انتشار به‌روزرسانی برنامه‌ها رویداد مطلوبی به‌شمار می‌رود؛ زیرا بسته‌های به‌روزرسانی معمولا دربردارنده اصلاحات، امکانات جدید و رفع برخی باگ‌های نسخه‌های پیشین یک نرم‌افزار هستند. با این‌حال به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 که اخیرا توسط مایکروسافت منتشر شده‌اند؛ ظاهرا بیش از رفع مشکلات به آن‌ها دامن می‌زنند. در واقع اکنون می‌دانیم که آخرین به‌روزرسانی منتشر شده برای ویندوز 10 دربردارنده باگ جدیدی است که می‌تواند حافظه SSD شما را به آرامی تخریب نماید.
کد خبر: ۱۲۷۴۹۲۵

به گزارش جام جم انلاین به نقل از آی تی رسان ،به‌نظر می‌رسد که جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز موجب ایجاد یک باگ در ابزار “Defragment and Optimize Drives” شده است. در نتیجه وجود این باگ ظاهرا ویندوز 10 دیگر قادر به ثبت سوابق آخرین نوبت یکپارچه‌سازی (Defragmentation) اطلاعات داخل حافظه SSD کاربران نخواهد بود و به همین خاطر با هربار راه‌اندازی مجدد کامپیوتر، ویندوز برای یکپارچه‌سازی حافظه SSD تلاش خواهد کرد.

یکی از مزایای حافظه‌های SSD در مقایسه با دیسک‌های سخت (HDD) به طول عمر طولانی‌تر آن‌ها به‌‌خاطر فقدان اجزای متحرک مربوط می‌شود. همچنین حافظه‌های SSD غالبا از انجام فرآیند دیفرگ بی‌نیاز هستند. وجود باگ مذکور بسته به تعداد دفعات راه‌اندازی مجدد کامپیوتر توسط کاربر می‌تواند به انجام چندباره فرآیند یکپارچه‌سازی طی مدت روز منجر شود؛ پدیده‌ای که احتمالا برای سلامت حافظه SSD مضر بوده و نهایتا طول عمر آن‌را کاهش خواهد داد.

مایکروسافت اعلام کرده که بر روی یافتن راه‌حل این باگ کار می‌کند و پچ اصلاح‌کننده احتمالی آن‌را در اختیار منابع داخلی خود قرار داده است. بنابراین امیدواریم که این پچ به‌زودی در اختیار سایر کاربران نیز قرار گیرد. در عین‌حال تا زمان انتشار پچ برطرف‌کننده این باگ غیرفعال کردن مشخصه یکپارچه‌سازی خودکار پیشنهادی منطقی به‌نظر می‌رسد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها