3 گام مهم در مدیریت شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی از بدو تاسیس تاکنون تاثیر بسزایی در بازاریابی و ارتباطات داشته‌اند. بیش از 3 میلیارد نفر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، به این معنی که بخش قابل توجهی از نظرات، افکار و خریدهای جهان تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی هستند.
کد خبر: ۱۳۰۳۲۷۳

3 گام مهم در مدیریت شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری تبلیغاتی بسیار ارزشمند هستند. به شما امکان می‌دهد در هر مرحله از روش بازاریابی درونی، با روشی منحصر به فرد و مفید به صورت موثر به اهداف خود نزدیک شوید.
 
 استفاده از سرویس‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی ، یک انتخاب هوشمندانه برای شماست. پلتفرم مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب با قابلیت‌های زمان‌بندی و انتشار محتوا، آنالیز شبکه‌های اجتماعی و مدیریت و دانلود کامنت‌ها به کمک شما خواهد آمد.
 
برای مدیریت بهتر شبکه‌های اجتماعی، انجام سه مرحله زیر را به شما توصیه می‌کنیم:
1.     نظارت بر شبکه‌های اجتماعی
2.     تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی
3.     گزارش آنالیز شبکه‌های اجتماعی
 
تحقیق کنید
 
بررسی شبکه‌های اجتماعی، مرحله مهمی از تحقیق در کار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. هنگام نظارت بر شبکه‌های اجتماعی، باید پرسونای مشتریان و مخاطبان خود را جمع‌آوری کنید. اهداف SMART تعیین کنید و درباره اینکه چگونه از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌خواهید به آنها برسید، فکر کنید.
 
شما می‌توانید شبکه‌های اجتماعی را، براساس هشتگ، کلمات کلیدی یا معیارهای دیگر، بررسی کنید. بهتر است از کلمات کلیدی و هشتگ‌های بلندتر استفاده کنید. به طور مثال هشتگ #لباس خیلی کلی است و شما را در بین میلیون‌ها پستی که از این هشتگ استفاده کردند، پنهان می‌کند. اما هشتگ #لباس_شب_زنانه می‌تواند شما را زودتر به مخاطبان هدفتان برساند.
 
مهم است که هنگام انجام نظارت بر شبکه‌های اجتماعی صبور باشید! قبل از اینکه وارد مکالمه شوید، به صحبت‌های دیگران گوش دهید. مطمئنا پیوستن به مکالمه بسیار آسان‌تر از تلاش برای شروع یک مکالمه است. با مخاطبان خود تعامل کنید، منتظر نمانید تا آنها با شما تعامل کنند و حتماً پاسخ های خود را شخصی سازی کنید. سعی کنید که از پاسخ‌های کپی و از قبل آماده در شبکه های اجتماعی استفاده نکنید.
 
به مخاطبان خود احساس خاص بودن ببخشید. برای اینکه هیچ کامنتی را در شبکه‌های اجتماعی از دست ندهید و تعامل بهتری با مخاطبان داشته باشید، می‌توانید از ابزار مدیریت کامنت‌های نوین هاب استفاده کنید. تمامی کامنت‌ها را در یک داشبورد ببینید و در سریع‌ترین زمان ممکن با مخاطبان تعامل کنید.
 
تولید محتوا کنید
 
بعد از بررسی شبکه‌های اجتماعی و وقتی به شناخت کافی از مخاطبان و سلیقه آنها رسیدید، زمان خلق و انتشار محتوا فرارسیده‌است.
 
یکپارچه و یک‌دست بودن لحن محتوای شما چه در زمان انتشار محتوا و چه در زمان برقراری مکالمه با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مهم است. همچنین در بحث طراحی هم یکپارچه بودن در شبکه‌های اجتماعی مهم است. مواردی مثل تصویر پروفایل و توضیحات مختصر از شرکت شما بهتر است در شبکه‌های اجتماعی مختلف، همانند هم باشد.
 
اما باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف باید متفاوت باشد. پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی با هم متفاوت هستند و محتوای شما باید این موضوع را منعکس کند.
به طور مثال در توییتر 280 کارکتر بیشتر برای صحبت ندارید، پس گفته‌های خود را مختصر و دقیق بیان کنید.
 
یا به طور مثال لینکدین پلتفرمی حرفه‌ای است و بهتر است محتوا‌های عمیق‌تر و با لحن رسمی‌تر در این شبکه اجتماعی منتشر کنید.
 
شما همچنین باید محتوا را به صورت منظم و مداوم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. برای این کار می‌توانید از بخش انتشار محتوای پلتفرم نوین هاب کمک بگیرید و محتواهای شبکه‌های اجتماعی را از قبل برای انتشار زمانبندی کنید تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید و فعالیت موثر و منظمی داشته‌باشید.
 
عملکرد خود را آنالیز کنید
 
وقتی مدتی از فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی گذشت باید عملکرد خود را در این شبکه‌ها آنالیز کنید. معیارهای مختلفی برای آنالیز وجود دارد؛ معیارهایی مثل رشد فالوور، افزایش مشارکت و لایک‌ها را اندازه‌گیری کنید و رشد شبکه‌های اجتماعی خود را بسنجید و با اهداف خود مقایسه کنید که فراتر از آنها رفتید و یا هنوز به آنها نرسیده‌اید.
 
برای بررسی این معیارها می‌توانید از آنالیز نوین هاب استفاده کنید. در آنالیز شبکه های اجتماعی در نوین هاب، همه این پارامترها را در بازه‌های زمانی مورد نظرتان به صورت نمودار و درصدی می‌توانید مشاهده کنید و برای تدوین استراتژی شبکه‌های اجتماعی، دید وسیعی از عملکرد شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها