شرایط لازم برای نماز خوان کردن جوانان

تاثیر ادب در نماز خوان شدن فرزند

کسی که می خواهد بچه اش نماز خوان شود باید از هر لحاظی بچه مودبی تربیت کند
کد خبر: ۱۲۸۹۰۱۶

به گزارش جام جم آنلاین ، ما یکی از مشکلاتمون با افراد مذهبی اینه که میگویند: ما بچه هایمان نماز نمیخواند ، نوجوانان باید نماز بخوانند نماز خواندن اینه که ما سر صبح و در مقابل خداوند بخوایم نماز بخوانیم که باید یکسری آداب خاص را رعایت کنیم ولی احکام شخصی را چه کسی انجام می دهد؟کسی که سبک زندگی اش متناسب با این آداب است.

شرایط لازم برای نماز خوان کردن جوانان

برای راحتی نماز خواندن جوانان میدانید چه شرایطی لازم است؟ این که بچه خودش باید کاملا مودب باشد مودب بودن احکام شرعی لازم ندارد این بر میگردد به سبک زندگی ولی وقتی بچه مودب باشد نماز خواندن برای او راحت تر است یک بار به بچه بگویی نماز واجب است ، بخوان ! چون برایش راحت است میخواند مریض که نیست که نخواند الان وقتی میگوییم نماز واجبه سبک زندگی تنبلی را توی خون این بچه کرده ایم.این روش زندگی یک بلای دیگر هم سرش آورده آن هم اینکه هر کاری کرده برایش پاداشی در نظر گرفتیم یا برای نمره یا پول یا غیره چون عادت کرده تو مدرسه هر کاری کرده باشد برای آن مزد دریافت کند این روش زندگی به اون ادب نداده که عشق کند و لذت ببرد از رعایت ادب ، این روش زندگی ها درست نیست ما هم نمی گوییم که این روش زندگی های نادرست حرام است ما نمی گوییم با صف از کلاس بیرون بیا ما می گوییم با صف به داخل کلاس ها بروید اما این غلط است و این که با صف بیرون بیاییند بار ادبی بیشتری دارد.

تاثیر ادب در نماز خوان شدن فرزند

ما به روش زندگی کاری نداریم که فقط می گوییم نمازت را خوندی! اینجوری زده می شوند از نماز ، نماز برای کسی راحت است که نظم داشته باشد در مدرسه هر کاری که میکنند با تشویق و تنبیه انجام می شود پس این کار اشتباه است و نماز نمی خوانند.

ساعت خواب مشخص در خانواده هست؟خیر ، خب ایشان کی از خواب بیدار می شوند؟ وقتی که از خواب خسته شوند این فرد مشخص است که نماز خوان نمی شود روش صحیح زندگی جایگاه انجام شرعیات است عالمان دلسوز قبل از اینکه به شرعیات بپردازند دانش لازم را پیدا کرده و با خانواده ها همکاری کنند روش زندگی را درست کنند اینجاست که شرعیات به راحتی آب خوردن می شود شرعیات سخت و دشوار نیستند این را همه می پذیرند پس روش زندگی هایمان را درست کنیم.

کسی که می خواهد بچه اش نماز خوان شود باید از هر لحاظی بچه مودبی تربیت کند کسی در این راه موفق و سر بلند است که 20 تا کار در زندگی زوز مره خود دارد ولی همه را بر خلاف میل شخصی خود انجام می دهد برای اینکه بنا از روی ادب است و برای روش درست زندگی کردن است.

 

برگرفته از سخنرانی استاد پناهیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها