تحقیقات نشان می دهد که ایمنی در برابر کووید 19 ممکن است در ماه های آینده از بین برود. از سوی دیگر یک مطالعه موازی با همین تحقیقات نشان داد که ویروس کرونا بر روی قلب هم اثرات مخربی به جای می گذارد.
کد خبر: ۱۲۷۱۱۷۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، یافته های جدید نشان می دهد که ویروس کرونا همانند آنفولانزا و سرماخوردگی می تواند سالی یک بار فرد را مبتلا کند. این ایده های مربوط به اینکه «ایمنی گله ای» روش شکست دادن ویروس است را از بین می برد.

دانشمندان کالج کینگ لندن به پاسخ ایمنی بیش از 90 بیمار و کارمندان مراقبت های بهداشتی در بنیاد گای و سنت توماس اتکا کردند و بر اساس این نتایج، موضوع صحت نداشتن ایمنی بدن مقابل کووید 19 را مطرح نمودند.

آنها دریافتند که سطح آنتی بادی ها سه هفته پس از بروز نخستین علائم به اوج خود رسیده و سپس کاهش یافته است.

دکتر کیتی دوورس یکی از پژوهشگران اصلی این پروژه به گاردین گفت: «افراد در حال تولید یک واکنش مناسب آنتی بادی در برابر ویروس هستند  اما این آنتی بادی در طی یک مدت زمان کوتاه از بین می رود و بسته به این که پیک فرد چقدر طول می کشد آنتی بادی در بدن باقی می ماند.»

حالا این نگرانی به وجود آمده که کرونا همانند سرماخوردگی می تواند بیش از یک بار در سال به سراغ فرد بیاید.

همچنین مشخص شده که سطح آنتی بادی در بیمارانی که به طیف شدید کرونا مبتلا شده اند بسیار بیشتر است.

نتایج کلی این آزمایش و دیگر نمونه های مشابه نشان می دهد که محافظت واکسن احتمالی و اختراع شده کرونا از بدن خیلی طولانی نیست و باید هر سال مورد استفاده قرار بگیرد.

اما این احتمال وجود دارد که حتی اگر سطح آنتی بادی کاهش یابد  بدن می تواند بار دیگر با استفاده از سلول های T با ویروس مقابله کند. سلول T نوعی لنفوسیت است که در غده تیموس (از این رو نام) ایجاد می شود و نقش مهمی در پاسخ ایمنی دارد

 

این مطالعات به صورت موازی بر روی یک سری تحقیقات دیگر تمرکز کردک مطالعه دیگر نشان داد که بیش از نیمی از بیماران مبتلا به کرونا که بستری هم شده بودند پس از اسکن قلبی متوجه شدند دچار ناهنجاری های قلبی هم شده اند.

در حدود 55 درصد از 2 هزار و 626 بیمار از 69 کشور جهان دچار تغییر غیرطبیعی در نحوه پمپاژ خون از قلب شده بودند این در حالی است که حدود یک در هفت مورد شواهدی از اختلال عملکرد شدید داشت. این مطالعه که توسط بنیاد قلب انگلیس تأمین شده است.

اکنون موارد متعددی از ناهنجاری های قلبی در بیماران مختلف کرونایی ثبت شده است و این موضوع نشان می دهد که تا چه اندازه ویروس کرونا می تواند روی اندام های مختلف بدن تاثیر بگذارد.

پیش از این نیز گزارش های فراوانی در رابطه با تایید پزشکی ایجاد عارضه مغزی در بیماران بهبود یافته مغزی شنیده می شد. اکنون نیز مشخص شده که ویروس کرونا باعث ناهنجاری های قلبی می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها