نان سالم و بدون جوش شیرین درست کنید

طرز تهیه نان فطیر محلی

یکی از معروف ترین نان های سنتی کشور ما که خیلی هم طرفدار دارد، نان فطیر محلی است که به روش های مختلف درست میشود. یکی از معروف ترین نان های فطیر، برای شهر اراک است که یکی از سوغاتی های این شهر محسوب میشود.
کد خبر: ۱۲۷۶۱۴۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران، کوک یکی از معروف ترین نان های سنتی کشور ما، نان فطیر است که به روش های مختلف درست میشود. یکی از مهم ترین ویژگی های نان فطیر این است که در مواد اولیه اش اصلا از جوش شیرین استفاده نمیشود، در نتیجه نان سالمی است که می توانید آن را با خیال راحت درست کنید و نوش جان کنید.

طرز تهیه نان فطیر محلی

مواد لازم برای تهیه نان فطیر محلی

 

آرد 3 پیمانه
شیر 2/3 پیمانه
روغن جامد 2/1 پیمانه
شکر 2/1 پیمانه
خمیر مایه 2 قاشق مرباخوری
نمک نوک قاشق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد

 

طرز تهیه نان فطیر محلی

  1. ابتداخمیر مایه را در مقداری آب ولرم حل کنید و کنار بگذارید تا حجم آن دو برابر شود.

  2. آرد را دو بار الک کنید و با شکر و نمک مخلوط کنید. وسط آن ها را گود کنید و محلول خمیرمایه، روغن گرم (نه داغ) و تخم مرغ را داخل آن بریزید. سپس شیر گرم را آرام آرام و در حین ورز دادن خمیر به آن اضافه کنید. تا جایی که به دست نچسبد.

  3. داخل کاسه ای را چرب کنید، بعد از آماده شده خمیر، آن را داخل کاسه قرار دهید و رویش را با سلفون بپوشانید، روی آن نیز حوله یا پارچه ای تمیز انداخته و در جای گرم قرار دهید. اجازه دهید خمیر پف کند و حجم آن زیاد شود. سپس مجددا آن را کمی ورز دهید.

  4. فر را در دمای ۱۶۰ دره سانتی گراد گرم کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و روی آن را آرد پاشی کنید. خمیر حجیم شده گلوله گلوله کنید و هر گلوله را با فاصله از هم روی کاغذ روغنی پهن کنید. دو عدد زرده تخم مرغ را داخل کاسه ای بشکنید و با استفاده از قلمو آن ها را روی خمیر بمالید. سپس روی خمیر کنجد و سیاه دانه بپاشید و آن را به مدت نیم ساعت داخل فری گرم شده قرار دهید.

  5. بعد از پختن نان، آن را به مدت ۵ دقیقه در حالت گریل فر قرار دهید تا روی آن نیز طلایی رنگ شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها