یکی از ویژگی های جدید «آی او اس ۱۴» به کاربران اجازه می دهد با ضربه به پشت دستگاه و بدون نیاز به لمس نمایشگر، به آیفون دستوراتی بدهند.
کد خبر: ۱۲۷۴۲۷۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، اپل نسخه بتای آپدیت iOS۱۴ را عرضه کرده است. در این سیستم ویژگی پنهان است که به کاربران اجازه می دهد بدون لمس نمایشگر آیفون به آن دستوراتی بدهند.

قابلیت جدید «Back Tap» نام دارد و به کاربر اجازه می دهد برخی دستورات و قابلیت های خاص را با ۲یا ۳ ضربه به پشت دستگاه فعال کنند.

این دستورات شامل ثبت اسکرین شات یا فعال کردن یک اپلیکیشن خاص می شود. این ویژگی برای کمک به افرادی توسعه یافته که از لحاظ فیزیکی مشکلاتی دارند و نمی توانند به درستی از دستگاه استفاده کنند.

قابلیت مذکور در بخش تنظیمات آی پد و آیفون ارائه می شود و کاربران می توانند با انتخاب گزینه «دسترسی» (Accessibility) آن را بیابند. تصاویر از این ویژگی نشان دهنده کنترل گزینه هایی مانند خانه، اسکرین شات، اسپات لایت و تنظیم صوت است.

آپدیت جدید iOS در پاییز سال جاری به طور رسمی برای دستگاه های اپل عرضه می شود اما در حال حاضر برخی کاربران می توانند به نسخه آزمایشی دسترسی یابند و با آزمایش آن هرگونه اختلال یا چالشی را به اپل گزارش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها