به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، این مدل که اولین موتورسیکلت شکل گرفته از همکاری دوکاتی و لامبورگینی محسوب میشود، از لامبورگینی سیان الهام گرفته است. این نسخهٔ ویژه که بسیار تهاجمیتر از دیاول ۱۲۶۰ استاندارد به نظر میرسد، به ورودیهای هوا، کاور رادیاتور، کاور مرکزی باک و گلگیرهای فیبر کربنی مجهز شده است. از فیبر کربن همچنین در اسپویلر، روکش اگزوز و قاب چراغهای جلو هم استفاده شده است.
علاوه بر استفادهٔ گسترده از فیبر کربن، در این موتورسیکلت از همان رنگ لامبورگینی سیان هم استفاده شده است. درنتیجه، بدنهٔ دیاول به رنگ سبز Gea درآمده و تضاد جذابی را با فریم طلاییرنگ ایجاد کرده است. رینگهای ۱۷ اینچی فورجکاری شده و نشانهای ۶۳ که ادای احترامی به تأسیس لامبورگینی در سال ۱۹۶۳ است هم از دیگر ویژگیهای این دیاول ویژه هستند.
مدیر مرکز طراحی دوکاتی «آندره فراریسی» در مورد این موتورسیکلت میگوید:
دیاول ۱۲۶۰ لامبورگینی با استفاده از همان زبان طراحیای طراحی شده است که خودروی سوپراسپرت را متمایز میکند؛ بنابراین ما عناصری که مشخصههای اصلی دیاول هستند را از نو طراحی کردهایم. این موتورسیکلت از نقطهنظر طراحی یک کالای کلکسیونی واقعی خواهد بود.
همانطور که انتظار میرفت، این موتورسیکلت بر اساس دیاول ۱۲۶۰ S ساخته شده و بنابراین به پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری آشنایی مجهز است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این دیاول لامبورگینی همچنین به سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم Öhlins، تک بازوی عقبی آلومینیومی و سیستم ترمز برمبو هم مجهز است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه این موتورسیکلت نیز میتوان به صفحه آمپر ۳.۵ اینچی و سیستم چندرسانهای با قابلیت اتصال گوشی هوشمند اشاره کرد.
دوکاتی دیاول ۱۲۶۰ لامبورگینی از ماه دسامبر برای فروش عرضه میشود و تولید آن به تنها ۶۳۰ دستگاه محدود خواهد بود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفت و گو با دکتر محمدهادی همایون روند«ظهور» را از آغاز تاریخ تا بازه کنونی بررسی کرده ایم
عزیز حسنویچ، مفتی اعظم کرواسی در گفتوگو با «جامجم»مطرح کرد