بی شک منشاء بسیاری از امراض و بیماری، عدم رعایت رژیم غذایی درست و مصرف نابجا و زیاد از حد برخی گروه‌های غذایی است. بنابراین با رعایت رژیم غذایی سالم، می توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله کبد چرب، جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۲۸۹۰۶۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ،سید موید علویان، رئیس شبکه تحقیقات هپاتیت کشور و فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد، گفت: عمده درمان کبد چرب، تغذیه سالم، ورزش و تغییر سبک زندگی است ثابت شده کسانی که از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و مواد قندی زیاد استفاده می‌کنند، بیشتر به کبد چرب مبتلا می شوند.
 
علویان ادامه داد: حذف قند و کربوهیدرات از رژیم غذایی، کاهش مصرف چربی و مصرف به اندازه پروتئین‌ها و سبزیجات، بر کاهش کبد چرب نقش زیادی دارد ولی از آنجایی که تمام چربی‌های مصرفی چربی بدن نیست و بدن نیاز به HDL چربی خوب دارد، بنابراین انتخاب نوع چربی مصرفی  اهمیت دارد.
 
این فوق تخصص گوارش و کبد گفت: همه افراد، حتی مبتلایان به کبد چرب هم نیازمند مصرف 20 درصد چربی روزانه در رژیم غذایی شان هستند و حذف کامل چربی از رژیم غذایی، باعث از بین رفتن اسید آمینه‌های ضروری بدن و همچنین کاهش سطح امگا 3 و امگا 6 بدن می‌شود و از آنجایی که این دو بر خلق و خو و روان فرد اثر دارند، کاهش آنها موجب بروز افسردگی می‌شود.
 
علویان تاکید کرد: مصرف روغن‌های مفیدی چون روغن زیتون، روغن بادام، روغن ماهی و روغن کنجد و حذف لبنیات پرچرب که حاوی چربی با تراس بالا و هیدروژنه است، از برنامه غذایی و تعادل در مصرف مواد غذایی، مانع بروز کبد چرب، دیابت و انواع سرطانها در فرد می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها