انار یک میوه خوش طعم و پرطرفدار پاییزی است که فواید درمانی زیادی دارد اما خوردن آن برای برخی از افراد ممنوع است.
کد خبر: ۱۲۷۶۷۱۴

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، انار یک میوه پاییزی است که نام آن ریشه در کلمه یونانی به معنای سیب با دانه‌های درشت دارد. این میوه پرطرفدار دارای طبع سرد و خشک است.

انار دارای ویتامین‌های فراوان، آهن و آنتی اکسیدان است که به میزان ترشی آن مزاج سرد و خشکی اش هم متغیر خواهد بود.

میوه انار علی‌رغم فواید بی نظیری که دارد برای برخی از افراد مضر است و در صورت مصرف عوارضی را برای آن‌ها خواهد داشت.

طبق نظر متخصصان افراد داری مزاج سرد به دلیل نفخ زیاد و سست شدن معده باید از مصرف انار پرهیز کنند. همچنین مبتلایان به زخم معده در صورت استفاده از انار دچار تشدید معده درد می‌شوند.

به گفته متخصصان، هسته‌های انار موجب تشدید یبوست می‌شوند، بنابراین افراد دچار یبوست باید از مصرف این میوه خودداری کنند.

انار به علت وجود آهن فراوان در آن باعث ایجاد حالت تهوع، درد شکم و استفراغ خواهد شد؛ بنابراین استفاده از این میوه برای افراد دچار اختلالات هضم توصیه نمی‌شود.

افرادی که دچار اضافه وزن هستند باید از مصرف انار پرهیز کنند؛ چراکه انار دارای کالری‌های زیادی است که ممکن است وزن افراد را تا دو برابر افزایش دهد.

گفتنی است؛ مبتلایان به فشار خون بالا از خوردن انار به دلیل افت ناگهانی فشار به طور جدی باید دوری کنند. همچنین از خوردن انار تا دو هفته قبل از عمل جراحی باید بپرهیزید.

به عقیده متخصصان خوردن انار به علت داشتن قند بالا برای افراد دارای دیابت توصیه نمی‌شود.

افرادی که هنگام خوردن میوه انار دچار اختلالات پوستی، بلعیدن دردناک، درد و ورم در دهان می‌شوند یا مبتلا به آلرژی هستند باید از خوردن این میوه اجتناب کنند. همچنین استفاده از این میوه برای افراد دچار مشکلات کلیوی توصیه نمی‌شود؛ زیرا وجود آنزیم‌های موجود در آن مانع عملکرد صحیح کبد خواهد شد.

فواید درمانی انار را بشناسید

انار دارای ۷ گرم فیبر، ۳ گرم پروتئین، ۳۰ درصد ویتامین سی، ۳۶ درصد ویتامین کا، ۱۶ درصد فولات و ۱۲ درصد پتاسیم است. هر یک لیوان آب انار حدود ۲۱ گرم قند و ۱۴۴ کالری دارد.

اگر به التهاب فیزیکی ناشی از بیماری‌های مختلف مبتلا شده اید و قصد کاهش آن را دارید، حتما از انار استفاده کنید؛ چراکه خواص آب انار مانند یک داروی بدون عوارض عمل کرده و توانایی بسیار زیادی در کاهش التهاب‌های مشکل‌ساز دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها