مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد؛

نياز شبکه شاد به 10 درصد ظرفيت اينترنت کشور

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس پیش بینی، حدود 10 درصد از ظرفیت اینترنت کشور را سامانه شاد برای شروع سال تحصیلی نیاز دارد.
کد خبر: ۱۲۷۳۸۳۵

آقای محمود حبیبی افزود: امسال شیوه نامه بازگشایی مدارس در سه بخش برنامه ریزی شده است که در بخش نخست، مناطق بی خطر که آموزش حضوری دارد و در بخش دوم مناطق پر خطر و قرمز که آموزش، غیرحضوری و ترکیبی اعم از (آموزش تلویزیونی، سامانه شاد و بسته‌های آموزشی) خواهند داشت و همچنین بخش سوم مناطق کم خطر و زرد که آموزش ترکیبی (حضوری و برگزاری کلاس به صورت زوج و فرد و حضور یک در میان در هفته) در برنامه ریزی آن قرار گرفته است.
وی درباره دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند هم گفت: آموزش صرفاً بر پایه شبکه شاد نخواهد بود و آموزش تلویزیونی در کنار شبکه شاد قرار می‌گیرد و در مناطق محروم هم بسته‌های آموزشی توزیع خواهد شد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر سامانه‌ای با عنوان اطلس آموزشی کل کشور با کمک مدیران مدارس تکمیل و طراحی شده است و از این طریق نحوه دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد، آموزش تلویزیونی و بسته‌های آموزشی تعیین می‌شود.
آقای حبیبی گفت: در سال گذشته سامانه شاد در زمان بسیار کوتاه به دانش آموزان ارائه شد و امسال با برنامه ریزی ها، زیرساخت سامانه شاد ارتقاء پیدا کرده و آماده ارائه کلاس‌های برخط (آنلاین) به تمام دانش آموزان کشور است.
وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات، پوشش دهی شبکه ملی اطلاعات را در اقصی نقاط کشور انجام می‌دهد افزود: مرکز ملی فضای مجازی آمادگی لازم را برای به کارگیری ظرفیت کشور برای تخصیص پهنای باند و ترافیک در سامانه شاد را خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش افزود: استفاده از برنامه‌های خارجی در آموزش، غیرقانونی است، ولی برخی از برنامه‌های داخلی توسط بخش خصوصی ارائه می‌شود که برای این مجموعه از برنامه ها، قوانین استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی تنظیم و این برنامه‌ها ضمن پیوستن به شبکه شاد می‌توانند خدمات خودشان را ارائه دهند.
نياز شبکه شاد به 10 درصد ظرفيت اينترنت
خبرگزاری آریا-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها