jamejamsara
سرا خانواده کد خبر: ۱۲۶۷۱۱۶   ۰۱ خرداد ۱۳۹۹  |  ۰۴:۱۱

یک مطالعه مشترک جدید از موسسه فناوری ماساچوست و هاروارد، آنزیمی را شناسایی کرده است که می‌تواند به معکوس کردن تأثیرات آسیب DNA ناشی از پیری و آلزایمر کمک کند.

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محققان مؤسسه فناوری ماساچوست مولکول ضد پیری را کشف کردند که می‌تواند ضایعات دی‌ان‌ای مرتبط با بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

این مولکول همچنین می‌تواند از روند ضعف قدرت شناختی ناشی از پیری و افزایش سن بکاهد؛ محققان این موسسه دریافتند، آنزیم HDAC1 در بهبود آسیب DNA موثر باشد.

با افزایش سن، ضایعاتی روی قسمتهایی از DNA سالمندان شکل می‌گیرد که عملکرد شناختی آنها را کاهش می‌دهد، HDAC1 تولید آنزیم دیگری را تحریک می‌کند که می تواند این ضایعات را بهبود بخشد.

یک مطالعه مشترک جدید از MIT و هاروارد، آنزیمی را شناسایی کرده است که می‌تواند به معکوس کردن تأثیرات آسیب DNA ناشی از پیری و آلزایمر کمک کند.

محققان این پژوهش به سرپرستی لی Huei Tsai از ام‌آی‌تی و استفن هاگارتی از هاروارد، آنزیمی به نام HDAC۱ را شناسایی کردند که می‌تواند در ترمیم ضایعات ۸-اکوژوآنین روی رشته های DNA، که به افت عملکرد شناختی وابسته به سن و آلزایمر مرتبط هستند، کمک کند.

محقق موسسه فناوری ماساچوست می‌گوید: «به نظر می رسد HDAC1 واقعاً یک مولکول ضد پیری است؛ من فکر می‌کنم این یک یافته بیولوژیکی بسیار کاربردی اساسی است، زیرا تقریباً همه بیماری‌های عصبی انسان فقط در دوران پیری اتفاق می‌افتند.فعال سازی HDAC1 در بسیاری از شرایط مفید است».

محققان مولکول ضد پیری را کشف کردند