سالاد عدس یکی از انواع سالادهای خوشمزه و پر طرفدار بین المللی

طرز سالاد عدس

این سالاد نوعی سالاد پاییزی و زمستانی است که در تهیه آن از لبو و انار استفاده می شود که باعث می شود طعم خاص و بسیار خوشمزه ای داشته باشد
کد خبر: ۱۲۹۷۲۵۵

طرز سالاد عدسبه گزارش جام جم آنلاین به نقل از چی شی

عدس ۲ پیمانه
لبو ۱ عدد بزرگ
انار دان شده ۱ پیمانه
کلم قرمز ½ کلم متوسط
گشنیز خرد شده ½ فنجان
مواد لازم سس سالاد  
آب لیمو ترش ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ¼ پیمانه
عسل ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور تهیه سالاد عدس

طرز سالاد عدس
 

مرحله اول

برای تهیه سالاد عدس پاییزی ابتدا عدس را داخل کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی آن آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا ۳۰ دقیقه خیس بخورد.بهتر است در این مدت ۲ مرتبه آب آن را تعویض کنیم تا نفخ آن از بین برود.

 
 

مرحله دوم

در این مرحله لبوها را با اسکاج تمیز می کنیم و می شوییم و پوست روی آن ها را می گیریم و داخل قابلمه ای قرار می دهیم و تا سطح روی آن ها آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا مغز پخت شوند.

 
 

مرحله سوم

سپس در مدت زمانی که داریم کلم را می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و روی تخته آشپزخانه تقریبا ۱/۳ آن را خلالی خرد می کنیم تا به ۱ پیمانه مدنظرمان برسد و داخل کاسه ای می ریزیم.

 

مرحله چهارم

گشنیزها را نیز پاک می کنیم و می شوییم و اجازه می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود و یا با دستمال آشپزخانه آب اضافه آن ها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و ریز خرد می کنیم و به کلم ها اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله عدس را آبکش می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس تا دوبند انگشت بالاتر از آن ها آب می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا بپزند. در ادامه تقریبا دو عدد انار را می شوییم و دانه می کنیم.

 
 

مرحله ششم

سپس به اندازه ۱ پیمانه از آن را داخل کاسه محتوی مواد سالاد می ریزیم.لبوها را چک می کنیم به این صورت که کارد را داخل آن ها می کنیم،اگر راحت داخل ان ها فرو رفت یعنی پخته شده اند و از روی حرارت قابلمه را بر می داریم.

 

مرحله هفتم

سپس اجازه می دهیم تا خنک شوند و روی تخته آشپزخانه آن ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم و به باقی مواد اضافه می کنیم.عدس ها را نیز زماینکه پخته شدند آبکش می کنیم و به مواد سالاد می افزاییم.

 
 

مرحله هشتم

در این مرحله سس را آماده می کنیم. برای این منظور لیمو ترش تازه را از وسط نصف می کنیم، سپس آب آن را داخل پیاله ای می گیریم و هسته های آن را بیرون می آوریم و ۳ قاشق از آن را داخل کاسه ای می ریزیم.

 
 

مرحله نهم

در این مرحله روغن زیتون را به همراه عسل و کمی فلفل سیاه و نمک به مواد اضافه می کنیم و با همزن دستی آنها را خوب مخلوط می کنیم و کم کم روی سالاد عدس می ریزیم و با قاشق مواد سالاد را زیر و رو می کنیم.

مرحله دهم

مواد سالاد و سس را به اندازه ای ترکیب می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد و سالاد به خوبی طعم دار شود، سپس سالاد عدس آماده شده را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها