«جام‌جم»چهار مولفه مهم مورد توجه زنان در شبکه های اجتماعی را بررسی کرده است

اینستاگرام؛ آفت سبک زندگی زنان ایرانی

۱۰ سال از روزی که اینستاگرام وارد زندگی انسان‌ها شده، می‌گذرد و این پلتفرم اخیرا به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده‌، اما در طی یک دهه آینده باید منتظر چه قابلیت‌های جدیدی در آن باشیم؟
کد خبر: ۱۲۷۹۲۹۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتوبا توجه به پیشرفت‌های زیادی که این پلتفرم در سال‌های گذشته تجربه کرده، تعجبی ندارد که تا سال ۲۰۳۰ نقش پررنگ‌تری در زندگی ما پیدا کند و از یک اپ شبکه اجتماعی کوچک تبدیل به یک پلتفرم بسیار بزرگ شود.

این احتمال وجود دارد که اینستاگرام به یک شرکت تریلیون دلاری در آینده تبدیل شود و تعداد کاربران آن از شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک نیز پیشی بگیرد. سایت ورج نگاهی به قابلیت‌های احتمالی این پلتفرم طی ۱۰ سال آینده داشته است، البته تصور کنید که در سال ۲۰۳۰ در حال خواندن این مطلب هستید.

۲۰۲۱

اینستاگرام به یک تب مخصوص خرید و فروش مجهز شده که پیش درآمدی برای شبکه تجارت جهانی آن خواهد بود. این سرویس در هنگام عرضه اولیه، امکان مشاهده محصولات، فروشگاه‌ها و تصاویر تگ شده را برای شما فراهم کرده و می‌توانید اقلام موردنظر خود را خریداری کنید.

اینستاگرام طی یک دهه آینده چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد؟

این پلتفرم از ابزار بوکمارک محصولات پینترست کپی‌برداری کرده و دکمه اشتراک در اینستاگرام در دنیای وب ظاهر شده است. توسط این ویژگی شما می‌توانید محصولات مورد علاقه خود را ذخیره کرده و به استایل مشابه با اپ دسترسی پیدا کنید.

۲۰۲۲

مسنجر اینستاگرام با واتساپ و SMS سازگار شده و می‌توانید پیام‌های خود را به وسیله آن‌ها ارسال کنید. تا پایان سال ۲۰۲۲ نیمی از پیام‌های موبایل در سطح جهان از سرور‌های فیسبوک عبور کردند.

اینستاگرام طی یک دهه آینده چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد؟

این پلتفرم از رقیب نتفلیکس به نام «Flicks» رونمایی کرده و فیلم‌هایی را به نمایش می‌گذارد که اینفلوئنسرها در سطح جهان در آن بازی می‌کنند. در ابتدا این سرویس کاربران کمی داشت ولی با گذر زمان و تولید فیلم‌های بیشتر، کاربران آن افزایش پیدا کرد.

۲۰۲۳

اینستاگرام قابلیت‌های «IG Card» و «IG Codes» را به همراه «Insta Tap Points» معرفی کرده که امکان خرید از فروشگاه‌های فیزیکی از طریق اپ را برای کاربران فراهم می‌کند. کارمزد تراکنش‌ها در این سرویس پایین بوده و استفاده از گزینه‌ای مبنی بر دریافت تخفیف در صورت اشتراک‌گذاری محصول، محبوبیت آن را میان کاربران و فروشگاه‌ها افزایش داد.

این کمپانی از یک سرویس به نام «Mystery Box Craze» رونمایی کرده که اجسام را به صورت تصادفی برای شما ارسال می‌کند. این شرکت همچنین رقیب اوبر را معرفی کرده که می‌توانید با پست کردن ویدیو، تاکسی بگیرید.

در این سال شاهد شروع به کار «Instagram News» بودیم که بخشی در میان تصاویر و استوری‌ها محسوب می‌شود و تبدیل به منبع اصلی خبر برای کاربران جوان این اپ شده است.

۲۰۲۴

صدها اینفلوئنسر به علت عدم دریافت سود «IG Shop» این پلتفرم را تهدید به اتحاد علیه آن کردند. اینستاگرام نسبت به این تهدیدات از خود واکنشی نشان نداد و دسترسی چندین رهبر ائتلاف را به طور دائم بست.

در این سال اینستاگرام نسخه کپی «Lolcate» را معرفی کرد که یک اپ اشتراک موقعیت محسوب می‌شود که باعث شده اینفلوئنسرهای جهان در مکان‌های غیرقابل پیش‌بینی ظاهر شوند. در همین سال، این پلتفرم قابلیت «Stores» را راه‌اندازی کرد که به فروشگاه‌ها اجازه داد مغازه واقعیت مجازی خود را تاسیس کنند.

اینستاگرام طی یک دهه آینده چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد؟

کاربران در این سال و با استفاده از این ویژگی توانستند لباس‌ها را به صورت مجازی امتحان کنند و تصاویری از آن‌ها پیش از خرید پست کنند. فروشگاه‌ها ادعا کرده‌اند که از این کار سودی بدست نیاورند و ایده‌ها دزدیده می‌شوند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این اپ، «IntaChow» نام دارد که با قابلیت تحویل غذا ادغام شده و با انتخاب یک عکس، غذای معادل آن به صورت خودکار از رستوران نزدیک شما سفارش داده می‌شود. رستوران‌هایی که عملکرد مناسبی ندارند، از ادامه فعالیت در این پلتفرم منع می‌شوند. در این میان آشپزخانه‌هایی ایجاد شدند که در زمینه بازسازی تصاویر غذاها مهارت دارند.

۲۰۲۵

در این سال اولین نسل از لنزهای این پلتفرم برای اپل گلس، سامسونگ گلکسی گلس، Oculus GLSS و سایر محصولات منتشر شد. این اپ واقعیت مجازی فیلترهای زیبایی را روی چهره افراد در اطراف شما قرار می‌دهد. در این اپ پوست افراد صاف بوده و سایر بخش‌های صورت نیز مشکلی ندارند.

با این لنزها آسمان‌ آبی‌تر است، ابرها شفاف‌تر به نظر می‌رسند و چمن‌ها مرتب هستند. در فصل پاییز در تمام مناطق انبوهی از برگ‌ها ظاهر می‌شوند. در سال ۲۰۲۵ این اپ به علت استانداردهای زیبایی غیرواقعی مورد انتقاد قرار گرفت. در همین سال توصیه‌هایی از افرادی منتشر شد که شریک زندگی‌ آن‌ها حاضر به برداشتن عینک‌های خود در خانه نبودند.

اینستاگرام در این سال قابلیت «رابین هود» را کپی‌برداری کرد که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از اشتراک تصاویر محصولات یک کمپانی، سهام آن را خریده یا معامله کنید. در هنگام نمایش دمو، یک مقام اجرایی تصویری از خودروی تسلا مدل D=8 خود به اشتراک گذاشت اما نتوانست تراکنش را تکمیل کند.

۲۰۲۶

در این سال از اینستاگرام به علت نقض پتنت شکایت شد، با این حال در خارج از دادگاه این پلتفرم با استارتاپ مدیا «Quibi» سریعا به توافق رسید. این شبکه اجتماعی از قابلیتی به نام «InstaImplants» رونمایی کرد که امکان قرارگیری یک چیپ کوچک بی‌سیم روی گردن برای استفاده از لنزهای اینستاگرام را برای اینفلوئنسرها فراهم می‌کند که توسط آن‌ها می‌توانند نحوه نمایش خود درون اپ را کنترل کنند.

اینستاگرام طی یک دهه آینده چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد؟

در این سال کمپانی‌ها شروع به توسعه چهره‌های شخصی برای استعدادهای خود کردند که همراه با عرضه آلبوم‌های جدید تغییر می‌کنند. این چهره‌ها به صورت باندل‌های پیش فروش در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

در سال ۲۰۲۶ اینستاگرام از قابلیت مشابه با Airbnb رونمایی کرد. ویژگی «Find Homes and Apartments» به کاربران اجازه می‌دهد که توسط عکس‌ها، محل اقامت خود را انتخاب کنند.

۲۰۲۷

فیسبوک به علت نابودی هزاران هکتار از جنگل‌های بارانی در پروژه شهر دیجیتال «ILL-FATED»، دیگر نام جذابی میان سرمایه‌گذاران نبود و به همین علت نام آن به «The Instagram Group» تغییر کرد که شامل واتساپ، مسنجر، لنز، Shop، پاپ، گو، Flicks و Shops می‌شود. یکی از شرکت‌های تحلیل بازار پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۴۰، سه چهارم خرید و فروش کالاها در ایالات متحده آمریکا از طریق اینستاگرام انجام خواهد شد.

اینستاگرام طی یک دهه آینده چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد؟

اینستاگرام در این سال قابلیت «قانون مجازی» را راه‌اندازی کرد که می‌توان در آن تغییرات در سیاست‌ها را تصویب کرد. در چندین سال گذشته نگرانی‌هایی مبنی بر دستکاری محتوا به نفع ثروتمندان و افراد قدرتمند وجود داشت که با قانون مجازی برطرف شد.

در این سال اتحادیه اروپا شروع به تحقیقات درباره انحصارطلبی این پلتفرم در بازار پرداخت‌ها کرد. رهبران در ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که یک شرکت فناوری آمریکایی به صورت ناعادلانه به علت موفقیت‌هایش مورد حمله قرار گرفته است.

 ‏۲۰۲۸

یک سناتور و اینفلوئنسر سابق به عدم اعلام این موضوع که برای تبلیغات کرم چشم ضد خستگی پول دریافت کرده، متهم شد. این کرم در نیمی از پست‌های این سناتور در سال اول حضور در سنا به چشم می‌خورد. این سناتور به استفاده از آن اشاره کرده و همچنین گفته این محصول کیفیت بالایی دارد و چنین اظهارنظری ارتباطی با دریافت پول ندارد. این سناتور افرادی که درخواست استعفا را مطرح کرده بودند، تهدید کرد.

قابلیت «Insta Apps» به کمپانی‌ها اجازه می‌دهد که سرویس‌های خود را درون لنزهای اینستاگرام قرار دهند و در هنگام عرضه نایک اسنیکرهای مجازی عرضه کرد که می‌توانید با پرداخت هزینه، از آن برای نمونه مجازی خود استفاده کنید. «Subway» برای کاربران این پلتفرم از اپ ساندویچ مجازی رونمایی کرد که کاربران می‌توانند از آن‌ در پست‌های خود استفاده کنند.

۲۰۲۹

در این سال مارک زاکربرگ اولین ویدیو از حضور خود در مریخ را به اشتراک گذاشت. یک هکر ۱۳ ساله بیانیه‌ای در حساب اینستاگرامی رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به اشتراک گذاشت که در آن طلای «Free USA E» را پیشنهاد می‌کرد که البته یک ارز دیجیتال تایید شده نبود.

فعالان به صورت مجازی برای افتتاح برج اینستاگرام دست به اعتراض زدند و از آن به علت دیجیتالی کردن همه چیز در زندگی روزمره از پرداخت‌ها تا پوشاک، انتقاد کردند. سخنگوی این پلتفرم در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاربران مجبور به استفاده از لنزهای اینستاگرام، IG Pay یا Share to buy نیستند و می‌توانند از روش‌های سنتی برای خرید استفاده کنند.

۲۰۳۰

مارک زاکربرگ پس از اینکه نتوانست فرماندار سیلیکون ولی شود، شایعات مبنی بر تلاشش برای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۳۲ را رد کرد. زاکربرگ اعلام کرد روی اینستاگرام تمرکز می‌کند، محلی که نیاز به کارهای زیادی دارد. منتقدان زاکربرگ را به تحکیم قدرت پس از امضای دستورالعمل قانونگذاری مجازی به عنوان مسیری اختیاری برای وضع قوانین دیجیتالی متهم کردند.

اینستاگرام طی یک دهه آینده چه تغییراتی را تجربه خواهد کرد؟

زاکربرگ با موسسه «InstaTax» تمام تراکنش‌ها را کنترل کرده و اعلام می‌کند که یک بودجه جداگانه برای پروژه‌های دیجیتال عمومی درنظر می‌گیرد که اولین پروژه آن ایجاد مدارس پیش دبستانی مجازی خواهد بود.

در بیلبوردهای مجازی تبلیغات «Z Works Projects» که اخیرا زاکربرگ تصویب کرده، به چشم می‌خورند که شامل فیلترهای هوای پاک، تقویت‌کننده‌های غذای مجازی و تغییرات الگوریتم می‌شود که میزان بازدید برای کاربران متوسط را افزایش می‌دهد.

محبوبیت زاکربرگ افزایش چشمگیری داشته، هر چند فعالان تعدیل‌کنندگان را به اقدامات پرخاشگرانه در زمینه فیلترهای «Instagram Freindly» متهم می‌کنند. گزارش‌ها به این موضوع اشاره دارند که افزایش محبوبیت اینستاگرام در میان افراد بزرگسال باعث شده که نوجوانان شروع به ترک آن کنند.

باید تا یک دهه دیگر منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک از پیش‌بینی‌های بالا به واقعیت می‌پیوندند، هرچند به احتمال زیاد اینستاگرام تبدیل به یک پلتفرم بسیار بزرگ و محبوب خواهد شد که قابلیت‌های بی‌شماری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها