چگونه کف اتو را تمیز کنیم ؟

بهترین روش برای تمیز کردن سوختگی کف اتو

کد خبر: ۱۲۷۷۵۱۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از zoomilo،

چگونه کف اتو را تمیز کنیم ؟

اتو یکی از پرکاربردترین وسایل برقی است که روزانه از ان استفاده می‌شود؛ پس باید به تمیزی آن اهمیت داد. لکه های سوختگی که در کف اتو بر اثر سوختن لباس، فرش یا… ایجاد می‌شوند، حتماً باید تمیز شوند، چراکه دفعه بعد که می‌خواهیم لباسی را اتو کنیم، این لکه ها داغ شده به لباس ما می‌چسبند و لباس را خراب می‌کنند. همچنین انباشته شدن آهک در این قسمت به علت ماندن آب در مخزن اتو به دفعات و زمان های زیاد  اتفاق می افتد. این مواد ممکن است سبب انسداد حفره های موجود در کف اتو شوند؛ به همین دلیل تمیز کردن اتو و مخزن بسیار مهم است. ما در این مطلب از زومیلو روش تمیز کردن و چگونگی مراقبت از اتو را برای شما شرح می دهیم، پس با ما همراه باشید.

چگونه کف اتو را تمیز کنیم؟

نکات مهم و کاربردی برای استفاده صحیح از اتو

  • اگر می‌خواهید بدانید که چگونه سوختگی کف اتو را تمیز کنید و لکه‌های آن را از بین ببرید، نکته‌ها و ترفندهای زیر را با دقت مطالعه کنید. ولی اگر وقت این کار را ندارید، راحت‌ترین راه این است که پارچه‌ای تمیز را روی لباس قرار دهید و اتو را روی آن بکشید تا لباس شما کثیف نشود. سپس در موقعیتی مناسب می‌توانید کف اتوی خود را با روش‌های زیر تمیز کنید.
  • اگر اتوی بخار دارید، در مخزن آن آب جوشیده یا اب مقطر بریزید تا رسوب آب معمولی در گذر زمان باعث بسته شدن سوراخ‌های اتوی بخار شما نشود. در ضمن، همیشه اول لباس‌های ابریشم یا با الیاف مصنوعی مانند نایلون را که احتیاج به دمای کمتری برای صاف شدن دارند، اتوکشی کنید؛ سپس سراغ لباس‌های دیگر بروید.
  • بعضی پارچه‌های تیره، هنگام اتوکشی برق می‌افتد و ظاهری نامناسب پیدا می‌کند. برای جلوگیری از این حالت، یک پارچه رنگ روشن روی لباس تیره‌تان قرار دهید و سپس به اتوکشی اقدام کنید. از این روش می توانید برای اتوکشی پارچه‌های حساس و ظریفی مثل حریر هم استفاده کنید.

بهترین روش های تمیز کردن کف اتو بخار

1-جوش شیرین

چگونه کف اتو را با جوش شیرین تمیز کنیم ؟ برای این کار، تکه‌ای پارچه را به مخلوط مساوی آب و جوش شیرین که حالت خمیری دارد، آغشته کنید و آن را روی کف اتوی بکشید. جوش شیرین توانایی سایندگی ملایم و مؤثری دارد که باعث تمیز شدن کف اتو می‌شود.

چگونه کف اتو را با جوش شیرین تمیز کنیم؟

2-پودر لباسشویی

چگونه کف اتو را با پودر لباسشویی تمیز کنیم ؟ شما می‌توانید برای تمیز کردن کف اتو از پارچه آغشته به پودر لباسشویی نیز استفاده کنید. برای این منظور، پارچه پودری را کف اتوی داغ بکشید تا پودر ذوب شود و کف اتو را تمیز کند. سپس دکمه بخار اتو را بزنید تا خروج بخار از محفظه‌های کف اتو، جرم‌های آن را نیز از بین ببرد.

3-استفاده از روزنامه 

چگونه با روزنامه کف اتو را تمیز کنیم ؟ اگر اتو شما چسبناک شده و روی لباس گیر می کند یا کند حرکت می کند یک روزنامه بردارید ، بخار اتو را خاموش کنید و روزنامه را شروع به اتو کشیدن بکنید تا زمانیکه چسبندگی آن از بین برود. اگر چسبندگی آن از بین نرفت سپس از نمک استفاده کنید.

4-نمک

چگونه کف اتو را با نمک تمیز کنیم ؟ در این روش یک عدد دستمال کاغذی ضخیم را روی حوله‌ای قرار دهید و روی آن مقداری نمک بریزید. و اتو را با بالاترین دما روشن کنید. و بخار اتو را قطع کنید و وقتی اتو کامل داغ شد، اتو را روی نمک ها قرار داده و آن را با حرکات دایره‌ای روی نمک بکشید. به این صورت کثیفی های کف اتو به خوبی تمیز خواهند شد.

چگونه کف اتو را با نمک تمیز کنیم؟

5-استفاده از نمک و فویل آلومینیومی

برای پاک کردن لکه های نسبتا مقاوم و چسبندگی زیاد از این روش استفاده کنید. روی یک عدد فویل آلومینیومی مقداری نمک ریخته و اتو را روی داغ ترین حالت قرار دهید سپس شروع به اتو کشیدن آلومینیوم کنید.

برای خرید بهترین اتوپرس به لینک زیر مراجه کنید

 

تماس با ما

6-استفاده از آمونیاک

چگونه کف اتو را با امونیاک تمیز کنیم ؟ برای لکه های بسیار سخت از این روش استفاده کنید. بعد از استفاده کردن از مرحله قبل اتو را خاموش کنید سپس یک پارچه کهنه را به آمونیاک آغشته کنید و اتو را روی آن قرار دهید. حتما اتو را قبل از گذاشتن روی آمونیاک خاموش کنید.

7-سرکه

چگونه کف اتو را با سرکه تمیز کنیم ؟ درباره سوختگی‌ها و لکه‌های قدیمی کف اتو، باید گفت که بهترین راه این است که مقداری سرکه را روی حرارت قرار دهید و وقتی که گرم شد، مقداری نمک به آن اضافه کنید. حالا صبر کنید تا مخلوط بجوشد؛ سپس بگذارید کمی سرد شود. حال با استفاده از تکه‌ای پارچه، این مایع را با حرکات دایره‌ای، کف اتو بکشید تا لکه های کف آن کاملا تمیز شود.

چگونه کف اتو را با سرکه تمیز کنیم؟

8-استفاده از الکل صنعتی

چگونه کف اتو را با الکل تمیز کنیم ؟ برای از بین بردن لکه های سوختگی روی کف اتو، کافی است تکه ای پارچه را به محلول آب گرم و الکل صنعتی آغشته کنید و به کف اتو بکشید. هم چنین محلول سرکه و نمک نیز می تواند موثر باشد.

9-خمیر دندان

چگونه کف اتو را با خمیر دندان تمیز کنیم ؟ اگر اتوی شما سوختگی جزئی دارد می‌توانید با کمی خمیر دندان آن را به راحتی برق بیندازید. تنها کافی است کمی خمیر دندان را به سطح اتو زمانی که داغ است بمالید. اما نه خیلی داغ و بعد با یک پارچه نخی خیس روی اتو بکشید؛ تا سوختگی های روی اتو پاک شود.

چگونه کف اتو را با خمیر دندان تمیز کنیم

10-روش ترکیبی جوش شیرین، سرکه و خمیردندان

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با حدود یک قاشق چای خوری خمیر دندان مخلوط کنید و به آن ها یک قاشق غذاخوری سرکه اضافه کنید. اتو را روی بیشترین درجه قرار دهید تا داغ شود و بعد اتو را از برق بکشید و با این ترکیب و یک دستمال آن را تمیز کنید.

11-ترکیب آب گرم و مایع ظرفشویی

چگونه با مایع ظرفشویی کف اتو را تمیز کنیم ؟یک کاسه از آب گرم و مایع ظرفشویی معمولی را مخلوط کنید و با یک پارچه کتان کف اتو را تمیز کنید و سپس با یک پارچه مرطوب دیگر کف اتو را خشک کنید تا کف روی آن باقی نماند.

چگونه کف اتو را با مایع ظرفشویی تمیز کنیم؟

12-سمباده فلزی

چگونه کف اتو را با سمباده تمیز کنیم ؟ از یک سمباده برای تراشیدن و پاک کردن جرم ها و لکه ها، هنگامی که اتو گرم است و مواد نرم شده اند استفاده کنید. اگر سطح اتو غیر چسبنده بود در انجام این کار احتیاط لازم را به خرج دهید تا اشتباها کف اتو را خراش ندهید و فقط باید جرم ها را پاک کند.

13-پاک کردن پلاستیک چسبیده به اتو

اتو را کاملا سرد کنید، این کار را می توانید با گذاشتن کف اتو روی مقداری یخ انجام دهید. سپس با چاقو یا کارت اعتباری به سادگی پلاستیک کف اتو کنده می شود.

نکته : در هر کدام از روش هایی که ذکر شد بهتر است از گوش پاک کن هم برای پاک کردن منافذ بخار در کف اتو استفاده کنید.

چگونه پلاستیک چسبیده به کف اتو را تمیز کنیم ؟

بهترین روش برای جرم گیری اتو بخار

سرکه

چگونه کف اتو را با سرکه تمیز کنیم ؟ اگر سوراخ‌های کف اتوی بخار شما بسته شده است، مقداری سرکه را با همان مقدار آب جوشیده مخلوط کرده و آن را در مخزن آب اتو  بریزید و اجازه دهید تا محلول به مدت 24 ساعت در مخزن بماند تا جرم ها حسابی خیس بخورند، سپس اتو را در اخرین درجه بخار تنظیم کنید و تمامی محلول را از طریق بخار از اتو خارج کنید. به این کار ادامه دهید تا زمانی که تمامی سوراخ‌های کف اتوی شما باز شوند.

 

چگونه کف اتو را تمیز و جرم گیری استفاده کنیم؟

سپس مقداری خمیر دندان را روی تکه‌ای دستمال کاغذی یا پنبه بمالید و آن را روی کف اتو بکشید. مراقب باشید که خمیر دندان داخل سوراخ‌های کف اتو نرود. صبر کنید تا خمیر دندان خشک شود؛ سپس با استفاده از پارچه‌ای مرطوب، کف اتو را تمیز کنید.

لیمو ترش

اگر حفره های موجود در کف اتو زنگ زده است یک لیمو را نصف کرده و روی زنگ ها بکشید. اگر زنگ ها درون حفره بخار هم وجود دارند، مراحلی را که برای پاک کردن جرم اتو و مخزن آن شرح دادیم، انجام دهید تا زنگ ها خارج شود و بتوانید از اتو روی لباس ها استفاده کنید.

جلوگیری از کثیف شدن کف اتو

بهترین راه برای تمیز ماندن کف اتو استفاده از روکش برای کف اتو می باشد. اگر در هنگام اتوکشی از روکش کف اتو استفاده کنید هم از آسیب رسیدن به لباس ها جلوگیری کرده اید هم کف اتوی شما تمیز خواهد ماند. همچنین می توانید بر روی میز اتو نیز یک روکش مناسب بکشید تا در زمانیکه لباسی دچار سوختگی می شود آسیبی به میز اتو وارد نشود.

چگونه کف اتو را تمیز نگه داریم ؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها