قرار نگیرید.

این مقام پلیس فتا ادامه داد: در صورتی که قسط دارید یک اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام عضویت و استفاده از سایت از رمزهای عبور قوی و طولانی استفاده کنید که به سادگی قابل حدس زدن نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها