یک پژوهش جدید نشان می دهد؛

گیاهان سفید رنگ برای سلامتی مفید هستند

بهترین روش برای به دست آوردن مواد مغذی بیشتر و آنتی اکسیدان های ضد بیماری، مصرف میوه ها و سبزیجات رنگی است، اما این به معنای اجتناب از مصرف گیاهان سفید نیست.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، یک پژوهش جدید نشان می دهد که گیاهان سفید حاوی مواد مغذی سودمند و ضروری گیاهی از جمله ویتامین ث، ویتامین دی، فیبر، پتاسیم و کلسیم هستند.

در واقع مصرف سبزیجاتی که به صورت طبیعی سفیدرنگ هستند، به تامین برخی از نیازهای ضروری بدن و در نتیجه سلامتی بیشتر کمک می کنند.

پیاز: ترکیبات ضد التھابی به نام «quercetin» در پیاز وجود دارند که مشکلات ناشی از آرتریت رو مرتفع تر می کنند و احتمال بروز سرطان، بیماری ھای قلبی و دیابت را کاھش داده و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می نمایند.

سیب زمینی: تقریبا اکثر افراد نیاز روزانه خود به پتاسیم و فیبر رو تامین نمی کنند. سیب زمینی سفید، بیشتر از ھر سبزی و میوه، حاوی پتاسیم ھست و به اندازه بقیه میوه ھا و سبزی ھا، فیبر دارد. ھمچنین سیب زمینی، حاوی ویتامین ث، ویتامین ب ۶ و منیزیم ھست و مقدار کمی ھم پروتئین با کیفیت بالا دارد.

گل کلم: در کنار سبزیجاتی مثل بروکلی، کلم وجوانه بروکسل، گل کلم نیز دارای خواص بسیار مفیدی است. این سبزی حاوی ترکیبات سولفور است که با سرطان مبارزه نموده و بافت استخوانی رو قوی و سلامت رگ ھای خونی را ھم حفظ می کند.

قارچ: قارچ ها انرژی کمی دارند و کلسترول و چربی و گلوتن هم ندارند. مقادیر سدیم آنها پایین است اما در عوض مقادیر زیادی سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین دی در خود جای داده اند. قارچ ها همچنین در فرد احساس سیری طولانی مدت به وجود می آورند و می توان از آنها برای کنترل وزن استفاده کرد.

سیر: سیر نه تنھا به غذاھا طعم بھتری می دھد بلکه گفته می شود که به رویش مو و از بین رفتن آکنه و جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می کند. ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در سیر نیز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. برای اینکه بتوانید از فعال ترین ماده موجود در سیر که آلیسین نام دارد، استفاده کنید باید قبل از اینکه سیر را بپزید و یا حرارت دھید، حبه ھای تازه آن را خرد کرده و در مجاورت ھوای آزاد قرار دھید تا برای مدتی بماند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها