jamejamclick
کلیک گجت های همراه کد خبر: ۱۲۶۹۹۸۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹  |  ۰۱:۰۴

فروشگاه‌های آنلاین، روز به روز جای خود را در سبد مصارف خانگی ما پیدا می‌کنند و تجربه کرونا نشان داد، چه بخواهیم و چه نخواهیم بالاخره روزهایی پیش می‌آید که گذرمان به این فروشگاه‌ها می‌خورد اما چه خریدهایی را می‌توان از این فروشگاه‌ها با خیال راحت انجام داد و چه خریدهایی را نمی‌توان براحتی از این فروشگاه‌ها کرد؟

title

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در این گزارش برخی از باید و نبایدهای خرید از فروشگاه‌های آنلاین را بخوانید.

مراقب خرید کالاهای تاریخ‌دار باشید

معمولا فروشگاه‌های آنلاین، به خصوص در حوزه مواد غذایی و مصارف خانگی از درج اطلاعات کامل محصول خودداری می‌کنند و یا گزینه‌ای برای ثبت آنها ندارند. پس مراقب خرید کالاهای تاریخ‌دار باشید. برای مثال لبنیات و کالاهای از این دست، ممکن است 5 تا 10 روز تاریخ مصرف داشته باشند و ممکن است شما اقدام به خرید آنها کنید و پس از دریافت محصول متوجه شوید 3 یا 4 روز از تاریخ مصرف آنها باقی مانده است. پس بهتر است این مواد را از فروشگاه‌های محلی به صورت تازه و با مشاهده تاریخ تولید و انقضا خریداری کنید.

نیازهای همیشگی خود را پیدا کنید و خرید کنید

در فروشگاه‌های آنلاین بهتر است دنبال نیازهای آشنا و روزمره خود بروید. به عنوان مثال اگر یک نوع شوینده با کاربرد خاص، برند مورد توجه شما و قیمت مشخص همیشه در لیست خریدهای حضوری شما وجود دارد، پس می‌توانید با خیال راحت این کالا را در فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید.

خصوصا زمانی که این کالاها تخفیف بیشتری دارد و ممکن است در خریدهای حضوری این میزان تخفیف را تجربه نکنید.

پس اگر در برخی از کالاهای همیشه یک برند و یک کالا با کاربرد مشخص را می‌خرید، بهتر است در خریدهای آنلاین هم سراغ آنها بروید.

سراغ میوه و سبزیجات نروید

میوه و سبزیجات از آن دست کالاهایی است که قیمت آن بسته به نوع کیفیت، محل عرضه و فصل برداشت متفاوت است.

همزمان تازگی و کیفیت هم حرف اول را در این محصولات می‌زنند. شاید برخی فروشگاه‌های آنلاین توانسته باشند اعتماد مشتریان خود را برای فروش میوه و سبزیجات جلب کنند، اما خرید این محصولات به صورت آنلاین ریسک بالایی دارد و بهتر است آنها را به صورت حضوری انتخاب و دست‌چین کنید.

میادین میوه و تره‌بار در سطح شهر، میوه فروشی‌های محلی و امتحان پس داده، بازارچه‌های محلی و برخی هایپرمیوه‌ها در سطح گزینه‌های مطمئن و ارزانی برای این خریدها هستند.

هر تخفیفی به درد شما نمی‌خورد

سایت‌های فروشگاه‌های آنلاین عموما به شکلی طراحی شده‌اند که تخفیف‌ها و طرح‌های فروش را به صورت واضح‌تر در معرض دید مشتری قرار دهند.

روزی نیست که در این فروشگاه‌ها خصوصا در حوزه مواد غذایی و کالاهای مصرفی، تخفیفی وجود نداشته باشد اما کدام یک از این تخفیف‌ها به درد شما می‌خود و مربوط به نیاز روزمره شماست.

برای مثال ممکن است شما در سبد مصرفی خود، کالاهایی مانند نوشیدنی‌های گازدار یا سس و چاشنی‌های خاصی را نداشته باشید.

پس دقت کنید تخفیف بالا مجوزی برای خرید شما نیست. در تخفیف‌ها بهتر است نیاز روزمره خود را جست‌وجو کنید.

در خرید خواربار از تخفیف‌ها بهره ببرید

خواربار به معنای خرید کالاهایی مانند، برنج، روغن، حبوبات و... به دلیل آنکه بخش زیادی از سبد غذایی ما را شامل می‌شود، فروش بالایی در فروشگاه‌های موادغذایی و فروشگاه‌های آنلاین دارد.

پس سعی کنید از تخفیف‌ها در این بخش استفاده کنید و اگر اعتباری برای خرید دارید، آن را صرف این بخش کنید.

برای مثال خرید برنج با تخفیف بالا با توجه به مصرف بالای آن در سفره‌های ایرانی می‌تواند برای شما به‌صرفه تر از استفاده از خریدهای جزئی باشد یا در مثال دیگر در بازار ایران عموما روغن‌های مایع و سرخ‌کردنی در کیفیت‌های نزدیک به هم تولید می‌شوند و در این گروه از کالاها درصد تخفیف بالاتر می‌تواند یک امتیاز باشد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

کنترل کرونا با تشویق و تنبیه

نقش‎ها را باید جدی گرفت. اگر می‎‌خواهیم پروتکل‎های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا رعایت شود، آمار ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند یا کمک کنیم آمار مرگ و میر کم شود، باید هر کسی نقش خود را درست انجام دهد.

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

چرا اصلاح الگوی مصرف را جدی نگرفتیم؟

دقیقاً 10سال پیش، رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل از شرایط محیطی و محاطی کشور و آگاهی از آینده جامعه، مهم‌ترین مسأله روز اقتصادی را شیوه مصرف آحاد مردم ومسؤولان و راه برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو را صرفه‌جویی عمومی و اصلاح الگوی مصرف دانستند و بر این اساس، شعار سال 88 را «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» نام نهادند و فرمودند: «من آنچه را که می‌خواهم در این برهه عرض کنم این است که ملت عزیز جداً از اسراف و زیاده‌روی پرهیز کنند. چون وضع جامعه ما از لحاظ مصرف، وضع خوبی ندارد...عادت‌های ما، سنت‌های ما، روش‌های غلطی که از این و آن یاد گرفته‌ایم، ما را سوق داده است به زیاده‌‌روی در مصرف به نحو اسراف. یک نسبتی باید در جامعه میان تولید و مصرف وجود داشته باشد. امروز در کشور ما اینجوری نیست.»

این ۵۰ ثانیه تلخ

این ۵۰ ثانیه تلخ

با ذهن ده دوازده سالگی‌ات نگاه کنی، فکر می‌کنی زنگ تفریح یک مدرسه خورده و بچه‌ها دارند هوریز می‌کنند توی حیاط مدرسه که از بوفه ساندویچ مزخرف کالباس خشک بخرند و نوشابه فانتای تگری و این یک ربع وقت آزاد را خرج شکمشان کنند و بادگلوهای سوزنده را توی کلاس بزنند و بینی‌شان تا مغز سرشان تیر بکشد و بسوزد و کیف کنند.

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

چند نکته درباره اتفاق روز یکشنبه مجلس

تصویری که روز یکشنبه از حضور وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی منعکس شد، چگونه تصویری بود؟ وزیر خارجه به عنوان مهمان و از باب معارفه و تحلیل وضعیت سیاست خارجی به مجلس دعوت شد؛ اما در لابه‌لای بحث، مکرر همهمه و داد و فریاد از اطراف و اکناف مجلس بلند بود، وزیر خارجه نیز متقابلاً بر حرارت کلام خود می‌افزود، فضای جلسه از حالت گفت‌وگو به جدل میل کرد و درنهایت تصویری متشنج از سطوح بالای حکمرانی در کشور به افکار عمومی مخابره شد.

شما باید پاسخ بدهید

شما باید پاسخ بدهید

در ماه‌های اخیر برخی چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی در قالب نامه‌نگاری و مصاحبه و اظهارنظرهای مطبوعاتی و... و با لحنی طلبکار در مورد وضع موجود کشور اعلام موضع کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر