آیا حل کردن عسل در شیر و آبجوش مفید است ؟

سم مهلک در کمین علاقه مندان به شیر عسل داغ

با این ۱۲ ماده طبیعی ماسک موی ضد موخوره بسازید!

جلوگیری از موخوره

اگر می خواهید از کابوس موخوره دور باشید، بهترین کار این است که موهای خود را در شرایط سالم نگه دارید و از آنها مراقبت کنید. در این مورد ما به شدت طرفدار این جمله ی معروفیم که می گوید «پیشگیری بهتر از درمان است». فراموش نکنید که خشکی و شکنندگی موها علت موخوره شما هستند؛ هنگامی که در مصرف مواد شیمیایی، ابزارهای حالت دهنده ی مو و مواد آرایشی زیاده روی می کنید، به تدریج موهایتان شکننده و خشک می شوند و راه ایجاد موخوره باز می شود. به ویژه، اگر موهایتان بلند باشد. اما، نگران نباشید! اگر موهایتان خشک و شکننده شده، باید بگوییم زمان خوبی دارید این متن را می خوانید. برای جلوگیری از موخوره بهتر است هر چه زودتر یکی از ماسک های طبیعی را که می خواهیم به شما معرفی کنیم امتحان کنید. در ادامه با ما همراه باشید…
کد خبر: ۱۲۷۶۲۲۱

۱۲ ماده ی طبیعی برای رفع موخوره

 

اگر از مواد شیمایی بیزار و از آسیب آن‌ها بیم‌ناک هستید، می خواهیم موادی را به شما معرفی کنیم که به شکلی طبیعی موهای شما را قوی و سالم نگه می دارند. جالب اینکه می توانید با کمی جست وجو تمام این محصولات را در یخچال یا کابینت های آشپزخانه تان پیدا کنید.

 

  1. روغن‌های گیاهی
    هرچیزی که موهای شما را در برابر آسیب های فیزیکی، شیمیایی یا محیطی حفظ می کند، بر پایه ی روغن ساخته شده اند. روغن های مختلف، مو را آبرسانی و تغذیه می کنند. هر روغنی (اعم از روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن بادام، روغن جوجوبا، روغن آرگان و روغن خردل یا ترکیب آنها) موهای شما را به شکل طبیعی از موخوره و پژمردگی حفظ می کند. این روغن ها با آبرسانی و تغذیه ی مو، آن را نرم و لطیف می کنند.
    روغن مورد نظر خود را انتخاب کنید. به آرامی کف سر و موهای خود را با آن ماساژ دهید. حدود۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید. سپس، موهایتان را با شامپو بشویید. اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید. تغییرات چشمگیری را در سلامت و ظاهر موهای خود مشاهده خواهید کرد.

  2. تخم مرغ
    دسترسی به تخم مرغ خیلی ساده است، کافی است در یخچال خود را باز کنید! برای درمان خشکی و کدری مو، به شیوه های مختلفی می توانید از تخم مرغ استفاده کنید. در ادامه، طرز تهیه ی نوعی معجون حاوی تخم مرغ را به شما آموزش می دهیم.
    می توانید با مخلوط کردن یک تخم مرغ، روغن زیتون و مقدار کمی عسل ماسک مویی کاملاً طبیعی درست کنید که باعث جلوگیری از موخوره موهای‌تان می‌شود. مخلوط را کف سر خود بمالید و آن را ماساژ دهید. یک ساعت صبر کنید، سپس آن را بشویید.
    به شیوه های دیگری نیز می توانید با تخم مرغ ماسک مو بسازید. مثلاً دو عدد تخم مرغ را با مقداری آب پرتقال و موز ترکیب کنید. ماسک را روی موهای خود بمالید. حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس موهای خود را با آب گرم بشویید.
    گاهی نیز می توانید به سادگی با تخم مرغ یک شامپوی طبیعی درست کنید. کافی است یک عدد تخم مرغ را با سه قاشق غذاخوری آب به خوبی هم بزنید. یک تخم مرغ کوچک به تنهایی می تواند موهای شما را تقویت و از موخوره جلوگیری کند. توصیه می کنیم حتماً از این محصول خانگی برای موهایتان استفاده کنید.

  3.  آووکادو
    مقداری آووکادو تهیه کنید. آن را به شکل پوره دربیاورید. خمیر را روی موهایتان بمالید. یک ساعت صبر کنید. سپس موهای خود را بشویید. این یک روش ساده ی خانگی دیگر برای درمان موخوره است. همچنین، ماسک مو رطوبت رسان که حاوی روغن آووکادو است هم موجب درمان موهای خشک و وز می‌شود.

  4. عسل
    درست شنیدید! عسل ماده ی بسیار مؤثری برای درمان موخوره است. یک قاشق غذاخوری عسل را با مقداری سرشیر یا خامه مخلوط کنید. آن را به موهایتان بمالید. نیم ساعت صبر کنید. سپس آن را بشویید. عسل، درخشش و سلامت موهایتان را باز می گرداند. بعد از مصرف این ماسک، از رایحه ی شیرین موهای خود لذت خواهید برد.
    اگر زمانی برای تهیه این مواد ندارید و نگران دردسرهای آماده کردن ماسک مو خانگی هستید، می توانید از ماسک مو های حاوی عسل استفاده کنید.

  5. پاپایا (انبه هندی)
    یکی از درمان های میوه ای موخوره، استفاده از پاپایای رسیده است. پاپایا را با مقداری ماست مخلوط کنید و با آن خمیر بسازید. به آرامی کف سر خود را با ماسک ماساژ دهید. حدود نیم تا یک ساعت منتظر بمانید. سپس موهای خود را بشویید.
    این یک روش مطمئن برای درخشان و براق کردن موهای شماست. همچنین این خمیر، باعث جلوگیری از موخوره شده و از آسیب‌هایی که به نوک موهای شما وارد می‌شود، پیشگیری می‌کند.

  6.  موز
    تعدادی موز رسیده را با عسل، شیر و تخم مرغ به خوبی ترکیب کنید تا یک ماسک خانگی و طبیعی بسازید. این ماسک برای ساقه های آسیب دیده ی موهای شما خیلی مناسب است. بنابراین باید به طور مرتب از آن استفاده کنید.
    مخلوط را کف سر خود بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. دوبار در هفته این کار را تکرار کنید تا جایگزین شامپویتان شود. به زودی می بینید که دیگر نمی توانید از این محصول خانگی بگذرید.

  7. خامه
    بله خامه! بازهم یک محصول خانگی که می توانید آن را به راحتی از آشپزخانه خود تهیه کنید. یک پیاله ی کوچک از خامه را با یک فنجان شیر به سرعت هم بزنید، تا مخلوطی یکنواخت به دست بیاید. مخلوط را روی موهایتان بمالید. به آرامی، آن را روی کف سر خود ماساژ دهید. حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید. سپس موهای خود را بشویید.
  8. کره ی شی (شی باتر)
    پس از شستن موها کمی از این کره را روی موهای خود بمالید. این کار موهای شما را تا حدی چرب و مرطوب نگه می دارد. کره کاکائو یا کره های تصفیه شده نیز اثر مشابهی دارند.

    نکته: اگر تار موهایتان ظریف و نازک است، فقط نوک آنها را به کره آغشته کنید. اما اگر موهای شما خشک و ضخیم است، می توانید تمام موهای خود را به آن آغشته کنید تا نرم و زیبا شوند.

  9. چای بابونه
    شاید تعجب کنید اما، چای بابونه علاوه بر اینکه یک نوشیدنی معطر و طراوت بخش است، در پیشگیری از موخوره تأثیر شگرفی دارد. موهای خود را به طور منظم با چای غلیظ بابونه بشویید تا حالت وز آنها از بین برود.

  10. عدس یا دال عدس
    یکی از محصولات غیر مرسوم برای حفاظت از موها و جلوگیری از موخوره عدس یا دال عدس است! یک بسته عدس را آسیاب کنید تا پودر یکنواختی حاصل شود. مقداری دانه ی شنبلیله و ماست را به آن بیفزایید. به خوبی آنها را مخلوط کنید.
    ماسک را روی موهایتان بمالید. با دقت کف سر خود را با آن ماساژ دهید. سپس با شامپوهای ملایم موهایتان را بشویید. پس از مصرف این ماسک، در کنار عطر مطبوع دانه های شنبلیله، حسی باورنکردنی خواهید داشت.

  11. مایونز
    بله! همان سس مایونزی که در قفسه ی یخچال خود نگه می دارید می تواند به طور مؤثری خشکی و شکنندگی موهایتان را درمان کند. باورش سخت است، اما پس از اینکه ماسک مایونز را امتحان کنید، حرف ما را تأیید خواهید کرد.
    مقدار کمی از سس مایونز را روی کف سر خود بمالید. دوبار در هفته این کار را تکرار کنید تا از درخشش و سلامت موهای خود لذت ببرید.

  12. کپسول ویتامین E
    روغن موجود در کپسول های ویتامین E را خارج و آن را با آب ولرم مخلوط کنید. سپس موهایتان را با آن ماساژ دهید. ویتامین E برای بازسازی لایه ی محافظ کوتیکول های موهایتان مفید است. همچنین این ویتامین، آنها را تغذیه و آبرسانی می کند.

 

درمان موخوره بسیار دشوار است. مگر اینکه بخواهید با کوتاه کردن موهایتان از شر موخوره ها خلاص شوید. البته امیدواریم به این مرحله نرسیده باشید. در واقع بهترین گزینه برای درمان آسیب های موخوره این است که از همان ابتدا نگذارید موهایتان موخوره بگیرد.

 

در موهای درخشان خود غرق شوید

تمام ماسک های خانگی که برای جلوگیری از موخوره به شما معرفی کردیم، ویژگی های مشترکی دارند. مصرف منظم یک یا چند ماسک، موهایتان را تغذیه می کند. این ماسک ها رطوبت و چربی ضروری مورد نیاز موهای شما را تأمین می کنند. افزون بر این، در برابر آسیب مواد شیمیایی یا فشار فیزیکی از موهای شما محافظت می کنند. همین امروز هریک از این ماسک ها را می توانید در خانه تهیه کنید. بعد از مدت کوتاهی، تغییر موهای خود را حس خواهید کرد و از آن لذت خواهید برد. تجربیات‌تان را از مصرف این ماسک ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید…

 

منبع: سایت لافارر _سلامت و زیبایی مو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها