در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،شرکت توئیتر باز هم نحوه بازنشر توئیت کاربران را تغییر میدهد و آن را به شکل قبل درمیآورد. این مجموعه تصمیم گرفته تا نحوه بازنشر توئیتها را به سبکی برگرداند که در اکتبر سال ۲۰۲۰ انجام میشد.
علت تغییر بازنشر توئیتها به حالت کنونی آن بود که مقامات این شرکت تلاش داشتند کاربران را به تفکر در رابطه با پست مورد نظر ترغیب کنند تا آنها با دقت بیشتری محتوای پست شده در صفحات کاربران دیگر را بازنشر کنند. این امر در دوره انتخابات آمریکا صورت گرفت. توئیتر در آن زمان گفته بود اعمال قابلیت جدید و اطمینانسنجی پیش از بازنشر باعث شده کاربران پستهای کمتری را از صفحات افراد دیگر نشر دهند.
به دنبال این مسائل حساب کاربری رسمی توئیتر در این شبکه اجتماعی نوشت: "با تغییر نوع بازنشر پستها در توئیتر، تعداد نقل قولها در شبکه اجتماعی ما با توجه به تعداد کلمات نقل قول شده ۴۵ تا ۷۰ درصد افزایش داشت. این در حالی است که ما شاهد افت ۲۰ درصدی بازنشر پستها بودیم و این مسئله نشانگر تفکر بیشتر کاربران در رابطه با محتوای بارگذاری شده در حساب کاربری دیگران است".
با وجود آن که میزان بازنشر پستها کاهش داشته، به نظر میآید توئیتر به اندازه لازم از تاثیر تغییرات شکل گرفته راضی نبوده و اکنون سعی دارد ویژگیهای خود را به حالت اول برگرداند. همچنین تلاش اصلی این شرکت عدم نشر اطلاعات گمراه کننده در رابطه با انتخابات آمریکا بود که اکنون با مشخص شدن نتایج نهایی دیگر نیازی به کنترل محتوا در این زمینه وجود ندارد. شبکه اجتماعی توئیتر از روز گذشته حالت بازنشر پستها در برخی کشورها را به حالت قبل بازگردانده و پیشبینی میشود تا پایان هفته آینده تمامی کاربران این مجموعه از تغییر به حالت اولیه ماه اکتبر برخوردار شوند. به دنبال این مسائل کاربران دیگر شاهد پیام اطمینانسنجی پیش از بازنشر پستهای توئیتر نخواهند بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
فؤاد ایزدی، کارشناس حوزه روابط بینالملل در گفتوگو با «جامجم» تشریح کرد
در گفتوگوی «جامجم» با پژوهشگر حوزه ارتباطات و رسانه عنوان شد