jamejamsara
سرا خانواده کد خبر: ۱۲۶۶۹۶۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹  |  ۱۹:۳۷

یک گروه از پژوهشگران چینی اعلام کردند یک نوع آنتی بادی مونوکلونال انسانی مانع آلایندگی ویروس کووید-۱۹ کشف کرده اند که احتمالا می تواند برای توسعه دارو و واکسن بیماری کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد.

title

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، پژوهشگران تعدادی از دانشگاه ها، انستیتوها و بیمارستان های چین در این پروژه تحقیقاتی شرکت کرده و از سلول های تک هسته ای خون محیطی فردی سالم که به کرونا مبتلا و بعدها درمان شده است، ۴ نوع آنتی بادی مونوکلونال انسانی که می تواند ویروس کووید ۱۹ را خنثی کند به دست آورده اند.

گزارش می افزاید در این میان، دو نوع آنتی بادی «۳۸B» و «۴H» می تواند جلوی پیوند حوزه اتصال گیرنده پروتئین اسپایک ویروس کووید ۱۹ به آنزیم مبدل آنژیوتانسین (۲ACE) گیرنده را بگیرد.

تحقیقات گذشته نشان می دهد ویروس کووید ۱۹ با پیوند حوزه اتصال گیرنده پروتئین اسپایک خود به آنزیم مبدل آنژیوتانسین (۲ACE) سلول بدن انسان، فرد را آلوده می کند.

آزمایش ها روی موش نشان می دهد آنتی بادی «۳۸B» و «۴H» می تواند مقدار ویروس کووید ۱۹ آلاینده در ریه های موش را به شدت کاهش دهد انتظار می رود در صورت استفاده همزمان از همه این دو نوع آنتی بادی در دارو یا واکسن، تاثیرگذاری آن حتی آشکارتر شود.

محققان اظهار کرده اند این دو نوع آنتی بادی می تواند برای توسعه واکسن مورد استفاده قرار گیرد و زمینه را برای توسعه واکسن کرونا نیز هموار کرده است.

در حال حاضر، شرکت های داروسازی در تلاش هستند تا این کشف جدید را به محصولات دارویی به منظور درمان بیماران کرونا تبدیل کنند.