jamejamclick
کلیک بازی کد خبر: ۱۲۸۲۸۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹  |  ۱۵:۲۵

سازندگان بازی ریمستر Blade Runner از استودیوی Nightdive می‌گویند که به‌دلیل دسترسی نداشتن به فایل‌های بازی اصلی، انتشار آن تا تاریخ نامعلومی تأخیر خورده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومجی، استودیوی Nightdive از آن استودیوهایی است که در زمینه‌ی ریمستر کردن بازی‌های کلاسیک قدیمی تبحر خاصی دارد. یکی از این بازی‌هایی که آن‌ها مشتاقانه به‌دنبال بازسازی آن هستند، Blade Runner محصول سال ۱۹۹۷ است. داستان این بازی کلاسیک که در سبک ماجراجویی است، بیش از اینکه یک اقتباس کامل از فیلم محبوب آن از سال ۱۹۸۲ باشد، در همان بازه‌ی زمانی اتفاق می‌افتد و بعضی از شخصیت‌های فیلم در این نسخه‌ی ویدیوگیمی نیز حضور داشتند. نسخه‌ی اصلی در آن‌ سال‌ها جلوتر از زمان خود دیده می‌شد و در آن زمان بسیار مورد تمجید منتقدان قرار گرفت. اما حالا به‌نظر می‌رسد که بعضی از مشکلات بازی اصلی که به قدیمی بودن آن مربوط می‌شود، گریبان نسخه‌ی ریمستر تازه‌معرفی‌شده‌ی بازی را هم گرفته و باعث ایجاد مشکلات فنی در روند ساخت شده که درنتیجه، تاریخ انتشار بازی به‌ناچار عقب افتاده است.

استفن کیک، مدیر ارشد اجرایی استودیو نایت‌دایو طی مصاحبه‌ای با سایت یوروگیمر این موضوع را تایید کرد که انتشار بازی عقب افتاده است. بااینکه به‌نظر می‌رسید فرایند ساخت بازی Blade Runner: Enhanced Edition در این مدت پیشرفت قابل‌توجه‎‌ای داشته و حتی چندوقت پیش سازندگان تریلری سینمایی از مقایسه‌ی نسخه‌ی اصلی و ریمستر بازی منتشر کرده بودند، استودیوی نایت‌دایو به مانع بزرگی در جریان این بازسازی برخورده‌اند. به‌نظر می‌رسد که استودیو در تلاش است تا کدهای منبع و فایل‌هایی که در جریان ساخت بازی اصلی از آن‌ها استفاده شده بود، پیدا کند. تا همین چندوقت پیش اینگونه استنباط می‌شد که این کدها به‌کلی گم شده‌‌اند که اخیرا اعلام شد دوباره پیدا شده‌اند. بااین‌حال، کیک می‌گوید که بازی درهرصورت منتشر خواهد شد و فقط وضعیت انتشار آن به «اعلام‌نشده» تغییر پیدا کرده است.

کیک در ادامه می‌گوید: «ما مذاکراتی با EA داشتیم که ببینیم آن‌ها دیگر چه اطلاعات و فایل‌هایی می‌توانند از نسخه‌ی اصلی بازی در آرشیو خود جست‌و‌جو کنند و به ما بدهند، اما جواب شفاف و درستی از آن‌ها نشنیده‌ایم. به‌نظر می‌رسد که  حتی اگر آن‌ها فایل‌هایی از این بازی قدیمی داشته باشند، به دلایل حقوقی خیلی بعید است که آن‌ها را در اختیار ما بگذارند. این موضوع کمی ما را ناامید کرده است. ما امید داشتیم که الکترونیک آرتز حداقل صداهای ضبط‌شده‌ی نسخه‌ی اصلی را به ما بدهد. به همین دلیل، درحال‌حاضر به هیچ‌یک از فایل‌های بازی اصلی دسترسی نداریم و از تلاش برای دستیابی به آن‌ها دست کشیده‌ایم.

این موضوع که عدم دستیابی استودیوی نایت‌دایو به فایل‌های بازی اصلی Blade Runner باعث تأخیر نامعلومی در تاریخ انتشار آن شده، می‌تواند برای طرفداران آن‌ها کمی ناامید‌کننده باشد. فعلا فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که آن‌ها بتوانند مراحل ساخت بازی را به‌نوعی با هرآنچه که دردست دارند جمع‌و‌جور کنند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
تلاش دشمن برای حذف چهره‌های تاثیر‌گذار

تلاش دشمن برای حذف چهره‌های تاثیر‌گذار

رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس تا‌کنون یک هدف ثابت را در کنار مجموعه اهداف دیگر خود پیگیری می‌کند و آن حذف برخی افرادی است که ممکن است در دراز‌مدت برای اسرائیل به نحوی خطر‌آفرین باشند.

وداع با ارتش یک نفره

وداع با ارتش یک نفره

از منظر من دیگو مارادونا بزرگترین چهره تاریخ فوتبال جهان است. قصد ندارم بعد از مرگش در مورد او غلو کنم، اما مارادونا یک شخصیت چند‌بعدی بود و اصولا به شکلی پارادوکسیکال و تضادگونه در جهان فوتبال حضور داشت.

هنرمندی تمام‌ قد

هنرمندی تمام‌ قد

از دست دادن هر هنرمندی سخت است و دردناك و دیروز غم از دست دادن زنده‌یاد پرویز پورحسینی همه را متاثر و غمگین كرد.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر