تنها چند هفته تا عرضه کنسول پلی استیشن 5 فاصله داریم و یکی از ویژگی‌های مهم این کنسول، قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل است. همان‌طور که سونی پیش‌تر اعلام کرده بود،
کد خبر: ۱۲۷۹۹۸۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بازی سنتر، پلی استیشن 5 قادر است تا 99 درصد بازی‌های PS4 را که شامل بیش از 4000 عنوان مختلف می‌شود، با قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل اجرا کند. در این بخش قصد داریم تا به تعدادی از مهم‌ترین سوالات متداول پیرامون این موضوع (مانند نحوه انتقال فایل‌های ذخیره، چگونگی اجرا شدن بازی‌های PS4 بر روی PS5 و…) پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

بازی‌های کدام نسل از کنسول‌ها از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل بر روی PS5 بهره خواهند برد؟

سونی تمرکز خود را بر روی مجموعه عظیمی از بازی‌های پلی استیشن 4 گذاشته و بیش از 99 درصد عناوین این کنسول از روز اول بر روی PS5 قابل بازی هستند. از بازی‌های بزرگ و تحسین‌شده انحصاری کنسول نسل هشتمی سونی مانند The Last of Us Part II و Ghost of Tsushima گرفته تا عناوین بلاک‌باستر ترد پارتی، همه و همه شامل این قابلیت می‌شوند و بر روی PS5 قابل بازی‌اند.

تجربه بازی‌های PS4 بر روی PS5 چگونه خواهد بود؟

عناوین PS4 بر روی PS5 حتی بهتر از همیشه خواهند بود. تعدادی بازی مشخص و انتخاب شده از عناوین این نسل، بر روی کنسول PS5 سریع‌تر بارگذاری خواهند شد و همچنین این عناوین با بهره‌گیری از Game Boost، فریم ریت پایدارتر و یا بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهند. ممکن است برخی از بازی‌ها با فریم ریت قفل نشده یا رزولوشن داینامیک تا 4K، جلوه‌های بصری بهتری را به‌خود ببینند. علاوه بر آن، بازی‌های PS4 از تعدادی از قابلیت‌های جدید UX (تعامل و تجربه کاربر) پلی استیشن 5 بهره می‌برند، البته سونی اعلام کرده در آینده اطلاعات بیشتری را در این خصوص به‌اشتراک خواهد گذاشت.

نکته جالب توجه در مورد اجرای عناوین نسل قبل بر روی PS5 این است که سونی برای تجربه این عناوین، استفاده از کنترلر دوال شاک 4 را به‌جای کنترلر دوال سنس پیشنهاد می‌کند.

بازی کردن عناوین PS4 بر روی PS5 استاندارد در مقایسه با PS5 ورژن دیجیتالی چه تفاوت‌هایی دارد؟

تجربه بازی‌ها بر روی هر دو مدل به‌شکل یک‌سان خواهد بود؛ اما نحوه دسترسی به محتوا تفاوت‌هایی خواهد داشت.

ورژن استاندارد PS5 (همراه با درایور دیسک Ultra HD Blu-ray)
شما می‌توانید ورژن دیجیتالی بازی PS4 مورد نظر خود را که از طریق PlayStation Store پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و یا اپ موبایل پلی استیشن خریداری کرده‌اید، بر روی PS5 دانلود کنید. هنگامی که از طریق PS5 وارد حساب PSN خود شوید، به‌شکل اتوماتیک در منو فهرست بازی‌های انجام شده خود بر روی PS4 را خواهید دید. همچین شما این امکان را دارید که از دیسک فیزیکی بازی‌های PS4 استفاده کنید. در این صورت دیسک مورد نظر باید همیشه به‌هنگام بازی درون کنسول PS5 قرار گیرد.

ورژن دیجیتالی PS5
امکان بازی کردن ورژن دیجیتالی عناوین سازگار PS4 با PS5 نیز بر روی PS5 Digital Edition وجود دارد. این عناوین همان بازی‌های دیجیتالی PS4 هستند که از طریق PlayStation Store بر روی PS4، PS5، وب‌سایت و یا اپ موبایل پلی استیشن خریداری کرده‌اید و یا قصد خرید آن‌ها را دارید. از آنجایی که در این مدل از PS5 دیسک درایوری وجود ندارد، امکان استفاده از نسخه فیزیکی بازی‌های PS4 تنها بر روی مدل استاندارد PS5 میسر است.

توجه: مطمئن شوید که آخرین آپدیت نرم‌افزاری کنسول PS5 را همراه با تمام پچ‌های عرضه شده برای بازی مورد نظر دریافت کرده‌اید.

آیا بازی‌های PlayStation VR نیز بر روی PS5 قابل بازی هستند؟

بله. بازی‌های PlayStation VR نیز جزو هزاران عناوین PS4 هستند که بر روی PS5 قابل بازی‌اند. باید توجه داشته‌باشید که تجربه بازی‌های PS VR بر روی پلی استیشن 5 نیازمند یک هدست PS VR، یک کنترلر دوال شاک 4 (یا کنترلرهای PlayStation Move)، و یک PS Camera مخصوص PS4 هستید که به‌صورت جداگانه از کنسول PS5 به‌فروش می‌رسند. همچنین باید گفت که دوربین HD پلی استیشن 5 با بازی‌های PS VR بر روی این کنسول سازگار نیست. بنابراین شما مجبور هستید که برای تجربه بازی‌های PS VR بر روی پلی استیشن 5، دوربین PS Camera مخصوص PS4 را به‌همراه آداپتور آن تهیه کنید. (آداپتور بدون هزینه اضافی به‌فروش می‌رسد)

بازی‌های PS4 موجود بر روی PS Now و PS Plus چطور؟ آیا به این عناوین نیز دسترسی خواهیم داشت؟

بازی‌های موجود بر روی PS Plus و PS Now که قابلیت پشتیبانی از نسل قبل را دارند بر روی PS5 اجرا می‌شوند.

آیا می‌توانیم بازی‌های PS4 را بر روی PS5 استریم کنیم؟

بله، قابلیت Remote Play از بازی‌های PS4 به PS5 در کنار استریم از طریق PS Now وجود دارد. مزیت استریم کردن بازی‌ها این است که از این راه، می‌توانید حافظه هارد PS5 خود را ذخیره کنید. البته باید توجه داشت که با استریم کردن بازی‌های PS4 بر روی PS5، شاهد بهبودهای بصری نخواهید بود و در هنگام استریم قابلیت از Game Boost پلی استیشن 5 استفاده نمی‌شود.

انتقال سیوها و بازی‌های PS4 بین دو کنسول چگونه خواهد بود؟

شما قادرید تا بازی‌های دیجتالی، دیتا و سیو آن‌ها را از کنسول PS4 به‌وسیله کابل LAN، WiFi و یا دستگاه حافظه USB به کنسول PS5 انتقال دهید. همچنین اگر از مشترکان سرویس PS Plus باشید، این امکان را دارید که سیو بازی‌های PS4 را از طریق هماهنگ‌سازی در فضای ابری بر روی PS5 دریافت کنید.

شایان ذکر است که گنجاندن قابلیت انقال سیو بین ورژن PS4 و PS5 یک بازی به تصمیم سازنده بستگی دارد.

برای مثال، اگر گیمر بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales را بر روی PS4 خریداری کند و تصمیم بگیرد که دستگاه خود را به PS5 ارتقا دهد، سیوهای بازی نیز در کنار آن منتقل خواهد شد. همچنین عنوان Sackboy: A Big Adventure هم از انتقال سیو بین PS4 و PS5 پشتیبانی می‌کند که این قابلیت مدت کوتاهی پس از عرضه بازی در قالب یک آپدیت به آن اضافه می‌شود.

اطلاعات تکمیلی پیرامون این دو عنوان با نزدیک شدن به زمان عرضه آن‌ها منتشر خواهد شد.

کدام یک از بازی‌های PS4 بر روی PS5 غیر قابل دسترس هستند؟

بازی‌هایی که تنها بر روی PS4 قابل بازی‌اند و به PS5 انتقال پیدا نمی‌کنند، با نوشته “PS4 Only” در فروشگاه پلی استیشن مشخص خواهند بود. لیست عناوینی که تنها برای PS4 در دسترس هستند و به نسل بعد انتقال نمی‌یابند بدین شکل است:

DWVR
Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
TT Isle of Man – Ride on the Edge 2
Just Deal With It!
Shadow Complex Remastered
Robinson: The Journey
We Sing
Hitman Go: Definitive Edition
Shadwen
Joe’s Diner

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها