تحقیقات گسترده نوکیا نشان می‌دهد صنایع بهره‌مند از شبکه اینترنت 5G تا سال 2030 میلادی رقمی بالغ بر 8 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی اضافه کنند
کد خبر: ۱۲۸۰۱۵۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، همه‌گیری کرونا باعث رونق سرمایه‌گذاری در بخش دیجیتال شده و گزارش «Business Readiness Reportfinds» نوکیا نشان می‌دهد شرکت‌های که در زمینه پیاده‌سازی 5G پیشرفت داشته‌اند، علی رغم دنیاگیری کرونا و کاهش درآمد بسیاری از شرکت‌ها، افزایش بهره‌وری 10 درصدی را تجربه کرده‌اند.

با وجود چالش‌های اقتصادی که به دنبال شیوع بیماری کرونا به وجود آمد، به نظر می‌رسد بازار شبکه 5G رشد خوبی را تجربه خواهد کرد و طی 5 سال آینده 71 درصد شرکت‌ها روی شبکه 5G سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در بین کشورهایی که خود را با موج تغییرات همگام می‌کنند، عربستان و ایالات متحده در حوزه توسعه شبکه 5G به صورتی شاخص و پیشرو حرکت خواهند کرد. بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا روی سرعت شبکه 5G انجام شده عربستان سعودی و آمریکا بین برترین کشورها قرار دارند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ که توجه ویژه‌ای به شبکه 5G‌ نشان می‌دهند، از زیرساخت دیجیتال به مراتب قو‌تری نسبت به رقبا برخوردار بوده و از اینرو در حوزه کسب و کار خود اثرگذاری بیشتری دارند.

گزارش تهیه شده توسط نوکیا حاکی از آن است که از بین شرکت‌های واقع در 8 کشور استرالیا، آلمان، فنلاند، ژاپن، عربستان سعودی، کره جنوبی، انگلیس و ایالات متحده، حدود 50 درصد در فازهای برنامه ریزی اولیه، آزمایش‌ و توسعه قرار داشته و ۷ درصد نیز به عنوان پروژه 5G را تکیمل کرده‌اند.

آنچه مسلم است کشورهایی که به توسعه شبکه 5G توجهی نشان ندهند و برنامه‌ای برای آن نداشته باشند از این موج عقب می‌مانند. کشورهای مختلف جهان و همچنین شرکت‌های بزرگ و کوچک برنامه‌های مختلفی را برای توسعه شبکه اینترنت پرسرعت در بازه های سه، پنج و ده سال آینده در دست دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها