مهدی تاج خیلی راحت کارلوس کی‌روش را از دست داد. خروج کی روش از دایره دوستان تاج البته امری قابل پیش‌بینی‌ بود. رئیس فدراسیون فوتبال تا زمانی برای افرادش مقاومت می‌کند که خطری متوجه خودش نباشد. او توسط ساکت اختیار نامحدودی به علی خطیر داده بود؛ اما وقتی خطیر پا در حریم PEC گذاشت و از خطوط قرمز عبور کرد،‌ خیلی راحت از کنار نام او گذشت؛ دقیقا همان کاری که با کی‌روش کرد وقتی متوجه شد او محبوبیت سابق را میان اهالی فوتبال ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۸۱۵۹

رئیس فدراسیون فوتبال ترجیح می‌دهد تاحد امکان وارد دعوا نشود به خصوص زمانی که می‌داند بازنده می‌شود؛ به همین دلیل در برابر انبوه حملات علی کریمی (که بارها از محدوده نقد فراتر رفت) هیچ نگفت. او زمانی که متوجه شد کی‌روش دیگر پایگاه محکمی ندارد، او را رها کرد و به دنبال یک مربی خارجی دیگر رفت؛ بدون آن که تفکرات تاکتیکی این مربی را با توانایی‌‌های فنی بازیکنان ما تطبیق دهد. ویلموتس آمد و تیم ملی در بازی با کامبوج 14 گل زد تا کلاه‌ها برای او به هوا پرتاب شود. اما باید با بحرین و عراق بازی می‌کردیم تا سیستم‌های آنالیز دریابند تیم ما در خط دفاعی تا چه اندازه بی‌برنامه است. این دو بازی لازم بود تا بدانیم خطوط ما که در زمان کی‌روش، منسجم و پیوسته بازی می‌کرد، در تیم جدید از هم فاصله گرفته و ارتباط خطوط قطع شده است. این دو بازی نشان داد انتخاب ویلموتس، روی یک برنامه مدیریتی دقیق نبود.
اما حالا اخباری شنیده می‌شود که موضوع را ترسناک تر می‌کند: فسخ قرارداد ویلموتس. اگر این خبر درست باشد، اوضاع فوتبال ما از این هم بحرانی‌تر می‌شود و مقصر اول و آخر آن شخص رئیس فدراسیون فوتبال است.
اگر فدراسیون بخواهد با ویلموتس قطع‌همکاری کند، بی‌تردید باید خسارت فسخ‌قرارداد را بدهد و این خسارت کمتر از دستمزد شش ماه او نخواهد بود و همین، میلیاردها تومان خواهد شد.
باز هم شنیده می‌شود که فدراسیون برای ترمیم وجهه آسیب‌دیده خود و کسب محبوبیت در نزد بخشی از هواداران فوتبال ایران، به دنبال برانکو است. اگر این گونه شود فدراسیون اشتباه بزرگ تر را مرتکب شده است. چون به محض استخدام برانکو، فضای فوتبال ما را دو قطبی می‌کند و عده‌ای را رودرروی تیم ملی قرار خواهد داد. در صورت استخدام برانکو آن عده‌ای که رودرروی تیم ملی کی‌روش بودند هوادار تیم ملی خواهند شد؛ اما برانکو دشمنانی جدی هم دارد که فدراسیون در صورت اتخاذ تصمیم بدتر، آنها را خواهد شناخت. برانکو کم به تیم ملی ایران آسیب نزد و قواره فنی خود را هم بعد از خروج از ایران در الاهلی نشان داد. عده‌ای حق دارند با متر منطق او را ارزیابی کنند.
تاج راهی ندارد جز این که به مصلحت فوتبال بیندیشد و قبل از صدور رای، عواقب آن را درنظر بگیرد.

علی جوادی

دبیر ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها