دهان شویه را جدی بگیرید، این مایع حافظتی کمک می کند ویروس های کرونای موجود در دهان شما پیش از رسیدن به ریه در همان دهان کشته شوند و از آلوده شدن فرد به این ویروس جلوگیری می کنند.
کد خبر: ۱۲۶۶۷۰۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از Function، دهان شویه ها پتانسیلی دارند که از آلوده شدن بدن در مقابل ویروس کرونا محافظت می کند، این مایع بهداشتی ویروس کرونا را می کشد یعنی درست قبل از آنکه این ویروس بتواند به سلول های انسانی برسد.

ویروس کرونا متعلق به سطحی تکامل یافته است بدان معنا که با یک لایه چربی آسیب پذیر که به مواد شیمیایی حساس است تشکیل شده.

تیم بین المللی محققان می گویند که دهان شویه می تواند بیرونی ترین لایه ویروس کرونای تکامل یافته را از بین ببرد و از تکثیر آن در دهان و گلو جلوگیری کند.

اما دانشمندان می گویند که هنوز آزمایش های بیشتری بر روی دهان شویه و تاثیر آن بر روی کشته شدن ویروس کرونا باید انجام شود. به نظر آنها هنوز شواهد کلینیکی کافی برای اثبات این قضیه وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت نیز در بیانیه ای پیش از این گفته بود که هنوز شواهدی منبی بر نقش دهان شویه در از بین رفتن عفونت های ناشی از کرونا در دهان ندارد.

دیگر تحقیقات نیز حاکی از آن است کشتن ویروس ها به وسیله دهان شویه هنوز تایید نشده هر چند تاثیرات مثبت آن غیرقابل کتمان است.

نویسندگان این مطالعه  با هدایت دانشگاه کاردیف نوشتند که شستشوهای دهانی یک "منطقه تحت بررسی مهم نیاز بالینی" هستند.

این گروه توسط ویروس شناسان ، متخصصان لیپید و کارشناسان مراقبت های بهداشتی از دانشکده پزشکی دانشگاه کاردیف به همراه دانشگاه های ناتینگهام ، کلرادو ، اتاوا ، بارسلونا و موسسه بابراهام کمبریج حمایت می شوند.

پروفسور اودونل مدیر مؤسس تحقیقات ایمنی سیستم های بدنی دانشگاه کاردیف گفت: استفاده از دهانشویه تاکنون مورد توجه نهادهای بهداشت عمومی در انگلستان قرار نگرفته است.

بعضی از دهانشویه ها حاوی مقادیر شناخته شده ای از ویروس های ضد ویروس هستند تا لیپیدها را در ویروسهای مشابه تحت هدف قرار دهند.

آنچه هنوز نمی دانیم این است که آیا دهانشویه های موجود علیه غشای چربی SARS-CoV-2 فعال هستند یا خیر.

«بررسی ما از ادبیات نشان می دهد که تحقیقات به عنوان یک فوریت برای تعیین پتانسیل استفاده از این ویروس جدید مورد نیاز است.»

به گفته محققان ترکیبات دهانشویه‎های دندان از جمله کلرهگزیدین ، ​​کلرید ستیل پیریدینیوم ، هیدروژن پراکسید و پودیدون-ید ، همه از پتانسیل جلوگیری از عفونت برخوردار هستند و چندین مورد "شایسته ارزیابی بالینی" هستند.

به ویژه ، این مواد شیمیایی باعث اختلال در غشای لیپید خارجی، معروف به «پاکت ویروسی» یا «پاکت لیپیدی» ویروس سارس می شوند که در نهایت تبدیل به COVID-19 خواهند شد.

«پاکت لیپیدها» به چندین ویروس از جمله ویروس کرونا کمک می کند تا ضمن اجتناب از سیستم ایمنی میزبان ، به سلول های انسانی متصل شوند.

پروتئین های سنبله خاص به نام "گلیکوپروتئین ها" روی سطح پاکت به سایت های گیرنده در غشای سلولی میزبان شناسایی و اتصال می یابد که امکان عفونت را می دهد.

مواد شیمیایی دهانشویه به طور بالقوه می تواند توانایی گلیکوپروتئین های سنبله در تعامل با گیرنده های روی سلولهای میزبان را تغییر دهد.

محققان گفتند که تاکنون "هیچ بحثی درباره نقش احتمالی آسیب رساندن به غشای چربی به عنوان یک روش ممکن برای غیرفعال کردن ویروس" نشده است.

به نظر می رسد تحقیقات در این زمینه تا حد زیادی ناشناخته است. یکی از بزرگترین مارک های دهانشویه ، در وب سایت خود می گوید که هیچ یک از محصولات آن در برابر هیچ گونه کروناویروس آزمایش نشده است.

دهانشویه های رایج حاوی همان ماده اصلی به عنوان ضدعفونی کننده دست هستند

با این حال ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها ، مرجع بهداشت عمومی ایالات متحده ، یک ضد عفونی کننده دستی را توصیه می کند که حداقل 60 درصد الکل را برای محافظت مؤثر داشته باشد.

هنگامی که ویروس ها جهش می یابند ، پاکت لیپید یا همان رویه متشکل از چربی تغییر نمی کند  به این معنی که دهانشویه هنوز می تواند در برابر هر گونه جدید ویروس کرونا کار کند.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) همچنین تأکید می کند که نوشیدن الکل خالص ، به همراه متانول یا سفید کننده  فوق العاده خطرناک است.

این مواد مانع یا درمان کوید19 نمی شوند و می توانند منجر به مرگ شوند.

WHO در وب سایت خود می گوید: "متانول ، اتانول و سفید کننده گاهی در تمیز کردن محصولات برای از بین بردن ویروس روی سطوح استفاده می شود ،  با این حال هرگز نباید آنها را بنوشید."

آنها ویروس را در بدن شما نمی کشند و به اندام های داخلی شما آسیب می رسانند.

مترجم: هیلدا حسینی خواه 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها