زمینه فعالیت رشته معماری داخلی بسیار گسترده است.
کد خبر: ۱۲۳۹۷۳۶
معرفی رشته معماری داخلی و مسیر تحصیلی و بازار کار

موارد شغلی که به معماری داخلی نیاز دارند عبارتند از : طراحی و معماری داخلی نمایشگاه های بزرگ و کوچک، صحنه آرایی فضای برگزاری سمینارها و جشنواره ها، طراحی و آرایش داخلی فروشگاه های بزرگ و کوچک، هتل ها، ادارات و بانکها، مجتمع های تجاری، خانه های مسکونی، سالن های پایانه ها و فرودگاه ها، احیاء و باز زنده سازی بناهای تاریخی و…

مسیر علاقه مندان به تحصیل در رشته معماری داخلی

دو مسیر برای ادامه تحصیل و حرفه ای شدن در رشته معماری داخلی برای علاقعه مندان به این رشته وجود دارد اول اینکه در هنرستان رشته معماری داخل را انتخاب کنید که در این صورت باید 3 سال تا دیپلم در این رشته تحصیل میکنید و از طریق آزمون فنی حرفه ای و یا ریاضی وارد دانشگاه شوید. دوم اینکه اگر در یکی از رشته های نظری در دبیرستان دیپلم بگیرید اما برای ورود به دانشگاه باید از طریق کنکور ریاضی اقدام کنید.

نکته ی مهم اینجاست که رشته ی نقشه کشی معماری و معماری داخلی در کنکور سراسری، زیر مجموعه ی گروه ریاضی و فیزیک است یعنی یک دانش آموز هنرستانی اگر به یکی از این دو رشته علاقه مند باشد و بخواهد از طریق کنکور سراسری وارد این رشته شود باید در کنکور رشته ریاضی شرکت کند و نه کنکور هنر.

دانش و مهارت مورد نیاز

از جمله مهارت های و دانش مورد نیاز برای اینکه بتوانید در این رشته مورد نیاز دانشجویان است میتوان از صبر و پشتکار فراوان، تجسم خلاق، توانمندی در دروس هندسه و ریاضی، مهارت در طراحی، اطلاعات عمومی خوب در زمینه تاریخ ‏مخصوصا تاریخ معماری ایران و جهان، جغرافیا، اقلیم‌شناسی، روانشناسی، مردم‌شناسی و اقتصاد نام برد. هدف از این رشته تربیت کارگر ماهر، کمک تکنسین معماری داخلی برای ورود به بازار کار است.

ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

رشته معماری در مقطع کارشناسی ارشد شامل گرایش های متعددی است که دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی می‌توانند با مطالعه منابع کارشناسی ارشد و اطلاع از اخبار کارشناسی ارشد بهترین رتبه آرمون ارشد را کسب کرده و در یکی از گرایشهای معماری اسلامی، مهندسی معماری، معماری منظر، انرژی ‏و معماری، معماری داخلی، مطالعات معماری ایران، تکنولوژی معماری، بازسازی پس از سانحه، مدیریت پروژه و ساخت و فناوری ‏معماری ادامه تحصیل دهند.

‏ فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به عنوان طراح داخلی، طراحی صنعتی، طراح صحنه و مهندس معمار مشغول به کار شوند ‏و یا در ساختمانسازی به طراحی فنی ساختمان‌های مختلف بپردازند.

همچنین برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در هر کدام از گرایش ها باید با آمادگی کامل و خواندن بهترین منابع کنکور دکتری در کنکور دکتری شرکت کند و با قدرت کامل در جلسه مصاحبه دکتری نیز موفق باشند.

اگر می خواهند در این جلسه مهم رزومه خود را قوی تر کنند میتوانند، اقدام به تبدیل پایان نامه به کتاب خود کنند که کمک بزرگی برای آنها باشد.

تخصص در نرم افزار های مورد نیاز

به دلیل اینکه پایه این رشته بر مهارت و کاربرد است، یکی از ابزار های مهم افراد حرفه ای در این رشته استفاده از نرم افزار های مخصوص است.

در نتیجه برای اینکه بتوانید تخصص کامل در این حوزه داشته باشید علاوه بر دانش و مهارت باید در نزم افزارهایی مانند: Adobe Indesign، Photoshop، SketchUp، Cinema 4D، VectorWorks و AutoCad تسلط کافی داشته باشید. مطمئنا وجه تمایزی بین افرادی که روی این نرم افزار ها تسلط دارند با باقی افراد وجود خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها