کد خبر: ۱۳۰۵۰۰۹
چرا محتوا در شبکه های اجتماعی مهم است و چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟
 
این روز ها شبکه های اجتماعی جزئی از زندگی همه انسان ها شده و تقریبا میشه گفت همگی  ما درگیر این دنیا شدیم. در این مقاله قصد داریم درباره "اهمیت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی" یک سری آمار و اطلاعات را بررسی کنیم
 
در شبکه های اجتماعی مختلف چه تعداد کاربر فعال داریم؟؟
 
شرکت ها و سازمان های مختلفی در سطح جهان آمار های زیادی را برای شبکه های اجتماعی ارائه دادند ولی یکی از معتبرترین و جامع ترین آمار ها را سایت statista منتشر کرده که تعداد کاربران فعال شبکه اجتماعی  مختلف را مشخص میکند
 
چرا محتوا در شبکه های اجتماعی مهم است و چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟
 
این آمار براساس بیشترین میزان کاربران فعال شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا است.( January 2021)
 
متاسفانه در ایران فیسبوک و یوتیوب فیلتر هستند و از واتساپ به عنوان پیامرسان استفاده میشود به همین دلیل اینستاگرام در ایران جایگاه ویژه ای دارد که خیلی از افراد و کسب و کارها برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند.
 
شروع اینستاگرام:
 
اینستاگرام در سال 2010 متولد شد و امروزه به یکی از غول های شبکه اجتماعی تبدیل شده است.در سال 2018 تعداد کاربران فعال اینستاگرام به 1 میلیارد کاربر فعال در ماه رسید که این عدد نشان از میزان محبوبیت اینستاگرام  دارد. در ایران این شبکه اجتماعی بیش از 45 میلیون کاربر دارد که این عدد خود اهمیت تولید محتوا برای شبکه اجتماعی اینستاگرام را نشان میدهد.
 
با بررسی تمام این آمار ها متوجه میشویم اینستاگرام یک فرصت بی نظیر برای کسب و کارهای مختلف هست که میتوانید با همین اپلیکیشن درآمدهای زیادی را کسب کنید.
 
تولید محتوا در اینستاگرام:
 
همه ما در طول روز در حال تولید محتوا هستیم و میشه گفت تقریبا همگی با این حوزه آشنایم ولی برای حضور در اینستاگرام لازم هست تا این تولید محتوا منسجم تر و با استراتژی باشد.
 
محتوا به دسته های محتلفی دسته بندی میشود:
·         متنی
·         ویدیو
·         صوت
·         عکس
 
محتوای متنی جز ساده ترین محتوا هایی است که به راحتی میتوانید تولید کنید.
 
ویژگی های یک محتوای خوب در اینستاگرام :
 
محتواهای خوب یک سری ویژگی  مشترک دارند که اگر این نکات را رعایت کنید میتوانید محتوایی که تولید میکنید باب میل مخاطب باشد.
 
1-فضای اینستاگرام:
شبکه های اجتماعی جو و فضای مخصوص به خودشون را دارند مثلا توئیتر بیشتر فضایی جدی و سیاسی دارد و یا لینکدین حال و هوای رسمی دارد ولی اینستاگرام برعکس بقیه شبکه های اجتماعی فضای شاد و با انرژی دارد حتما دقت کنید تولید محتوا را بر اساس فضای حاکم بر شبکه اجتماعی انجام دهید.
 
2-رسمی بودن یا محاوره ای؟
طبق آخرین بررسی های هر چه در اینستاگرام  صمیمی تر باشید مخاطب احساس راحتی بیشتری با شما دارد و هرچه رسمی تر باشید مخاطب از شما فاصله میگیرد و حتما برای برندتان لحن خاصی را مشخص کنید تا همیشه در ذهن باقی بماند.
 
3-کپی نکیند
یکی از بزرگترین دلایلی که باعث میشود در اینستاگرام پیشرفت نکنید کپی است که این کپی کردن میتواند کپی از محتوای فرد دیگری باشد یا میتواند کپی از نوع رفتار و گفتار و عمل یک بلاگر باشد.
در اینستاگرام خودتان باشید باور کنید هیچ کسی بهتر از خودتان نیست.
 
4-نیاز مخاطب را بشناسید؟
شاید این جملات را خیلی شنیده باشید و بگید که نشدنی هست ولی من برای شما چند تا راه حل دارم تا راحت بتوانید نیاز مخاطب را شناسایی کنید.
 
 
چطور یک محتوای خوب در اینستاگرام تولید کنیم؟
 
چرا محتوا در شبکه های اجتماعی مهم است و چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟

1-لیستی از تمام سوالات جمع آوری کنید:
اگر کسب و کار شما بخش فروش دارد بدون شک سوالاتی از بخش فروش پرسیده میشود حتما از کارمندان خود بخواهید تا این سوالات را برای شما ارسال کنند و تمام این پرسش ها محتوایی است که مخاطب شما  به آن نیاز دارد
 
2-سوالات در دایرکت و کامنت
معمولا در دایرکت و کامنت ها مخاطبین سوالات خود را میپرسند این سوالات منبع عالی و قدرتمندی برای تولید محتوا هست
 
3-بررسی رقبا
اگر بخش فروش ندارید و یا پیج را به تازگی راه انداختید با بررسی کامنت های پیج رقیبان و سایت سوالات متداول را پیدا کنید و تولید محتوا انجام بدید.
وقتی نیاز مخاطب پاسخ داده بشود همیشه به شما وفادار میماند که بزرگترین هدف هر کسب و کاری داشتن تعداد زیادی از مشتریان وفادار است.
 
5-کپشن نویسی:
در نوشتن کپشن حتما این نکات را رعایت کنید:
1-نکات مهم را در ابتدای کپشن بنویسید !!
 در کپشن اینستاگرام 2200حرف میتوان نوشت ولی یادتون باشه فقط 3 یا 4 خط اول برای مخاطب نشان داده میشود و اطلاعات بیشتر در more  قرار میگیرد. سعی در ابتدای کار مخاطب را جذب کنید
 
2-دعوت به اقدام:
یکی از مهمترین نکاتی که حتما در کپشن باید اضافه شودCTA   یا دعوت به اقدام است که باعث افزایش فروش و تعامل مخاطب با شما میشود. مثلا میتونید در انتهای کپشن از مخاطب سوال بپرسید یا ازش بخواهید تجربه ای که داشته را در کامنت بنویسید و...
 
3-از  استیکر استفاده کنید      
با استیکر میتوانید به کپشن اینستاگرام شخصیت ببخشید. از استکیر در جاهای مختلف کپشن استفاده کنید برای مثال میتوانید متن را با استیکر شروع کنید تا توجه مخاطب را جلب کند یا میتوانید احساسات خود را با این استیکر های مختلف بیان کنید و....
 
4-اطلاعات مفید:
 حتما حتما در کپشن اطلاعات مفید بنویسید تا مخاطب تا انتها کپشن شما را مطالعه کند ولی در حین حال اختصار را رعایت کنید تا حوصله سر بر نباشد.
 
راه های ورود به اکسپلور:
ورود به اکسپلور و بازدید بیشتر پست ها آرزوی هر فردیست که در اینستاگرام فعالیت میکند قبل از بررسی راه های ورود به اکسپلور درباره صفحه اکسپلور اینستاگرام صحبت میکنیم.
 
صفحه اکسپلور اینستاگرام به چه درد میخورد؟
صفحه اکسپلور اینستاگرام پر از عکس. ویدیوها و استوری های مطابق با علایق شماست. با هوش مصنوعی که اینستاگرام دارد بر اساس پست هایی که لایک میکنید: کامنت میزارید و پست هایی با انگیجمنت بالا که متناسب با علایق شما است را شناسایی میکند و داخل صفحه اکسپلور اینستاگرام نشان میدهد. در واقع پست های این صفحه تمام نمیشود و هر بار که اسکرول کنید پست های جدید را برای شما می آورد.
طبق آخرین آمار حدود 500 میلیون نفر در ما اکسپلور اینستاگرام را چک میکنند.
 
 
وورد به اکسپلور
1-زمانی که بیشترین تعداد فالوورهایتان آنلاین هستند پست را به اشتراک بزارید.اگر بتوانید در دقایق لایک و کامنت از مخاطب بگیرید بدون شک وارد اکسپلور میشوید.
2-ویدیو منتشر کنید معمولا ویدیوها سریعتر وارد اکسپلور اینستاگرام میشوند
3- حتما پست هایی که وارد اکسپلور شدند را بررسی کنید تا ایده بگیرید و دلایل ورود به اکسپلور را متوجه شوید.
4-کیفیت تولید محتوا را افزایش دهید تا بتوانید بازدید بیشتری دریافت کنید
5-از ویدیو های طولانی که در IGTV قرار میگیرد استفاده کنید
     
 
منبع: وب سایت رسا
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها