چگونه روغن سوخته را از روی گاز پاک کنیم؟

نگهداری اجاق گاز آسان است. با این حال ، هنگامی که جریان گاز مسدود می شود ، سر مشعل ها نمی توانند به طور موثر بسوزند. مشعلهای گاز را از نظر نامنظم بودن شعله و شعله های زرد بررسی کنید. اینها بهترین شاخص هایی هستند که نشان می دهد وقت آن است که تمیزکننده گاز خود را بگیرید و به کار بپردازید. به غیر از این ، تمیز کردن اجاق گاز ماهانه باید عملکرد آن را در بهترین حالت حفظ کند.
کد خبر: ۱۲۹۳۳۲۱

به گزارش جام جم آنلاین ،در اینجا آنچه شما برای تمیز کردن مشعل‌های خود نیاز دارید:

  • پودر ظرف شویی
  • جوش شیرین
  • پد اسکراب غیر ساینده
  • تمیز کردن پارچه ها
  • مسواک قدیمی
  • گیره کاغذ

تمیز کردن مشعل ها و کلاه های اجاق گاز

اگر یک میز آشپزخانه با چراغ خلبان دارید ، ابتدا باید شیر گاز را خاموش کنید. مشعل های گازی دارای یک درپوش سرامیکی قابل جابجایی هستند که شعله های آتش را پخش می کند. در زیر کلاهک ها ، سر مشعل در بالای لوله گاز قرار دارد. درپوشها و سر مشعلها را با دقت بلند کردن به سمت بالا بردارید. در صورت داشتن الکترود از احتراق ، از آسیب دیدن آن خودداری کنید.

سر و کلاهک های مشعل را به مدت 30 دقیقه در آب و صابون خیس کنید. جمع شدن اسکراب از سر و کلاهک های مشعل با استفاده از یک پد اسکراب غیر ساینده و یک مسواک قدیمی. اگر دهانه درگاه مسدود است ، برای پاک کردن آنها از یک گیره کاغذ استفاده کنید. مراقب باشید که به فلز آسیب نرساند.

گریس سوخته باعث می شود اجاق گاز شما جذابیت کمتری داشته و از کارآیی کمتری برخوردار باشد ، اما پاک کننده های معمولی معمولاً برای از بین بردن چربی سوخته روی سطح کار نمی کنند. فرایندی که در زیر شرح داده شده است با ساده ترین و کمترین روش شروع می شود و برای کاهش آسیب به اجاق گاز دشوارترین روش را دارد ، اما لطفاً توجه داشته باشید که با پیشرفت مراحل ممکن است متوجه شوید که چربی سوخته قبل از پایان کار کاملاً برداشته شود این طبیعی است و شما مجبور نیستید مراحل تمیز کردن اجاق گاز خود را طی کنید.

 

  1. سیم پیچ های گرمایشی و گیرنده های چربی را از اجاق های برقی جدا کنید. برای اجاق های گاز ، گریل های فلزی را بردارید و عناصر گرم کننده گاز را به خوبی با روزنامه و نوار نقاب بپوشانید تا از ورود هر چیزی در آنها جلوگیری کنید.

  2. یک قسمت آب لیمو و یک قسمت سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. این را روی چربی اسپری کنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند. با یک پارچه مرطوب اسکراب کنید تا چربی سوخته پاک شود. اگر با این کار همه چربی ها برطرف نشد ، به مرحله بعدی بروید.

  3. یک پارچه مرطوب را روی قسمت چرب اجرا کنید ، سپس یک لایه جوش شیرین را روی منطقه بپاشید. اجازه دهید این کار حدود 5 دقیقه بماند. با یک پارچه مرطوب یا اسفنج اسکرابر اسکراب کنید تا چربی سوخته پاک شود. اگر با این کار همه چربی ها برطرف نشد ، به مرحله بعدی بروید.

  4. کوکاکولا را روی چربی سوخته بریزید. اجازه دهید حدود 5 دقیقه این گاز گرفته شود ، سپس محل را با یک پارچه مرطوب یا اسفنج اسکرابر پاک کنید تا چربی سوخته از بین برود. اگر با این کار همه چربی ها برطرف نشد ، به مرحله بعدی بروید.

  5. پد پشم استیل پر از صابون را با آب مرطوب کنید. قسمت های پوشیده از گریس سوخته را با پد بکشید تا زمانی که همه چربی از بین برود - ممکن است مجبور شوید دوره ای لنت را بشویید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها