حمله سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان به سرمربی کشتی فرنگی

علی‌نژاد: «بنا»در چارچوب خودش حرف بزند

حمله سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان به محمد بنا. همین چند روز پیش بود که سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در اظهاراتی از تلاش مسؤولان وزارت ورزش برای بازگشت استراماچونی به استقلال و همچنین توجه بیش از اندازه به فوتبال گفته بود.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۳۹
انتقادی که با واکنش مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت وزارت ورزش و جوانان روبرو شده است. او روز گذشته در جلسه کمیسیون‌های وزارت ورزش و جوانان برای دقایقی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
آقای علی‌نژاد به نظر می‌رسد جای کمیسیون فوتبال در بین همه کمیسیون‌ها خالی است.
فوتبال یک رشته است و کمیسیون‌ها برای کل ورزش فعالیت می‌کنند. کمیته هم حمایت هم برنامه‌ریزی دارد. بنابراین از یک رشته خاص حمایت نمی‌کنند.
بدون تعارف از شما می‌پرسیم. یک انتقادی که به وزارت ورزش می‌شود این است که چرا فدراسیون‌ها به مدت طولانی با سرپرست اداره می‌شوند؟
انتخابات فرآیندی دارد ابتدا باید شرایط ایده‌آل باشد تا افراد در فصای آرام رقابت کنند. این زمان می‌برد تا شرایط آماده شود. بعد ثبت‌نام‌ها شروع می‌شود و فرآیند تایید هم زمانبر است. سرپرستان اختیارات روسا را دارند. تلاش می‌کنیم ثبت‌نام‌ها شروع شود. برای تنیس هم شروع کرده‌ایم. الان مشکل خاصی نداریم و فدراسیون‌ها شرایط‌شان مشخص است.
و انتقادی دیگر این‌که چرا کارمندان وزارت ورزش برای شرکت در انتخابات و ریاست فدراسیون‌ها در اول صف هستند.
نمی‌توانیم حق ثبت نام را بگیریم، اما یکسری حقوق شهروندی هست. هیچ جا نیامده کارمندان دولت و وزارت نمی‌توانند نامزد شوند. نمی‌توان جلوی این موضوع را گرفت اما سیاست من است همکاران ما کمتر به انتخابات ورود کنند. عناصر فرهیخته در ورزش داریم که می‌خواهند در ورزش فعالیت کنند.
نظر شما درباره انتقاد محمد بنا از توجه بیش از اندازه وزارت ورزش به فوتبال چیست؟
این‌که به ورزش‌های دیگر توجهی نداریم کم لطفی است. برای بنا احترام قائل هستیم اما او باید در چارچوب خودش صحبت کند. فدراسیون کشتی می‌داند ما حمایت‌های لازم را کرده ایم دیروز و امروز کمک‌های لازم را کرده ایم. روسای فدراسیون‌ها هم موظف هستند تلاش کنند و کمیته و وزارت هم کمک کنند.استقلال یک باشگاه بزرگ است و ده‌ها میلیون طرفدار دارد. وزارت به عنوان نهادی که حمایت و نظارت می‌کند نمی‌تواند بی تفاوت باشد. استقلال با استراماچونی بعد از پنج هفته اول نتایج خوبی گرفت هر چند در ابتدا شعارهایی علیه او بود اما باشگاه حمایت کرد. حالا او ناگهان رفته و وزارت در جهت توجه به خواست مردم ایران کمک کرد این مشکل حل شود.
آیا این وظیفه وزارتخانه است؟
ما به عنوان حامی ورود کردیم. از وزارت خارجه و عواملی که می‌توانستند کمک کنند هم کمک گرفتیم. ما نقش حاکمیتی خود را داریم. البته تحریم‌ها را فراموش نکنیم.
مازیار فیروزی
ورزش
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها