یادداشت؛ به قلم «محسن مظاهری»؛ روانشناس و مشاور زوج درمانی

راه های ازدواج موفق

شکی نیست که سبک زندگی مدرن امروز می تواند استرس زا باشد. بین کار ، خانواده و تعهدات اجتماعی ، سخت است که بتوانید برای خود وقت بگذارید. اما یافتن زمان مهم است.
آرامش می تواند به سلامت شما در بدن و ذهن کمک کند و به شما کمک می کند تا از استرس های روزمره ای که زندگی به شما وارد می کند بازیابی کنید. خوشبختانه ، مهم نیست که چقدر مشغول هستید ، یادگیری چگونگی ایجاد زمان برای آرامش بیشتر ساده است.
شکی نیست که سبک زندگی مدرن امروز می تواند استرس زا باشد. بین کار ، خانواده و تعهدات اجتماعی ، سخت است که بتوانید برای خود وقت بگذارید. اما یافتن زمان مهم است. آرامش می تواند به سلامت شما در بدن و ذهن کمک کند و به شما کمک می کند تا از استرس های روزمره ای که زندگی به شما وارد می کند بازیابی کنید. خوشبختانه ، مهم نیست که چقدر مشغول هستید ، یادگیری چگونگی ایجاد زمان برای آرامش بیشتر ساده است.
کد خبر: ۱۲۹۰۲۳۳

به گزارش جام جم آنلاین ، وقتی نوبت به استراتژی های آرامش می رسد ، هر چه راحت تر ، بهتر! اگر می توانید پنج دقیقه از روز خود را برای خود پیدا کنید ، می توانید به راحتی در یک استراتژی آرامش قرار دهید. در اینجا چند روش آسان برای کمک به آرامش وجود دارد:

 

  • نفس بکش

ورزش های تنفسی یکی از ساده ترین استراتژی های آرام سازی است و می تواند بدن و ذهن استرس شما را در هر زمان و هر زمان آرام کند. در مکانی آرام و امن مانند روی تخت خود یا زمین در خانه بنشینید یا دراز بکشید و یکی از دستان خود را روی شکم خود قرار دهید. با شمارش آهسته سه نفس بکشید و سپس به همان آهستگی تعداد سه نفس بکشید. هنگام نفس کشیدن و بیرون آمدن ، شکم خود را بالا و پایین احساس کنید. این کار را پنج بار تکرار کنید ، یا به شرطی که احساس آرامش کنید.

 

  • تنش جسمی را آزاد کنید

وقتی استرس ذهنی داریم ، غالباً استرس جسمی نیز داریم. آزاد کردن هرگونه تنش جسمی می تواند به کاهش استرس در بدن و ذهن شما کمک کند. روی یک سطح نرم مانند تختخواب ، فرش یا تشک یوگا دراز بکشید. هر بار یک قسمت از بدن خود را تنش دهید و سپس به آرامی عضلات خود را آزاد کنید. در حین انجام این کار ، به تغییر احساسات بدن خود توجه کنید. بسیاری از افراد یا با عضلات صورت یا انگشتان پا شروع می کنند و سپس از طریق عضلات سراسر بدن خود را به انتهای مخالف می رسانند.

 

  • افکار خود را بنویسید.

با نوشتن موارد از ذهن خود دور شوید ، ممکن است به آرامش شما کمک کند. وقتی احساس استرس می کنید ، چند دقیقه وقت بگذارید و برخی یادداشت های کوتاه را در مورد احساس خود و یا وضعیت روز خود یادداشت کنید. این کار را می توانید در یک دفترچه یادداشت یا برنامه یادداشت در تلفن هوشمند خود انجام دهید. نگران شاعرانه بودن یا درست نوشتن همه چیز نباشید. فقط به بیان خود متمرکز شوید تا بتوانید مقداری از استرس خود را آزاد کنید.

 

  • یک لیست تهیه کنید

 تهیه لیستی درباره آنچه که از آن سپاسگزار هستید می تواند به برخی از افراد در آرامش کمک کند. متخصصان می گویند وقتی استرس داریم ، تمایل داریم بیشتر بر قسمتهای منفی زندگی تمرکز کنیم تا موارد مثبت. فکر کردن در مورد قسمت های مثبت زندگی و نوشتن آنها ممکن است به شما کمک کند تا خنک شوید. سعی کنید به سه مورد خوب که امروز برای شما اتفاق افتاده فکر کنید و آنها را یادداشت کنید ، حتی اگر این موارد کوچک باشد مانند به موقع کار کردن یا خوردن یک ناهار خوشمزه.

 

  • آرامش خود را تجسم کنید.

آیا تا به حال جمله "مکان شاد خود را پیدا کن" شنیده اید؟ در یک مکان ساکت و امن مانند اتاق خواب خود بنشینید و شروع به فکر کردن در مورد مکانی در جهان کنید که بیشترین آرامش را دارید. چشمان خود را ببندید و تمام جزئیات مرتبط با آن مکان را تصور کنید: مناظر ، صداها ، بوها ، طعم ها و احساسات لمسی. به عنوان مثال ، اگر به ساحل فکر می کنید ، ممکن است امواج آرام ، صدای بازی کودکان در شن و ماسه ، بوی ضد آفتاب ، طعم بستنی خنک و احساس شن و ماسه زیر پایتان را تصور کنید. هرچه بیشتر وارد تجسم خود شوید ، می توانید آرامش بیشتری داشته باشید.

 

  • به طبیعت وصل شوید.

صرف چند دقیقه در طبیعت هنگامی که احساس استرس می کنید ، ممکن است به آرامش شما کمک کند. وقتی احساس استرس می کنید ، یک قدم بیرون بروید و کمی قدم بزنید ، یا به سادگی در طبیعت بنشینید. اما لزوماً لازم نیست که در طبیعت باشید تا تأثیرات کاهش دهنده فشار آن را احساس کنید. دانشمندان دریافته اند که صرف تماشای تصاویر فضای سبز به مدت پنج دقیقه روی صفحه کامپیوتر می تواند به آرامش شما کمک کند. بنابراین ، به لطف فناوری ، حتی افرادی که در شهرهای بزرگ دور از طبیعت زندگی و کار می کنند هنوز هم می توانند اثرات آرام بخشی آن را تجربه کنند.

 

آرامش فقط برای بزرگسالان نیست، برای کودکان و نوجوانان نیز مهم است. اگر احساس می کنید کودک شما نیاز به آرامش دارد ، از طریق این تمرینات به او کمک کنید. بهتر از این ، با کودک خود در این تمرینات آرام سازی آسان شرکت کنید. این می تواند به تشویق خودتنظیمی و رفتار آرامش بخش در کودک کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها