فرمانده انتظامی استان کرمانشاه:

شعار ناجا در سال۱۴۰۰ « امنیت، سلامت و نشاط بهاری» است

نشست خبری فرمانده انتظامی استان با اصحاب رسانه، با مباحث فعالیت های سال جاری و اقدامات انجام شده در حوزه پلیس استان ظهر روز گذشته « 24اسفند ماه» در سالن جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۶۳۴

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه، سردار علی اکبر جاویدان « فرمانده انتظامی استان» در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره)، جمیع شهدا خصوصاً شهدای نظم و امنیت و با اشاره به اینکه امنیت یک معقوله جمعی است،اظهار کرد: جمع ماموریت های پلیس استان نسبت به سال گذشته ۱۴٪ افزایش داشته.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به مراسمات چهارشنبه آخر سال و نوروز پیش رو، تاکید کرد: خط قرمز ما افرادی هستند که آرامش مردم را مختل می کنند و همچون سنوات گذشته برخورد قانونی با مخلان نظم و امنیت خواهیم داشت.

مردم عزیز می‌توانند در مراسمات چهارشنبه سوری با آرامش این سنت دیرینه را والدین همراه با فرزندان درب منازل و محله با استفاده از مواد استاندار و بی خطر انجام دهند.

جاویدان با اشاره به اختلافات و درگیری‌های قومی و عشایری که در هر جامعه اتفاق می افتد، تاکید کرد: برای اینکه زندگی در آرامش باشد، امنیت باید همیشه در حال تولید باشد، در اختلافات و درگیری‌ها جسم و جان انسان به خطر می افتند.

این مسؤول در خصوص سرقت‌ها، ابراز داشت: همه سرقت‌ها منفعت طلبی، زیاده طلبی و دنبال مال مردم بودن است، که در جعل، کلاهبرداری، تهدید و...؛ فضای مجازی دارد از لحاظ سرقت‌ها پیشی می‌گیرد، و برای جلوگیری از این مقولات همه از جمله سازمان های آموزشی، فرهنگی، قضایی، حاکمیتی، همه و همه لازم است دست به دست هم دهند و ایفای نقش کنند.

جاویدان با اشاره به بیشترین مطالبه مردم« همان نگاه اولیه افراد به سمت پلیس» گفت: پلیس مجری اجرای قانون است، ۲۸ دستگاه در اجرای نظم و آرامش نقش دارند، مردم انتظار دارند پلیس در همه جا باشد، امنیتی خوب است که شخص احساس کند حقوق دیگران را رعایت می کند و یا از مجازات‌های پیش رو بیم داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه در خصوص معتادان و خرده فروشان مواد مخدر،گفت: ما میتوانیم ظرف ۲۴ ساعت همه معتادان متجاهر را دستگیر و تحویل باز پروری دهیم، اما بعد از گذراندن دوره تعداد زیادی از آنها مجدداً اصلاح نشده و مبلمان شهر را آلوده می کنند.


به گفته سردار جاویدان استان کرمانشاه از نظر سرقت خرد رتبه ۱۱کشور، سرقت‌های کلان رتبه ۱۶کشور، قتل رتبه دهم، امنیتی رتبه ۲۷، شرارت و مفاسد اجتماعی رتبه ۲۲، مالی رتبه ۲۳، تصادفات و مواد مخدر رتبه ۳۱ و در مجموع کل جرأم رتبه ۲۴ کشور با نرخ جمعیت ۲۸/۵ به بالا را دارد.


فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس فتای استان مرکزیت غرب کشور را نیز دارا می باشد، ادامه داد: درصد کشفیات پلیس فتا در استان ۹۴/۸٪ بوده که در این خصوص پنج باند کلاهبرداری اینترنتی را منهدم شده که در زمینه‌های « مقابله با کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت، برداشت غیرقانونی اینترنتی، شناسایی تارنماها، تهدید، اخاذی، انتشار فیلم خصوصی و نشر اکاذیب فعالیت داشتند و در این رابطه چهار میلیارد تومان از وجوهاتی را که توسط مجرمان در فضای مجازی از مردم کلاهبرداری شده کشف وبه مال‌باختگان عودت داده شده است.


فرمانده انتظامی استان معتقد بود، به آن اندازه که امنیت هست، احساس امنیت نمی شود، اعتیاد آسیب عمده اجتماعی است و سلامت همه دنیا را تهدید می کند و در کشور و استان ما چون چون نرخ بیکاری بالا است آسیب‌های اجتماعی نمود بیشتری دارد و قشر جوان را هدف گرفته و نتوانسته این اقدامات پیشگیرانه را کاهش دهیم، تلاش ها چاره ساز نبوده، در حوزه درمان هم زیاد موفق نبودیم، از حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ نفر یک نفر اصلاح می شود، معتادان بعد از دوره نقاهت دو الی سه ماهه دوباره به راه اعتیاد برمی گردند.

جاویدان آمار کشفیات در حوزه مواد مخدر را در ۱۱ماه سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۲٪ افزایش عنوان کرد و افزود: در این رابطه ۳۳۰ خورده فروش دستگیر و تحویل مقام قضایی سدند، سه باند مهم منهدم، ۳۲۱ دستگاه خودرو توقیف که بخشی از آنها مصادره شده است.

جاویدان افزود: در ۱۱ماه سال جاری، بالغ بر ۲۰۰هزار قرص روان گردان کشف و در سرقت‌های مهم تا ۲۳ اسفند ۱٪ افزایش داشته و سرقت‌های خرد ۱۶٪ افزایش داشته و سرقت از بانک رخ نداده است.


فرمانده انتظامی استان در پایان سخنانش با اشاره به اینکه بعلت شیوع بیماری کرونا و دعوت از محدود خبرنگاران به جهت تجمع کمتر از کلیه اصحاب رسانه که در انعکاس اخبار با نیروی انتظامی همکاری داشتند، تشکر کرد و از خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها