یکی از مشکلاتی که ممکن است برای رانندگان و مالکین خودرو به وجود آید و از آن همیشه ابراز نگرانی می کنند، ایجاد خط و خش روی بدنه خودرو از بین رفتن زیبایی خودرو می باشد. این موضوع حتی سبب افت قیمت خودرو نیز می گردد و به همین سبب یک مشکل بزرگ محسوب می شود.
کد خبر: ۱۲۷۷۱۹۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل ازsmart-car،

برای رفع خط و خش های بزرگ و عمیق که در اثر ضربات و یا تصادفات شدید اتفاق می افتد، باید در نظر داشته باشیم که حتما به افراد متخصص در این زمینه مراجعه نماییم و خودمان دست به کار خاصی نزنیم. اما برای ترمیم خط و خش های سطحی و اصطلاحا لکه گیری رنگ ماشین ، خود ما نیز با کمی دقت و آموزش می توانیم مشکل ایجاد شده را رفع نماییم.


لکه گیری رنگ ماشین و از بین بردن خراشیدگی روی بدنه خودرو

نحوه لکه گیری رنگ ماشین

لکه گیری رنگ ماشین امری بسیار ساده است، البته در صورتی که خسارات ایجاد شده در رنگ خودرو، عمیق نبوده و بدون ضربه زدن قابل ترمیم باشد. اگر مقداری صبر و حوصله به خرج دهید، به سادگی و با ابزار مخصوص به این کار می توانید از عهده انجام آن بر آیید. برای اینکه موفق به لکه گیری رنگ ماشین خود شوید، ابتدا باید محل خراشیدگی را با آب و صابون و به دقت شتستو نمایید تا محل خسارت خورده از هر گونه آلودگی پاک شود. پس از این که محل خراشیدگی مورد شتستو قرار گرفت و خشک گردید با یک سنباده نرم، اقدام به سایش محل خراشیدگی می نماییم تا محل خراش، با بقیه رنگ خودرو، یک دست گردد. اگر مقداری مایع ظرفشویی را در مقداری آب بریزید و سپس کاغذ سنباده را در آن فرو ببرید، این امر باعث می شود تا سنباده لیز تر شده و در نتیجه راحت تر روی بدنه خودرو به حرکت در آید.

پس از اینکه شروع به عمل سنباده زنی نمودید، به یاد داشته باشید که هر چند وقت یکبار، سنباده را در آب فرو ببرید تا نرم شده و به سایر نقاط بدنه، آسیب وارد نکند. هنگامی که سطح خراشیدگی با سایر نقاط خودرو یک دست شد، از یک حوله و یا ابر نرم استفاده کرده و مقداری روی آن را به مایع مخصوص لکه گیری رنگ خودرو آغشته کنید و به آرامی محل خراشیدگی را با آن پوشش دهید. این عمل را با چرخش دورانی حوله انجام دهید و آنقدر تکرار کنید تا تمام سطح خراش ناپدید گردد. البته برای این مورد می توانید از قلم مخصوص لکه گیری رنگ ماشین نیز استفاده نمایید که کارایی بالایی داشته و می تواند به راحتی محل آسیب دیدگی را ترمیم نماید.

لکه گیری رنگ ماشین و از بین بردن خراشیدگی روی بدنه خودرو

پس از اینکه آثار سنباده ناپدید شد، یک دستمال نرم و خشک برداشته و محل را با آن تمیز نمایید. سپس محل را با آب شستشو کرده و پس از خشک شدن، اقدام به پولیش کردن منطقه آسیب دیده کنید. در انتها برای براق شدن محل ترمیم شده و در آخرین مرحله لکه گیری رنگ ماشین ، پیشنهاد می شود، محل را کمی واکس براق کننده بزنید تا زیبایی آن دوچندان گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها